کد خبر: ۴۲۳۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

آیین بزرگداشت استاد جواد معروفی در تالار وحدت برگزار می شود

این برنامه در چهار بخش موسیقایی تنظیم شده است. در ابتدا سه تن از شاگردان استاد معروفی یعنی سامان احتشامی, مزدا انصاری با همراهی آقای یکتا و دکتر پویان آزاده به روی صحنه می روند و قطعاتی به یاد استاد معروفی و یا از کارهای خود ایشان اجرا می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم بزرگداشت جواد معروفی در تالار وحدت برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش برنامه ریزی اجرای این بزرگداشت را برعهده دارد. ناصر ایزدی مدیر موسیقی موسسه و رهبر ارکستر ملی مهر در این باره گفت: ما تصمیم گرفتیم از بزرگان و پیشکسوتان عرصه موسیقی در حد توان خود تجلیل کنیم. در همین راستا برنامه هایی برای بزگداشت و نکوداشت اساتید گرانقدر عرصه موسیقی: استاد توکل و استاد فرهنگ فر  و استاد گلچین به شکل جداگانه برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال بی نظیر علاقه مندان موسیقی قرار گرفت. در ادامه همان برنامه ها، این بار آیین بزرگداشتی برای استاد جواد معروفی برگزار می شود. 

آیین بزرگداشت جواد معروفی در تالار وحدت برگزار می شود

رهبر ارکستر ملی مهر درباره جزئیات آیین بزرگداشت استاد معروفی گفت: این برنامه در چهار بخش موسیقایی تنظیم شده است. در ابتدا سه تن از شاگردان استاد معروفی یعنی سامان احتشامی, مزدا انصاری با همراهی آقای یکتا و دکتر پویان آزاده به روی صحنه می روند و قطعاتی به یاد استاد معروفی و یا از کارهای خود ایشان  اجرا می کنند. در بخش آخر ارکستر ملی مهر با خوانندگی محمد صرفه جو و امیر رفعتی قطعاتی از کارهای استاد را به روی صحنه می برد. از جمله قطعاتی که ارکستر ملی مهر اجرا می کند می توان به «دانه های باران» و «بگذار پربگشایم» که از ساخته های معروفی است، اشاره کرد.

 ایزدی درباره بخش های جانبی این آیین توضیح داد: یکی از بخش های برنامه پخش کلیپی است که همکاران یا همدوره ای های استاد معروفی درباره ایشان حرف می زنند و خاطراتی از او تعریف می کنند. خانم افلیا پرتو و آقایان فرهاد فخرالدینی و حسن ناهید کسانی هستند که در این کلیپ مستند حضور دارند.

گفتنی است آیین نکوداشت جواد معروفی روز 15 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین