کد خبر: ۴۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

چرا نوشاد و نیما عالمیان به مسابقات قهرمانی آسیا نمی‌روند؟

دبیر فدراسیون تنیس روی میز دلیل غیبت برادران عالمیان رادر مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد و گفت: کادرفنی تیم ملی نظرش این بود که نفرات جوان هم به این رقابت‌ها اعزام شوند تا محک بخورند و نشان دادیم برای نتایج انتخابی تیم ملی ارزش قائل هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود نظری  درباره اینکه بر چه مبنایی مشخص کردند کدام پینگ پنگ باز نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، جهان و بازی‌های کشور های اسلامی باشد، بیان کرد: ما در انتخاب بازیکنان چهار محور را در نظر گرفتیم  و بر مبنای آن تصمیم گیری کردیم . اولین محور حفظ سلامت ورزشکاران بود . کسانی که مصدومیت داشتند و گفتند نمی توانند در مسابقه انتخابی شرکت کنند به نظرشان احترام گذاشتیم که البته مصدومیت آنها مورد تایید فدراسیون پزشکی هم قرار گرفت. دوم، سعی کردیم حقوق ورزشکارانی که تا پایان در مسابقات انتخابی بازی کردند را حفظ کنیم در نهایت هم  منافع ملی را هم در نظر گرفتیم چرا که سال آینده سه رویداد ( قهرمانی آسیا و جهان و بازی های کشورهای اسلامی) را پیش رو داریم.

او در مورد نبود نامی از برادران عالمیان در قهرمانی آسیا گفت:  کادر فنی و مدیریتی تیم ملی تشخیص داد برای کسانی که تا پایان در انتخابی تیم ملی بازی کردند ارزش قائل شویم  تا انگیزه‌هایشان از بین نرود. برای مسابقات قهرمانی آسیا غیر از افشین نوروزی بقیه نفرات (امین احمدیان،میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی، محمد علی رویین‌تن) از  بازیکنان جوان هستند که در آینده می‌توانند جایگزین نفرات اصلی شوند و یا حتی با کسب تجربه آنها را تحت فشار قرار دهند. همین موضوع باعث پیشرفت پینگ پنگ می شود. مسابقات قهرمانی آسیا فرصت خوبی است تا این نفرات خود را محک بزنند . از طرفی باید به فکر آینده تنیس روی میز هم باشیم و نباید فقط زمان حال را ببینیم. از این رو کادرفنی تیم ملی پیشنهاد داد که غیر از افشین نوروزی، نفرات جوان به قهرمانی آسیا اعزام شوند و ما هم قبول کردیم .

دبیر فدراسیون تنیس روی میز بحث مدال آوری را مهمترین عامل انتخاب بازیکنان برای بازی های کشور های اسلامی عنوان کرد و گفت: بازی های کشورهای اسلامی تنها میدانی است که در آن قادر به مدال آوری هستیم . قبلا هم سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی در این رقابت‌ها را داشتیم. از این رو تصمیم گرفتیم نفرات اول و دوم انتخابی تیم ملی یعنی افشین نوروزی و امین احمدیان و نفرات اول و دوم ایران در رنکنیگ جهانی یعنی نوشاد و نیما عالمیان ر ا به بازی ها اعزام کنیم. در واقع پتانسیل قوی را راهی بازی‌های کشورهای اسلامی خواهیم کرد.

او در مورد دلیل اعزام افشین نوروزی، ، نوشاد و  نیما عالمیان و  امین احمدیان به مسابقات قهرمانی جهان تاکید کرد: ما در مسابقات قهرمانی جهان سه سهمیه در بخش مردان گرفتیم اما طبق قانون چون نوشاد در رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان قرار دارد بنابراین یک سهمیه دیگر نیز به ما اضافه شد. مسابقات جهانی جایی نیست که در آن پشتوانه ها را اعزام کنیم و باید بهترین نفرات اعزام شوند. بهترین نفرات ما هم کسانی بودند که انتخاب کردیم. نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی نفرات اول تا سوم ایران در رنکینگ جهانی هستند. امین احمدیان هم خودش را تثبیت کرده و حتی اگر او در انتخابی تیم‌ ‌ملی هم دوم  نمی‌شد، نظر کادرفنی باز هم بر این بود که حتما به مسابقات جهانی اعزام شود و این میدان را تجربه کند.

نظری افزود: در کل توجیهی که کادرفنی و مدیریتی تیم‌ ‌ملی برای انتخاب نفرات در رویدادهای مختلف داشت، این بود که باید نگاهی به آینده تنیس روی میز داشته باشیم و نفرات خوب ایران را افزایش دهیم. این اتفاق می‌تواند به نفع نفرات قوی  حال‌ حاضر  و پینگ‌پنگ ایران باشد. همچنین کمک می‌کند تا بازیکنان  زیادی را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم. از طرفی انگیزه هم در بین بازیکنان از بین نمی‌رود و نشان می دهد که ما برای انتخابی تیم‌ ‌ملی ارزش قائل شده‌ایم.تصمیمی که میرالماسی، مدیر تیم‌های ملی و لطف الله نسبی، سرمربی تیم‌ ‌ملی در مورد انتخاب نفرات برای سه رویداد پیش‌رو داشتند بر مبنای سیاست فدراسیون بود و فدراسیون هم آن را تایید کرد. امیدواریم که بتوانیم قهرمانان زیادی مانند نوشاد ، نیما و افشین نوروزی داشته باشیم. اکنون هم با گرفتن این تصمیم موج خوبی در تنیس روی میز راه افتاده است و همه راضی هستند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز از اعزام تیم‌های باشگاهی دانشگاه آزاد و پتروشیمی به تورهای جهانی خبر داد و گفت‌: دانشگاه آزاد قول مساعدت داده که این تیم به طور جهانی بلاروس اعزام شود. نوشاد در تیم دانشگاه آزاد بازی می‌کند و خیلی خوب است که بتواند در تور بلاروس شرکت کند. ان‌شاء‌الله تیم دانشگاه آزاد ۲۵ اسفند ماه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. در رایزنی‌هایی که با مدیرعامل پتروشیمی بندر امام هم داشتیم قول همکاری داد  تا این تیم به تورهای کرواسی و اسلوونی اعزام شود. همچنین یک فرد خیر در استان فارس نامه‌ای مکتوب به فدراسیون فرستاده بود که هزینه اعزام نفر اول انتخابی تیم‌ ‌ملی و نفر اول  ایران در رنکینگ جهانی را به تور قطر پرداخت می‌کند. از این رو نوشاد عالمیان و افشین نوروزی را به تور جهانی قطر اعزام خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که تکلیف حریفان تمرینی برای ملی پوشان چه زمانی مشخص می‌شود؟ بیان‌ کرد: در حال‌ حاضر یک بازیکن دفاعی کات کش از کشور چین در ایران حضور دارد که در لیگ بازی می‌کند و با بازیکنان جوان هم در حال تمرین است. سه بازیکن چینی دیگر نیز از دانشگاه شانگهای به ایران می آیند که البته از سطح فنی آنها اطلاعی نداریم. در صورتی که از شرایط آنها راضی باشیم احتمالا یکی یا دو نفر از آنها به مدت سه تا شش ماه در ایران بمانند. اگر در لیگ برتر متقاضی داشته باشند شاهد حضور آنها در لیگ هم خواهیم بود و زمانی هم که اردوی تیم‌ ‌ملی آغاز شود با ملی‌پوشان تمرین خواهند کرد.

او در مورد بازیکن چینی الاصل سنگاپور نیز، گفت‌: لی هو تمایل دارد که به ایران بیاید، اما چون سطح این بازیکن بالا است و مبلغ زیادی هم درخواست کرده منتظر هستیم ببینیم تیمی در لیگ برتر خواهان او است . اگر تیمی او را بخواهد از طریق مسئول روابط بین‌الملل با او وارد مذاکره می شویم.

نظری در پاسخ به این پرسش که اردوی تیم ملی چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: بازیکنان فعلاً در اختیار تیم های خود هستند و ۲۲ اسفند اردوی چند روزه خواهیم داشت . از ۵-۶ فروردین اردوی تیم ملی آغاز می شود که تا خرداد ادامه خواهد داشت .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین