کد خبر: ۴۲۵۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

جنگ توییتری «رولینگ» و «ترامپ» ادامه دارد

«جی.کی. رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» یکی از فعال‌ترین نویسنده‌ها در مقابله با رئیس‌جمهور آمریکاست و حالا حمایت «ریکی جرویس» را هم از آن خود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، «ناین» نوشت: جنگ توییتری بین «جی.کی. رولینگ» نویسنده مطرح انگلیسی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا دوباره بالا گرفته و نویسنده «هری پاتر» حالا حمایت «ریکی جرویس» کمدین معروف انگلیسی را دارد.

جریان از این قرار است که اخیرا نظرسنجی درباره قانون ضدمهاجر «ترامپ» برگزار شده و اکثر شرکت‌کنندگان در آن مخالف بودند. این قانون تمام تبعه‌ها و مهاجران هفت کشور مسلمان ایران، عراق، یمن، سوریه، سودان، سومالی و لیبی را تا سه ماه آینده از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند و طی هفته‌های گذشته حواشی بسیاری به همراه داشته است.

«ترامپ» در توییتر خود درباره این نظرسنجی نوشت: «هر نظرسنجی منفی جزو اخبار کذب است، ‌درست مثل نظرسنجی‌هایی که «سی.ان.ان»، «ای.بی.سی» و «ان.بی.سی» در انتخابات برگزار کردند. متاسفم، مردم به دنبال امنیت مرزی و غربال دقیق هستند.»

پس از این، «رولینگ» که از زمان نامزدی «ترامپ» مخالف‌خوانی با او را شروع کرده، توییت او را برای ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده خود بازنشر داد و در ادامه آن نوشت: «می‌توانید تصور کنید این مرد باید چندین آیینه را بشکند؟»

توییت نویسنده رمان‌های «کرم ابریشم» و «خلأ تصادفی» بیش از ۲۹ هزار بار لایک خورد و ۸۰۰۰ بار بازنشر داده شد.

«ریکی جرویس» هنرمند طنز انگلیسی هم ابتدا خیلی کوتاه در واکنش به توییت «رولینگ» نوشت: «هاهاها» و پس از آن اضافه کرد: «هر توییتی که با توییت‌های من مخالفت کند، "اخبار کذب" است!»

صفحه توییتر «جرویس» توسط ۱۱ میلیون و ۹۰۰ کاربر دنبال می‌شود. مطلب اخیر او بیش از ۱۲ هزار لایک دریافت کرد و ۳۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.

«رولینگ» پیش‌تر اعلام کرده اعتراض علیه رئیس‌جمهور آمریکا را که قانون جدیدش موجب خشم مردم جهان شده، برای خود «یک وظیفه» می‌داند. او اخیرا درباره قانونی که «ترامپ» وضع کرده، توییت کرده: «دهه ۸۰ که در سازمان عفو بین‌الملل کار می‌کردم، این‌ها داستان‌هایی بود که از سوی زندانیان سیاسی حکومت‌های دیکتاتوری گفته می‌شد.«

نویسنده «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» فردای همان روز نوشته است: «چه فایده‌ای دارد اگر فردی کل دنیا را به دست بیاورد و در عوض روحش را ببازد؟«

واکنش‌های تند «رولینگ» به «ترامپ» باعث شده برخی از کاربران توییتر که او را دنبال می‌کنند، بگویند: «ریاست‌جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟». اما «رولینگ» در پاسخ به یکی از همین اعتراض‌ها گفته بود: «وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، این مساله به همه ربط دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین