کد خبر: ۴۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

ظرفیت تولید گاز افزایش یافت/ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور‌ به ادارات برای صرفه‌جویی گاز

عضو هیئت دولت با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هیچ نقطه کشور قطعی گاز نداریم، گفت: به منظور کاهش افت گاز و قطعی گاز، ظرفیت تولید گاز در کشور افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران غرب مازندران در دانشگاه آزاد تنکابن اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت ارتباطات مسئولیت کمیسیون مشترک آذربایجان، ترکیه، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان را دارد توانستیم موفقیت‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: مسئولیت بنده در حوزه اقتصاد مقاومتی مازندران از سوی رئیس جمهور بنا شده تا در امر صادرات گام‌های موثری برداشته شود.

واعظی بیان کرد: تقریبا با همه کشورهای منطقه مراوده داریم و  یکی از مباحث ما تقویت محصولاتی بوده که به کشورهای سی آی اس صادر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جلساتی را با فعالان اقتصادی استان خواهیم داشت و سعی کردیم با مسئولان کشورهای سی آی صحبت کنیم تا برای کیوی، مرکبات و سایر محصولات استان بازار تهیه کنیم و در این ارتباط مذاکراتی را شروع کردیم با کشور روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس انجام شده است.

وی بیان کرد: تجارت ترجیحی در سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای فوق سبب شد که روسای 5 کشور در جلسه بسیار مهم در 26 دسامبر تصویب کردند که در ایران در ارتباط با تجارت تعرفه ترجیحی امضا کنند و گام بعدی در ارتباط با موافقت نامه تجارت آزاد بوده است.

واعظی تصریح کرد: در گذشته در ارتباط با برخی اقلام موافقت‌نامه‌های موقتی گرفتیم که با این امر شرکت کاله که متعلق به این استان است تاکنون 131 میلیون تن کالا به کشورهای فوق صادر کرده و در تلاش هستیم برای کیوی و مرکبات تعرفه ترجیحی لحاظ تا برای صادرکنندگان استان موثر باشد.

وی بیان کرد: سفری به آستراخان داشتیم و با تجار استانهای مرزی دریای خزر روسیه جلسه مناسبی داشتیم و قرار است این جلسات در استانهای مرزی ایران ادامه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد قطعی گاز، گفت: برای دومین بار ترکمنستان در زمستان گاز را قطع و به دنبال چانه‌زنی است و این بار با تمهیدات صورت گرفته قرار شد گاز را قطع کنند و با وجود اینکه معاون وزیر نفت مذاکره کرده به نتیجه نرسیدند ‌بنابراین مقرر شده که به سرعت صادرات تولید گاز را افزایش دهیم. گازی که در ترکمنستان می‌خریم کمتر از 2 درصد نیاز گاز کشور است.

وی بیان کرد: قرار شد تولید گاز را افزایش دهیم و دستورالعملی را معاون اول رئیس جمهوری اعلام تا درجه حرارت اتاق‌ها و ساختمان‌ها را کاهش دهند و این آمادگی نیز وجود دارد که هیچ اتفاقی در هیچ نقطه‌ای از کشور صورت نگرفته است.

به گزارش تسنیم، واعظی بیان کرد: اگر در مقطعی هوا سرد شود در نقاطی که واحدهای نیروگاهی بیرون شهرها هستند به جای گاز در روزهای سرد مازوت استفاده و گاز نیروگاه را مردم استفاده کنند و فکر نکنم مردم با قطعی گاز مواجه شوند.

وی پس از این نشست در جلسه فعالان اقتصادی غرب مازندران حضور یافت که مشروح این نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین