کد خبر: ۴۲۵۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

مرکل رسما نامزد صدراعظمی آلمان شد

حزب سوسیال مسیحی آلمان امروز رسما حمایت خود از نامزدی مرکل برای صدر اعظمی آلمان را اعلام کرده به این ترتیب مرکل رسما نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آنگلا مرکل، رئیس حزب دموکرات مسیحی امروز رسما از طرف حزب سوسیال مسیحی به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان حمایت شد. 
 
در نشستی با حضور روسای حزب دموکرات و سوسیال مسیحی در مونیخ که امروز برگزار شد "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان از طرف حزب خود از نامزدی صدر اعظمی مرکل حمایت کرد. 
 
آنگلا مرکل در ماه نوامبر آمادگی خود را برای دور چهارم صدر اعظمی آلمان اعلام کرد. حزب دموکرات مسیحی نیز در کنگره حزب خود در ماه دسامبر نامزدی مرکل را تایید کرد. انتخابات پارلمانی آلمان در 24 سپتامبر برگزار می شود. 
 
"هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی بعد از اینکه مدتها مسئله حمایت خود از نامزدی مرکل را نامشخص باقی گذاشت حدود یک هفته پیش در گفتگویی از حمایت حزب خود در این باره خبر داد. 
 
دیدار امروز در مونیخ به عنوان یک نوع نشست آشتی بین احزاب متحد مسیحی مطرح بود تا به مناقشات طولانی مدت بر سر مسئله پناهندگان پایان داده شده و یک مبارزه انتخاباتی مشترک آغاز شود. 
 
زیهوفر و مرکل در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک بخصوص بر نقاط مشترک تاکید کردند. زیهوفر نیز مرکل را صدر اعظمی عالی نامید. 
 
البته مسئله مورد مناقشه تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان در اتحادیه احزاب متحد مسیحی همچنان حل نشده باقی ماند. 
 
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در این باره گفت که من تصمیم ندارم که موضع خود در این باره را تغییر دهم. 
 
مرکل و زیهوفر همچنین تاکید کردند که برنامه های انتخاباتی اتحادیه احزاب متحد مسیحی باید پاسخ های اساسی به نگرانی های شهروندان ارائه دهد. 
 
رئیس حزب سوسیال مسیحی چندی پیش تهدید کرده بود که اگر مرکل با طرح مورد نظر حزبش مبنی بر تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان موافقت نکند این حزب به صف اپوزیسیون خواهد پیوست.

منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین