کد خبر: ۴۱۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

مرکل: تروریسم افراط‌گرایان بزرگترین چالش آلمان است

صدراعظم آلمان در پیام ویژه خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی با اشاره به این که تروریسم افراطگرایان بزرگترین چالشی است که آلمان با آن روبه‌رو است، متعهد به وضع قوانینی برای تقویت امنیت در آلمان شده و از آلمانی‌ها خواست تا به ارزش‌های دموکراتیک پایبند باشند و با انسجام و مهربانی با تروریست‌ها مقابله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این سخنرانی که کمتر از دو هفته بعد از حمله مرگبار با کامیونی در برلین به دست یک پناهجوی تونسی و کشته شدن ۱۲ نفر در آن ایراد شد، گفت این که کسانی که در کشور شما درخواست پناهندگی کرده‌اند دست به این حملاتی می‌زنند "تلخ و منزجرکننده" است.

وی با اشاره به این که برخی عقیده دارند که در سال ۲۰۱۶ "جهان وارونه شده"، گفت که سال ۲۰۱۶ سال "آزمون‌های سخت" بوده اما  مطمئن است آلمان بر مشکلات چیره خواهد شد.

مرکل گفت: با ادامه دادن به زندگی و کار روزمره خود به تروریست‌ها می‌گوییم: شما قاتلانی مملوء از نفرتید، اما شما نمی‌توانید تعیین کنید که ما چطور می‌توانیم و می‌خواهیم زندگی کنیم. ما آزاد و ملاحظه گریم و نگاهی باز به زندگی داریم.

در حمله دو هفته پیش انیس العامری به بازار کریسمس برلین با یک کامیون ۱۲ نفر کشته شدند.

پیشتر در سال جاری میلادی نیز یک پناهجوی جوان افغان پنج نفر را در حمله با تبر در قطاری در وورزبورگ زخمی کرد و یک سوری که درخواست پناهندگی او رد شده بود دست به حمله‌ای انتحاری در مقابل میکده‌ای در آنسباخ زده و ۱۵ نفر را زخمی کرد.

این حملات باعث تشدید انتقادها از سیاست مهاجرت دولت مرکل شد که سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون پناهنده و مهاجر را پذیرفت.

اما مرکل در پیام سال جدید میلادی خود گفت که تصاویر ویرانی در شهر حلب سوریه، "اهمیت و درستی" اقدام آلمان در پذیرش فراری‌ها از آن مناقشه را نشان داد.

وی گفت: همه اینها در دموکراسی ما، حاکمیت قانون و ارزش‌های ما منعکس شده است. اینها نقطه مقابل جهان پر از نفرت تروریسم است و نشان داده خواهد شد که این ارزش‌ها قوی‌تر از تروریسم است. ما در کنار هم قوی‌تر هستیم. کشور ما قوی‌تر است.

مرکل همچنین آنچه باعث شده بعضی از مردم تصور کنند اتحادیه اروپا و حتی دموکراسی پارلمانی دیگر موثر نیست را "تحریف" واقعیت خوانده و محکوم کرد.

صدر اعظم آلمان بدون نام بردن از پوپولیست‌ها به کسانی که تصویری تحریف شده از دموکراسی را ارائه می‌کنند، حمله کرد اما در عین حال گفت: نظام آلمان قدرتمند است و به همه اجازه عمل و مشارکت می‌دهد. نظام ما نه تنها انتقاد و تضاد را می‌پذیرد بلکه آن را مطالبه می‌کند. انتقادی که صلح‌آمیز است و به افراد احترام گذاشته و به دنبال راه حل و سازش است و کلیت هیچ گروهی را نفی نکرده و کنار نمی‌گذارد.

او بریگزیت را به یک "بریدگی عمیق" تشبیه کرده و گفت: اتحادیه اروپا حرکتی کند و دشوار دارد و با رای بریتانیا برای خروج متحمل ضربه شده و باید بر کارهایی که واقعا می‌تواند بهتر از دولت-ملت‌ها انجام دهد، تمرکز کند.

او افزود: اما ما آلمانی‌ها هرگز نباید فریب این حرف را بخوریم که آینده‌ای سعادتمند در گرو تکروی ملی است.

رهبر آلمان وعده داد دولتش در سال ۲۰۱۷ به سرعت هر گونه تغییر سیاسی و قانونی لازم را برای رفع همه نواقص امنیتی وضع و اجرا خواهد کرد.

او همچنین نسبت به این که گروه‌های خاصی از مردم مورد ظن و بدگمانی قرار بگیرند هشدار داد.

مرکل در انتخاباتی که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر برگزار شود برای چهارمین بار نامزد خواهد شد و قبلا گفته انتظار سخت‌ترین مبارزه را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین