کد خبر: ۴۲۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

بازدید هیات بلند پایه کشوری از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و شماری دیگر از مسئولان کشوری امروز/یکشنبه/ در حال بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا این هیات بلند پایه پس از استقبال رسمی از سوی استاندار و جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان در فرودگاه کنارک عازم مناطق سیل زده شهرستان کنارک در جنوبی ترین نقطه سیل زده استان شده و پس از بازدید و گفت وگو با مردم و سیلزدگان، به شهرستان نیکشهر به عنوان پر باران ترین شهرستان جنوبی استان در هفته گذشته، عزیمت کردند.
بررسی میزان خسارتهای وارده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان و دلجویی از سیل زدگان از جمله اهداف سفر این هیات بلند پایه به این استان است.

به گزارش ایرنا پیش از این نیز دبیرکل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، معاون بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی و معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی از مناطق سیلزده جنوب استان بازدید کردند.

سیستان و بلوچستان با داشتن 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند امسال در مقایسه با سال گذشته و سالهای پیش از آن با کاهش 98 درصدی باران رو به رو بود.
تغییرات جوی و آب و هوایی در این استان کویری به ویژه در سالجاری موجب نگرانی مردم و مسئولان استان شده بود به گونه ای که اقشار مختلف مردم برای نزول این رحمت الهی دست به دعا و اقامه نماز باران در برخی مناطق برداشته و به ذبح گوسفند و بز و نذر و نیاز پرداختند که به یکباره رحمت خداوندی نازل شد.

این بارندگی ها از 31 دی تا پنجم بهمن در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با وجود برخی خسارات، امید و نشاط را به مردم هدیه کرد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارندگی های 31 دی تا پنجم بهمن ماه استان با 164 میلی متر در دستگرد شهرستان نیکشهر واقع در جنوب استان ثبت شد.

بر اساس این گزارش همچنین در شهر نیکشهر 119میلی متر، کنارک 143 میلی متر، دلگان 115 میلی متر، کارواندر خاش 76.5 میلیمتر، زرآباد کنارک 97 میلی متر، کهیر چابهار 137 میلی متر، فنوج 65 میلی متر، قصرقند 66 میلی متر، مهرستان 45 میلی متر، سیب و سوران 40 میلیمتر، ایرانشهر 67 میلی متر، بزمان 79 میلی متر، راسک 45 میلی متر و ناصر آباد سراوان 46 میلی متر باران ثبت شد که این بارندگی ها علاوه بر خوشحالی و ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین های تشنه این دیار در 12 شهرستان جنوبی استان سیلاب، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب سبب بروز مشکلات و خسارات در بخش های مختلف شد.

تعطیلی مدارس، وارد شدن خسارات به بخش های کشاورزی و زیر بنایی، مسدود شدن مسیرها، قطعی برق ناشی از آسیب به شبکه برق رسانی، آبگرفتگی 6 روستا و تخلیه ساکنان آنها از جمله برخی مشکلات پیش آمده این مدت در سیستان و بلوچستان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین