کد خبر: ۴۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

نخست وزیر کانادا: حمله به مسجد کبک اقدامی تروریستی علیه مسلمانان است

نخست وزیر کانادا با اشاره به حادثه تیراندازی در مسجد کبک این کشور که تاکنون 6 کشته و هشت زخمی به دنبال داشته است، این حرکت را اقدامی تروریستی علیه مسلمانان دانست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو، «جاستین ترودو» در واکنش به این واقعه در حساب توییتری خود نوشت: «کانادایی ها سوگوار قربانیان حمله ناجوانمردانه مسجد کبک هستند. یاد قربانیان و خانواده های آنها همراه من است.»

بر اساس این گزارش، نخست وزیر کانادا بامداد یکشنبه در واکنش به فرمان بحث برانگیز رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اغلب مسلمان به خاک آمریکا، با بیان اینکه درهای کشورش به روی مهاجران باز است، گفت: به آن هایی که از ظلم و تروریسم و جنگ فرار کردند می گویم که مردم کانادا صرف نظر از عقیده و دین تان به شما خوش آمد می گویند.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در زیرنویس خبری خود، 6 کشته و هشت زخمی را آخرین آمار به دست آماده از قربانیان حادثه تروریستی یکشنبه شب مسجدی در کبک کانادا اعلام کرد.
فیگارو در تشریح این حادثه تروریستی به نقل از شاهدان عینی که در تلویزیون کانادا مصاحبه می کردند، نوشت: دو مرد نقاب دار ساعت 19:15 به وقت کانادا (3:45 به وقت تهران) در «مرکز فرهنگی اسلامی کبک» به روی نمازگزاران تیراندازی کردند.

«محمد یانگی Mohammed Yangi» رئیس مرکز فرهنگی اسلامی نیز پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس شنیده ها، این حادثه پنج کشته داشت.
سخنگوی پلیس کبک نیز در یک برنامه تلویزیونی بدون اشاره به تعداد قربانیان، از وجود کشته شدگان در این واقعه خبر داده است.
بر اساس گزارش فیگارو، پس از وقوع این حادثه تروریستی، پلیس کبک به سرعت در محل حاضر شد و یک عملیات گسترده پلیسی آغاز کرد. تاکنون دو مظنون در حال فرار در چندکیلومتری کبک دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویژه در حوزه پذیرش مهاجران، موجب افزایش بی سابقه خشونت، تبعیض نژادی و اسلام ستیزی در جهان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین