کد خبر: ۴۲۰۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

مجید انصاری: مردم با حضور معنادار خود پاسخ همه بداخلاقی‌ها و بدسیرتی‌ها را دادند

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: وقتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از میان ما رفت، دیگر چه سودی دارد از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم؟ چرا صدا و سیما جمعیت صدها هزار نفری سراسر کشور که برای ایشان مراسم ترحیم برگزار می‌کنند را پوشش نمی‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان که در استانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: متاسفم که امروز صبح نتوانستم در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در اصفهان برگزار شد، شرکت کنم. هواپیما نقص فنی داشت و این توفیق سلب شد. البته لازم می‌دانم از حضور حماسی مردم اصفهان قدردانی کنم.

وی افزود: باید از همه مردم ایران به خاطر وفاداری به انقلاب اسلامی و هوشمندی‌شان نسبت به زمان و مکان قدرشناسی داشته باشیم که مثل همیشه در صحنه بودند و در مراسم تشییع جنازه یکی از وفادارترین یاران انقلاب حضور پرشکوه داشتند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور تصریح کرد: رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی برای کشور است چرا که این شخصیت‌ها تکرار شدنی نیستند. خصوصا که این مردان تاریخ‌ساز از جنس روحانیت باشند. امامان بزرگوار معصوم ما نیز تاکید کرده‌اند که ضایعه درگذشت یک عالم ربانی با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. بنابراین لازم می‌دانم که رحلت ایشان را به تمام مردم و آزادی‌خواهان جهان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی تسلیت عرض کنم.

وی افزود: آنچه که دردهای همه را تسکین می‌دهد واکنشی بود که مردم بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خود نشان دادند. همانطور که امام فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است مردم هم ثابت کردند که مثل همیشه زنده هستند و با حضور ۵. ۲ میلیونی خود در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ثابت کردند که در خدمت نظام و انقلاب هستند. البته در سراسر کشور این حضور حماسی را شاهد بودیم. به خصوص مجلس عزاداری که در قم برگزار شد بی‌سابقه بود. اینها نشان از زنده بودن و آگاهی مردم دارد.

انصاری تصریح کرد: وقتی این حضور حماسی را شاهد هستیم ثابت می‌شود که مردم از امواج دروغ، تزویر و تحریم گذشته‌اند و با حضور معنادار خود پاسخ همه بداخلاقی‌ها و بدسیرتی‌ها را دادند و بار دیگر ثابت کردند که انقلاب اسلامی را با هویت واقعی سال ۵۷ آن تعقیب می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: من در کرمان و رفسنجان هم عرض کردم که در کنار همه تسلیت‌هایی که باید گفت به روح هاشمی باید تبریک بگوییم. جامعیت شخصیت ایشان به گونه‌ای بوده است که همه آن قابل کشف نیست. ما نیازمند بازشناسی سرمایه‌های تاریخی و اجتماعی خود هستیم و شناسنامه هر ملت، شخصیت‌های بزرگ تاریخی آن است.

انصاری افزود: عده‌ای سعی می‌کنند همچنان امام (ره) را تخریب کنند همانطور که سعی دارند شهید مظلوم بهشتی را تخطئه کنند چون می‌خواهند ملت را بی‌تکیه‌گاه و بی‌هویت کنند. بنابراین باید سعی کنیم با شناخت شخصیت‌های بزرگ، رهبرانی برای آینده تربیت کنیم چرا که نهضت اسلامی هنوز تمام نشده است و در هر زمانی این نهضت مردان برجسته‌ای را برای ادامه حرکت خود می‌خواهد.

وی با بیان اینکه زندگی پربار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در چند مقطع خلاصه می‌شود، گفت: خداوند متعال به ایشان نظر خاصی داشته است. همانطور که امام امت یکی از برگزیدگان خداوند برای دنیای بی‌خدای قرن بیستم بود هاشمی نیز یکی از این برگزیدگان بود که در کنار امام راحل نهضت اسلامی را به ثمر رساندند. هاشمی یک طلبه باهوش و محقق بود که با داشتن افق‌های دوردست برای امت اسلامی همیشه در جهت اعتلای اسلام می‌کوشید.

معاون حقوقی رییس‌جمهور ادامه داد: از سال ۱۳۴۰ که هنوز امام نهضت انقلاب اسلامی را شروع نکرده بودند این طلبه جوان در خدمت امام قرار گرفت و تا ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ در کنار امام ماند و در هیچ عرصه‌ای نبود که هاشمی در خط مقدم نباشد.

انصاری اظهار کرد: امروز انقلابی‌گری مانند آن زمان زیاد هزینه ندارد. هاشمی رفسنجانی زمانی مبارزه را آغاز کرد که چشم‌انداز آن چیزی جز اعدام یا حبس‌های طولانی‌مدت نبود. خیلی‌ها در این عرصه بریدند و روحانیت را رها کردند اما مردان بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی هر چه بیشتر زجر دیدند، استوارتر ماندند که این نشان دهنده هدف والای آنهاست.

وی تصریح کرد: زمانی که هاشمی رفسنجانی به سربازی اعزام می‌شود در همان پادگان به روشنگری می‌پردازد. به گونه‌ای که بعد از بیرون آمدن از پادگان نزد امام به قم رفت و در زمان تبعید ایشان که ساواک سعی می‌کرد شورای انقلاب را نابود کند، هاشمی در کنار امام ماند تا شورای انقلاب نابود نشود.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی در زندان ساواک تا حد مرگ شکنجه شد اما هیچ حرفی که انقلاب اسلامی و نهضت امام را به خطر بیاندازد به زبان نیاورد تا یاران انقلاب در امان باشند. بارها جان ایشان در زندان به خطر افتاد و همسر ایشان با مشقت‌های فراوان با فرزندان کوچک هاشمی به مقابل زندان اوین می‌رفت تا با او ملاقات کند.

انصاری گفت: حتی در مقطعی رژیم شاه تصمیم به اعدام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اما امام موسی صدر که در آن زمان روحانی ذی‌نفوذی بود وساطت کرد و به این وسیله هاشمی از خطر اعدام شدن نجات پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امام علاقه وافری به هاشمی رفسنجانی داشت، گفت: اگر بگوییم امام راحل هاشمی رفسنجانی را بیشتر از فرزندانش دوست داشت، چیزی به گزافه نگفته‌ایم. خانه امام و هاشمی کنار هم بود و امام به فکر و تدبیر و فداکاری هاشمی رفسنجانی کاملا ایمان داشت و در زمان پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را جزو کمیته پنج نفره برای تشکیل شورای انقلاب قرار دادند که این نشان از عشق ایشان نسبت به هاشمی بود.

وی ادامه داد: بدون شک هاشمی رفسنجانی یکی از معماران جمهوری اسلامی ایران است به طوری که نقش بی‌نظیری در پیروزی انقلاب و قوام آن داشت. بعد از انقلاب رییس مجلس شد و امروز ساختار قوه مقننه از برکت هاشمی رفسنجانی شکل گرفته است. چیزی که جالب این است که هاشمی رفسنجانی یک روحانی بود و به طور طبیعی درس مدیریت استراتژیک را فرا نگرفته بود اما به مسائل اشراف زیادی داشت. حقیقتا هاشمی هر جا قرار می‌گرفت به آن جایگاه اعتبار می‌داد.

انصاری یادآور شد: نحوه بدست آوردن اسلحه در جنگ و پایه‌گذاری قدرت موشکی ایران در جنگ تحمیلی از دستاوردهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که خوشبختانه ما امروز تبدیل به یک قدرت موشکی در منطقه و حتی جهان شده‌ایم. هاشمی بعد از جنگ یک کشور ویران را دوباره ساخت و در دوران سازندگی عالی عمل کرد. هاشمی اخلاقی داشت که یک چیز خوب را برای همه می‌خواست. برای مثال صلح را برای همگان می‌خواست و از بن دندان به نهضت امام ایمان داشت و اعتقاد داشت این نهضت بدون رفاه مردم نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی اهل زهدفروشی و ریا نبود گفت: هاشمی همیشه با صراحت لهجه حرف می‌زد. کاری نداشت که چه کسی از کلام او خوشحال یا ناراحت می‌شود. ایشان تا روز آخر حیات‌شان در همان صبح روز نوزدهم دی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با انرژی کامل سیاست‌های بازنگری در خصوص انرژی را دنبال می‌کرد که باعث تعجب همگان بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر هاشمی رفسنجانی این همه زخم‌زبان از دوست و دشمن شنید. زخم‌زبان نه زخم‌زبانی که از جانب بی بی سی و ضدانقلاب باشد، بلکه این زخم‌زبان‌ها را از دوستان انقلابی خود می‌شنید. همان دوستان انقلابی که در جلسات بصیرت‌افزایی خود سرمایه‌های بزرگ انقلاب را به آتش می‌کشیدند اما با وجود این همه بداخلاقی هاشمی خم به آبرو نمی‌آورد و مسائل را باز هم به خوبی جمع‌بندی می‌کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی مدیری پرکار و هوشمند بود گفت: شخصیت‌های جامعی مثل ایشان کم داریم. الگو ایشان امیرکبیر بود و در مسائل برون‌مرزی نیز ایشان کتاب سرگذشت فلسطین را نوشت. نقش بی‌بدیل ایشان بعد از رحلت امام (ره) برای همگان آشکار است. وقتی که به سرعت خبرگان را فراخواندند. مقام معظم رهبری به خوبی در پیام تسلیت‌شان گفتند که خناثان سعی در جدایی هاشمی از من داشتند که موفق نشدند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور ادامه داد: هاشمی رفسنجانی دستور امام راحل را با دل و جان انجام می‌داد همانطور که نظر رهبر معظم انقلاب را بر نظر خود مقدم می‌دانست. نقش اعتدالی ایشان و صبری که از خود نشان دادند برای همگان پندآموز است. این مرد بزرگ مثل یک کشتی همگان را به ساحل آرامش هدایت می‌کرد.

وی در همین خصوص گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ وقتی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات شدند هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که ایشان رد صلاحیت شود. به طوری که همه ما در ستاد ایشان جمع شده بودیم تا کارهای مربوط به کاندیداتوری ایشان را انجام دهیم. اما با وجودی که ایشان رد صلاحیت شدند هیچ گلایه‌ای نکردند. در صورتی که همه مسوولین ستاد ناراحت بودند و برخی حتی گریه می‌کردند اما هاشمی رفسنجانی یک دنیا آرامش و امید بود. ایشان فرمودند که اتفاقی نیفتاده است و با انرژی کار خود را دنبال کنید. همین سخنان ایشان به همه قوت قلب و درسی داد که همیشه باید صبور باشیم.

وی افزود: تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان از این دارد که وعده‌های خداوند پوچ نیستند. همه ما باید از تجربه شصت ساله مبارزاتی ایشان درس بلندهمتی و صبوری را بگیریم. هاشمی رفسنجانی فرمانده شهیدان انقلاب به اجر خود رسیده است اما این انقلاب باید تداوم داشته باشد. به گونه‌ای که انقلاب اسلامی هم‌اکنون در یک پیچ خطرناک تاریخی قرار دارد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب هنوز به درستی انقلاب را درک نکرده‌اند گفت: اما با این وجود و با وجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند همیشه جوانان در صحنه بوده‌اند و نشان داده‌اند که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. بنابراین ما برای حفظ اصل انقلاب باید طرحی نو بیاندازیم و دوری جوانان از مسائل ارزشی را به راحتی برنتابیم و با زبانی جذاب آنان را به سوی ارزش‌ها سوق دهیم.

انصاری افزود: همه برای سازندگی کشور باید تلاش کنیم چرا که با توسعه فضای مجازی معلوم نیست که وضعیت ما چگونه باشد. بعد از سختی‌های فراوان به نکته‌های مثبتی رسیده‌ایم. به طوری که امروز را شبیه به اواخر دولت اول هاشمی رفسنجانی می‌دانم. ایشان دولت را بعد از جنگ برعهده گرفتند و با جرات زیاد سرمایه‌های خارجی را جذب کردند.

وی گفت: حقیقتا آنچه را که حسن روحانی در سال ۹۲ تحویل گرفت دقیقا همان وضعیت بعد از جنگ تحمیلی را داشت. حتی از نظر مشکلات مالی از همان زمان پایان جنگ نیز اوضاع بدتری داشتیم. مشکلات مالی که در سال اول دولت تدبیر و امید را با مشکل مواجه کرده بود در دوران بعد از انقلاب بی‌سابقه بود. خزانه خالی و خصوصی‌سازی‌های نادرستی که اجرا شده بود و دیون‌ بی‌حسابی که اعطا شده بود سبب شده بود که بودجه کشور با عدم توازن مواجه شود که در این سه سال و چند ماه با تلاش همه با رهنمودهای رهبری کارهای بزرگی در کشور شد که جای تقدیر دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید گزارش دستاوردهای برجام را به خوبی بیان کنیم. متاسفانه برخی بر امید مردم خاک یاس می‌پاشند اما نمی‌دانند آنچه که اتفاق افتاد در حد یک معجزه بود. آنهایی که می‌گویند برجام هیچ دستاوردی برای کشور نداشت و آن را قبول ندارند آیا این را هم قبول ندارند که همه تحریم‌ها از نظر حقوقی حذف شد و بسیاری از قطع‌نامه‌های شورای امنیت علیه ایران ملغی شد؟ آیا قبول ندارند که صادرات نفت نسبت به چهار سال قبل چند برابر شده است؟ آیا قبول ندارند که برداشت‌های ما از پارس جنوبی به اندازه قطر رسیده است؟ چیزی که همه دولت‌های قبل آرزوی آن را داشتند. دولت در اوج نداری بازپرداخت دیون‌ها را به بانک‌ها آغاز کرده است و روابط ایران را با دنیا به حد مطلوبی رسانده است.

وی افزود: با تدابیر دولت تدبیر و امید تحریم ناوگان هوایی شکسته شد و کم و بیش در برخی حوزه‌ها نیز تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است. به گونه‌ای که هم‌اکنون اقتصاد کشور ما با رشد ۷. ۶ درصدی مواجه است که یک پیروزی بزرگ به حساب می‌آید.

انصاری با بیان اینکه ظلمی که امروز به شخص حسن روحانی و دولت می‌شود گفت: صدها رسانه با پول همین دولت علیه دولت تبلیغ می‌کنند. خدا را سوگند می‌خورم که این سخنان بنده را به پای جناح‌بندی‌های سیاسی نگذارید. بنده احساس می‌کنم که منافع ملی در خطر است که این سخنان را می‌گویم.

انصاری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: من به دوستانم در صدا و سیما می‌گویم چه فایده‌ای دارد وقتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از میان ما رفت حالا از ایشان تجلیل می‌کنید؟ صدا و سیما که جمعیت صدها هزار نفری را در گوشه و کنار کشور می‌بیند که برای هاشمی رفسنجانی مراسم بزرگداشت برپا کرده‌اند چرا این مراسم‌های باشکوه را پخش نمی‌کند؟ آیا پخش این مراسم‌ها موجب تضعیف کشور می‌شود یا تقویت آن؟ صدا و سیما که ۳۰ شبکه را در اختیار دارد کافی است یک شبکه را برای پوشش مراسم‌های مختلفی که در اقصی نقاط کشور برای هاشمی رفسنجانی برپا می‌شود، اختصاص دهد. چه اشکالی دارد که این مراسم‌ها پخش شود؟ همه این حرکت‌ها در ادامه حرکت ۲۲ بهمن و در جهت تثبیت ولی فقیه است.

وی گفت: متاسفانه اگر نام برخی روزنامه‌های داخلی را برداریم فکر می‌کنیم که این روزنامه متعلق به اسرائیل است. چرا که یک تیتر مثبت در آنها پیدا نمی‌کنیم. مردم با صدای بلند چگونه بیان کنند که ما این بی‌انصافی‌ها را نمی‌خواهیم؟ پس کی می‌خواهد گوش برخی از آقایان شنوا شود؟ ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم. دشمن درصدد است مردم را مایوس کند تا از انقلاب دور شوند. ما برای عبور از این مسیر دشوار به چیزی جز اتحاد کلمه نیاز نداریم.

در پایان این جلسه رسول زرگرپور استاندار اصفهان به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: ما هر سال عادت داشتیم که در اوایل زمستان به دیدن ایشان برویم. سال پیش بود که خدمت ایشان رسیدیم و گزارش عملکردی از وضعیت استان دادیم. هاشمی رفسنجانی به صراحت به ما گفتند که از زاینده‌رود هم بگویید. وقتی من گزارشی در این خصوص ارائه دادم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به من گفتند که هفته بعد بیایید تفصیلی‌تر در این خصوص صحبت کنیم. هفته بعد که وقت گرفتیم و خدمت ایشان رسیدیم توضیحات زیادی در خصوص زاینده‌رود و مسائل اصفهان به ایشان دادم و در طول این یک ساعت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طور مرتب سوال می‌پرسیدند و در آخر گفتند چه کمکی از دست من ساخته است تا برای شما انجام دهم؟ اینها همه نشان می‌دهد که با وجود اینکه ایشان چند سال بود که سمت خاص اجرایی در کشور نداشتند اما باز هم به همه مسائل آشنایی زیادی داشتند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
جالب بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین