کد خبر: ۴۱۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی مطرح کرد؛

تعداد کودکان بدسرپرست هر سال رو به افزایش است

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: 10 سال پیش تعداد کودکان بدسرپرست بسیار کم بود، اما امسال از تعداد کودکان بی‌سرپرست بیشتر شده که این امر بی‌سابقه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : غلامحسین حقدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: افزایش آمار طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و هم توجه بیشتر مقام قضایی به کودکان در معرض خطر می‌تواند علت این امر باشد.

وی اعتیاد را یکی از اصلی‌ترین علل بدسرپرستی دانست و خاطرنشان کرد: کودکان از صفر تا 18 سال به دو صورت بی‌سرپرست و بدسرپرست به ما معرفی می‌شوند که با حکم قضایی تحویل صورت می‌گیرد.

وی محل نگهداری زنان در معرض خطر را خانه سلامت بهزیستی خواند و ادامه داد: زنان آسیب‌دیده به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به آمار بالای تماس‌های غیر مرتبط با اورژانس اجتماعی، عنوان کرد: حوزه کودک و همسرآزاری، خودکشی، کودکان کار و زنان آسیب‌دیده به اورژانس اجتماعی مربوط است که حدود نیمی از تماس‌ها خارج از این حوزه‌هاست.

حقدادی بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی را در مورد طلاق دانست و اظهار کرد: در این موارد ما تنها مشاوره می‌دهیم و بیشترین مورد دخالت‌ها کودک‌آزاریست.

وی با اشاره به آمار 7000 موردی تماس با اورژانس اجتماعی در سال گذشته، ادامه داد: از این تماس‌ها حدود 800 مورد مربوط به گزارش کودک‌آزاری بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: آمار بهزیستی مربوط به موارد گزارش شده از آسیب‌های اجتماعی بوده و نمی‌توان آن را آمار واقعی آسیب‌ها دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین