کد خبر: ۴۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

رقابت 7 کارگردان زن در جشنواره پروین اعتصامی،پایان فیلمبرداری «ماجان»،نمایشنامه‌خوانی اثر محمد یعقوبی، اجرای نمایش «ویولن تایتانیک » از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : هفت کارگردان زن سینمای ایران در بخش جایزه «بهترین فیلمساز زن سال» نهمین جشنواره پروین اعتصامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا روابط عمومی جشنواره پروین اعتصامی با اعلام این خبر اسامی کارگردانان وعناوین فیلم‌هایشان را به این ترتیب معرفی کرد: نیکی کریمی با فیلم سینمایی "شیفت شب"/ آیدا پناهنده با فیلم سینمایی"ناهید"/ تینا پاکروان با فیلم سینمایی "خانوم"/ نرگس آبیار با فیلم سینمایی "نفس"/ آزیتا موگویی با فیلم سینمایی "تراژدی"/ مرجان اشرفی زاده با فیلم سینمایی "آبجی"/ رقیه توکلی با فیلم سینمایی" مادری".

فیلمبرداری «ماجان» امروز در شمال به پایان می‌رسد

فیلمبرداری «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد امروز در شمال کشور به پایان می رسد.

سکانس های پایانی این فیلم از ابتدای هفته در شمال کشور در حال فیلمبرداری است و امروز 14 دی ماه به پایان می‌رسد. همچنین نسخه اولیه «ماجان» چند روز پیش تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر شده است.

تدوین این فیلم همزمان توسط نازنین مفخم انجام می‌شود و محمود اردلان هم صداگذاری «ماجان» را برعهده دارد.

در فیلم «ماجان» مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بهنوش بختیاری، بابک انصاری، بازیگر نوجوان: محمد مهدی احدی، بازیگران خردسال: عرفان برزین و سارا میرایی به ایفای نقش می پردازند.

«ماجان» روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند.

«یک دقیقه سکوت» یعقوبی نمایشنامه خوانی می‌شود

در ادامه سلسله برنامه‌های شنبه‌های نمایشنامه خوانی چارسو، «یک دقیقه سکوت» نوشته محمد یعقوبی به کارگردانی عباس غفاری نمایشنامه خوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پردیس سینمایی چارسو، در این نمایشنامه خوانی بازیگرانی هم چون: شیوا ابراهیمی، وحید آقاپور، بهاره کیان افشار، هومن کیایی، مریم داننده، سینا رازانی، مهسا نظری، عباس غفاری و یگانه خدیوی ایفا نقش خواهند کرد.

نمایشنامه «یک دقیقه سکوت» را محمد یعقوبی در سال 79 با بازی آیدا کیخایی، بهروز بقایی، مهتاب نصیپور، سیما تیرانداز، هومن برق نورد، شیوا ابراهیمی، پانته آ بهرام، امیر جعفری، ریما رامین فر و آیلار برق نورد در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برد که با استقبال خوب منتقدین و مخاطبان رو به رو شد.

علاقمندان می‌توانند این نمایشنامه خوانی را روز شنبه 18 دی ماه 1395 ساعت 18:30در پردیس سینمایی چارسو به تماشا بنشینند. 

نمایش ویولن تایتانیک در تهران 

نمایش «ویولن تایتانیک» به کارگردانی «پیترو فلوریدیا» و محصول مشترک ایران ، ایتالیا و افغانستان  به صحنه می‌رود.

این نمایش به تهیهکنندگی آرش عباسی و محصول مشترک گروه تئاتر موج ایران و  کمپانی متیچی ایتالیا است و در آن بازیگرانی از ایران و افغانستان حضور دارند.
«ویولن تایتانیک» بر اساس کتاب پایان تایتانیک  اثر هانس ماگنوس انتسنبرگر نوشته شده است و پیترو فلوریدیا پیش تر، این نمایش را در کشورهای ایتالیا ، فرانسه،  لهستان و برزیل با بازیگرانی از این کشورها به اجرا رسانده و حالا قرار است  از یکشنبه 19 دی ماه در کارگاه دکور رودکی به صحنه برود.
 گروه تئاتر موج  چندی پیش پروژه‌ای را با عنوان ساختن از هیچ در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تئاتر شهر برگزار کرد و از پیترو فلوریدیا کارگردان شاخص ایتالیایی برای برگزاری یک کارگاه در ایران و با بازیگران ایرانی دعوت کرد. 

«فلوریدیا» برای کارگاه خود نیاز به یک سوله با ابعاد بزرگ داشت که تماشاگر در آن بتواند حرکت کند و جایگاهش هم متغیر باشد. وی پس از بازدید از امکانات تئاتر ایران بهترین مکان برای عملی کردن ایده خود را کارگاه دکور رودکی یافت.
نمایش «ویولون تایتانیک» از روز یکشنبه 19 دی راس ساعت 19 در کارگاه دکور رودکی به صحنه خواهد رفت.
عوامل نمایش «ویولن تایتانیک» عبارتند از: بازیگران : (به ترتیب الفبا) علی آذرشین، امیرباباشهابی، سارا باقری، علی بنی عامر، یاسمن بیگلری، تینا تیماج چی، نرگس پویا، رها تفکری، علی اصغر حسینی، حواخلیلی، پریسا رجبی، بهار رضی زاده، مسعود روستا، فائزه رمضانی، علی زمانی، بهراد سلاح ورزی، سید مازیار سیدین، سمیه علیزاده، فرهاد قطبی، کیمیا کاوند، محبوبه کبیر، موسی محمدی، معصومه محمدی، رضا مهدی زاده، شهرزاد نظرپور، مختار نوری، هانیه هاشمی.
 

اجرای نمایش آیینی"آخر قصه " در نیاوران

گروه «گونای» با اجرای نمایش «آخرقصه» به کارگردانی و نویسندگی ماندانا طالبی ، 16 و 17دی ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

ماندانا طالبی طراح حرکات در خصوص این اجرا گفت:حرکات نمایشی  "آخرقصه  " ویژه بانوان، با حضور 50 بازیگر 5 تا 55 سال اجرا میشود.

این گروه رسوم و آیین‌های هر منطقه از ایران همچون گیلان ،کردستان وآذربایجان را با حرکات فولکلور در 12 اجرا به نمایش میگذارد و مخاطبان در این اجرا با نمایشی متفاوت روبرو خواهند شد.

گروه «گونای» به سرپرستی ماندانا طالبی از سال 91 با اجرا در تالار وحدت، کارخود را آغاز کرده و تاکنون در فرهنگسرای نیاوران 5 اجرا را به روی صحنه برده است.

این نمایش ساعت 15 به مدت 120 دقیقه اجرا می‌شود و علاق‌مندان جهت تهیه و رزرو بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین