کد خبر: ۴۱۷۳۰۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
قانون ممنوعیت ماهواره باید مجددا بررسی شود

مطهری:دفترم توسط دولت احمدی‌نژاد شنود می‌شد/فیلتر توییتر و فیس‌بوک می‌تواند برداشته شود/ قوه قضاییه نمی‌تواند مانع شود

علی مطهری گفت: دفتر کارم توسط وزارت اطلاعات دولت قبل شنود می‌شد که با پیگیری های انجام شده در این خصوص این موضوع روشن شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده های شیراز، مشهد و شنود از دفتر شخصی من براساس قوانین و چارچوب های مشخص در حال رسیدگی است و ما منتظر گزارش کمیسیون شوراها در مورد حادثه مشهد نیز هستیم و مسببین حادثه شیراز نیز مشخص شدند که باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: طبق اعلام وزارت اطلاعات در دولت قبل از دفتر من شنود می‌شد، که با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: من فعلا درخصوص انتخابات ریاست جمهوری صحبتی نمی‌کنم.

مطهری: فیلتر توییتر و فیس‌بوک می‌تواند برداشته شود/ قوه قضاییه نمی‌تواند مانع شود

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه فیلتر توییتر و فیس‌بوک پس از ناآرامی‌های سال ۸۸ اتفاق افتاد، گفت: چنین تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد.

علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تداوم فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر گفت: فیلتر این شبکه‌ها، امری موقت و مربوط به همان زمانی است که فیلتر شده‌اند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره پیوستن خود به شبکه اجتماعی توییتر افزود: با توجه به اینکه فیلتر این شبکه‌ها پس از ناآرامی‌های سال 88 اتفاق افتاد، برداشت من این است که چنین تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد؛ ضمن آنکه دفتر رهبری و بسیاری از اعضای کابینه و مقامات کشور در این شبکه عضویت دارند. البته راه حل اساسی این است که شبکه ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی داخلی زودتر راه اندازی شود و در اختیار قرار گرفتن خدمات شبکه های داخلی با سرعت بسیار زیاد و ارزان قیمت باشد تا مردم به شبکه های اجتماعی خارجی مراجعه نکنند یا کمتر مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: این فیلتر می تواند برای همه مردم برداشته شود. کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای متولی این کار است و باید بررسی مجددی در این موضوع داشته باشد.

نایب رئیس مجلس درباره سخنان معاون قضایی دادستان کل کشور مبنی بر اینکه توئیتر به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود، گفت: مرجع رسیدگی به این موضوع همان کارگروه است و اگر اینها رفع ممنوعیت کنند، قوه قضاییه نمی‌تواند مانع شود.

وی افزود: مقام قضایی رأسا نمی‌تواند ممنوعیت این شبکه‌ها را اعلام کند و صرفا می تواند و باید به شکایت‌ها رسیدگی کند. لذا این استدلال که «با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توئیتر در فتنه سال 88 داشته، این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود» قابل قبول نیست چون آن شرایط از بین رفته است.

مطهری ادامه داد: این بحث در مورد فیس بوک هم قابل طرح است زیرا فیلتر شدن این شبکه هم مقارن با اتفاقات سال 88 انجام شد و دیگر آن بحث موضوعیت ندارد؛ ضمن اینکه مقامات زیادی در آنجا هم صفحه دارند.

قانون ممنوعیت ماهواره باید مجددا بررسی شود

عضو کمیسون فرهنگی مجلس تصریح کرد: احکامی نظیر این فیلتر کردن‌ها یا قوانینی مانند قانون ممنوعیت ماهواره باید مجددا بررسی شود. زیرا فلسفه صدور این احکام یا وضع این قوانین شرایط خاص بوده و اکنون که آن شرایط از بین رفته، باید بازنگری شود. در واقع مسئله، استفاده از جهات مثبت این پدیده‌هاست که با تربیت دینی جامعه، مردم خودشان باید از مضار و زیان‌های این پدیده‌ها که مانند تیغ دو دم هستند، پرهیز کنند.

وی بیان کرد: همه خوبی‌ها را نمی توان با زور قانون در جامعه حاکم کرد بلکه گاهی نیاز به قانون نیست و باید با تربیت صحیح و اصلاح فرهنگ عمومی یک کار درست را در جامعه نهادینه کرد. این که بخواهیم همه رسانه‌ها را ممنوع کنیم و مردم فقط از یک کانال و رسانه اطلاعات دریافت کنند همان روش حکومت‌های کمونیستی است که مردم فقط از یک رادیوی تک موج اطلاعات دریافت می‌کردند و دیدیم که نتوانستند آن ساختار را حفظ کنند.

نایب رئیس مجلس گفت: ما باید رشد اجتماعی و سیاسی مردم را بالا ببریم به طوری که با وجود رسانه‌های مختلف، مردم قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند و فریب دشمنان انقلاب اسلامی را نخورند، یا با وجود آزادی ماهواره، به دلیل خطراتش از آن استفاده نکنند، همان طور که در زمان رژیم گذشته بسیاری از خانواده‌ها تلویزیون نداشتند چون آن را مضر به حال خود می‌دانستند. به نظر من امروز مردم ما تا حد زیادی این رشد را دارند. البته راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی داخلی بسیار ضروری است تا از تاثیر و مراجعه به شبکه‌های اجتماعی خارجی بکاهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
جناب آقای مطهری ، فرمودید همه خوبیها را نمیتوان با زور قانون در جامعه حاکم کرد . کاش میفرمودید که هیچ خوبی را نمیتوان با زور در جامعه حاکم کرد . اگر ما شیعه هستیم ، باید سنت پیامبر و ائمه اطهار (ع) الگوی ما باشد . کدام خوبی را آن بزرگواران با زور در جامعه حاکم کردند ؟ البته زور در حاکمان اسلام بود . از زمان خلیفه اول شروع شد و در در زمان خلیفه دوم شدت یافت و بعد در حکومت امویان و عباسیان به اوج رسید . در حکومت های بعدی مثل عثمانی هم بود اما آیا اینها الگوی ما هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
1
6
من در جواني پدر محترم را قبل از انقلاب در سخنراني در دانشگاهى ديدم و سخنانشان را شنيدم
شجاع ، بي باك و متواضع با خانم هاي بي حجاب !
الحق كه فرزند پدر هستي كه حق را نا حق نمي كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
5
فقط میتوانیم از درگاه خداوند برای سما خیر دنیا و عاقبت طلب کنیم تنها شما هستی که در این فضای بسته و انحصاری که هرکسی جرات بیان ازاد ندارد حقایق را بیان میداری .درود خدا بر تو و ان شیر پاکی که خوردی .ای کاش پدر بزگوارش زنده بود که حالا بیشتر از قبل از انقلاب وجودش لازم بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
1
3
حاج علی آقای مطهری!شما رو بخون پدر شهیدتون حالا که از تغییر قوانین نخ نما بر اساس مقتضیات زمان صحبت می کنید خواهشا تو مجلس بحث حذف یا لااقل تعدیل مدت خدمت زیر پرچم رو هم که دیگه در شرایط امروزی به هیچ وجه کارساز نیست مطرح فرمایید شاید فتح بابی بود برای اینکه مسئولین صدای پسران جوانان عاصی از این قانون متعلق به عهد عتیق را بشنوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
2
5
پدرت به وجود همچین پسری افتخار میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
در 10 سال اخیر نظیر نداشته این مرد. به معنای واقعی، منصف.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
در 10 سال اخیر نظیر نداشته این مرد. به معنای واقعی، منصف.
ایزانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
2
شماها چقدر از احمدی نژاد ضربه خورده اید که هنوز بعد از چهار سال از این رئیس جمهور مکتبی ومسئول مردمی که دستانش پاک پاک است اما هجمه تهمتهای شما به ایشون - وی را نزد مردم عزیزتر کرده است
قیطران از روستای حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
1
0
مطهری شما باید محاکمه بشید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
1
0
همیشه فکر میکردم که گندم از گندم بروید جو زجو . ولی حالا متوجه شدم که نه اشتباه است . خدا رحمت کند شهید مطهری را . قطعاً حرکات وسکنات شما در خور نام و فضائل این شهید نیست . تا حالا از خودتان پرسیده اید چرا در چند سال اخیر که تغییر موضع و رفتار داده اید اینقدر مورد حمایت بی بی سی و صدای آمریکا هستید؟.چرا هر کسی که تابلوی ضد انقلابی دارد از شما حمایت میکند؟ چرا به هرجایی که میروید عده ای را به حمایت از خود بجان هم می اندازید.میتوانید خدمات خود به این کشور را لیست کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین