کد خبر: ۴۱۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

ابوترابی‌فرد در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی؛ انسان‌ها از ایمان یکدیگر خبر ندارند

نایب رییس مجلس نهم با اشاره به نقش موثر آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: 70 سال همراهی مجاهدت هاشمی رفسنجانی برخواسته از آراستگی وی به ایمان بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مسجدحظیره یزد برگزارشد، با اشاره به این‌که کلمه طیبه « ریشه دار و استوار است»، اظهار داشت: شجره طیبه بر عهد خود باخدای متعال ثابت است. ریشه شجره طیبه به شکل ایمان بر انسان‌های مومن ظاهر شده و مومنان را به سمت تعالی در دنیا و آخرت هدایت می‌کند.

وی با بیان این‌که «جامعه در سایه ایمان به سعادت و کمال می‌رسد»، گفت: 70 سال مبارزه با طاغوت در رژیم ستمشاهی، مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا و همراهی امام خمینی(ره)، ثمره وجود ایمان در ذات و قلب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

وی با اشاره به این‌که «در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی شاخص در منطقه شناخته شده است»، اظهار داشت: اسلامیت نظام جمهوری اسلامی دیروز در چهره بنیانگذار انقلاب اسلامی تجلی یافته و امروز در چهره نورانی و درخشان مقام معظم رهبری تجلی یافته است و نقش آیت الله هاشمی در کنار آیت الله شهید بهشتی‌ها نقش تعیین کننده‌ای بوده است.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه رکن دوم نظام را جمهوریت دانست و گفت: ملت ایران به عنوان پشتوانه مقتدر انقلاب اسلامی، نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ملت ایران با حضور گسترده در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وفاداری خود را به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی ثابت کردند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این‌که «انسان‌ها از ایمان یکدیگر خبر ندارند»، تصریح کرد: فضائل اخلاقی نظیر شجاعت و استقامت از جمله ویژگی‌های انسانی است که همیشه در معرض دید و درک دیگران است.

وی مبارزه علیه رژیم طاغوت و همراهی همه جانبه امام خمینی(ره) را از جمله فضائل اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا،نایب رییس مجلس شورای اسلامی استقلال و اقتدار سیاسی نظام اسلامی ایران را از جمله ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست  که بوسیله ایستادگی و ایمان مردم و روحانیت ایجاد شده است.

وی اقتدار و استقلال سیاسی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی آمریکا در منطقه را مهار کرده است.

وی با اشاره به ضرورت حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: حمایت از سوریه، عراق، فلسطین و لبنان را نماد اقتدار نظامی و سیاسی نظام انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان این‌که «رسیدن به دستاوردهای سیاسی، نظامی و فرهنگی، ثمره وجود شجره طیبه در نظام جمهوری اسلامی ایران است»، افزود: عمل صالح، مهمترین ویژگی شجره طیبه است.

نایب رییس مجلس نهم  تصریح کرد: در دنیا امام و شهدای انقلاب اسلامی را به عنوان مجریان عمل صالح می‌شناسند و این عمل صالح ایران اسلامی را به قدرت هسته‌ای، موشکی و علمی تبدیل کرده است.

وی تولید عمل صالح را از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: از ابتدا تاکنون هر جا عمل صالح انجام شده نتیجه‌ای جز افتخار و پیروزی نصیب ایران اسلامی نشده است.

وی عدم دستاوردهای اقتصادی را نتیجه عدم اجرای عمل صالح در حوزه اقتصادی عنوان کردو ادامه داد: اگر دولت و مجلس ایران در حوزه اقتصادی آن طور که باید فعالیت می‌کرد به نتایج خوب در حوزه اقتصادی دست پیدا می‌کردیم.

ابوترابی در ادامه با اشاره به ضرورت ملاک قرار دادن اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه رسیدن به اهداف اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی ثمره کار مبتنی بر علم، تلاش مستمر بدون وقفه و مصرف صحیح مدیریت شده است.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحث مبارزه با طاغوت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، نماد عمل صالح است. در بحث آبادانی مرزهای ایران و سازندگی کشور، آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد واقعی عمل صالح در راستای ارزش‌های دینی و اعتقادی نظام انقلاب اسلامی است.

وی پافشاری و نقش موثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخاب مقام معظم رهبری را از دیگر شاخص‌ترین اعمال صالح هاشمی رفسنجانی در طول زندگی ایشان دانست و گفت: هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود از موثرترین افراد در کنار امام خمینی(ره) و بعد از ایشان تا آخر عمر خالصانه و وفادارانه در کنار مقام معظم رهبری به فعالیت به نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین