کد خبر: ۴۲۵۳۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

تنها عکسی که در اتاق شخصی هاشمی بود/ چرا خانه آیت‌الله، علی مطهری را متعجب کرد؟

غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کانال تلگرامی‌اش مطلبی درباره عکسی در اتاق آیت‌الله منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : هفته گذشته که با جمعی از دوستان انجمن اندیشه و قلم به بیت آیت‌الله هاشمی عزیز رفته بودم، فرصتی پیش آمدتا از اتاق شخصی ایشان فیلم مختصری بگیرم. ‏‎آقای هاشمی  پس از ترور به دستور امام از منزلشان به این خانه در کنارحسینیه جماران منتقل  و در این منزل اجاره نشین بودند.

‏‎در این بازدید،دیدن چند پشتی ساده موجود در اتاق و مبل رنگ و رفته قدیمی که ایشان بر آن می نشست مرا متاثرکرد. ‏‎خدا انصاف بدهد به کسانی که دم از زندگی اشرافی وی می زدند.نکته جالب برای من این بود که دراین اتاق عکس قاب گرفته مسجدالاقصی بر روی دیوار خودنمایی می کرد.علاقه هاشمی به قدس مثال زدنی بود.

در مصاحبه ای گفتم حدود دوسال قبل وقتی دکتر علی مطهری را به خانه هاشمی بردم قبل از ورودحاج اقا به سالن پذیرایی دکترمطهری برای لحظاتی خیره خیره به اطراف  می نگریست علت را که پرسیدم گفت بیش از بیست سال است اینجا نیامده ام و عجیبه که باهمون وسایل وبه همون صورت مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
2
اولويت و برتري انسانها در ميزان و اندازه تقوي و ايمانشان است نه دارايي مادي شان.
بنابراين همچنانكه ثروتمند با تقوي برتر و ارجح است، فقير با تقوا هم ارجح و برتر است و ميزان احترام و تكريم هر دو برابر است.
داده و نداده پروردگار جاي شكر و سپاس دارد. حال اگر خداوند متعال به كسي هم دارايي بي حد عطا فرمود (حضرت سليمان)، خداي بزرگ را شكر و سپاس. اما ميزان حرمت حضرت سليمان به پيامبري اش در نتيجه تقوايش است نه ميزان ثروتش.
پس بفهميم و بدانيم كه نبايد در دين بدعت بگذاريم. ملاك خوبي و بدي انسانها ميزان ثروتشان نيست. حال اگر شيطان رجيم باعث شد كه نتوانيم چشم ديدن مومن ثروتمندي را داشته باشيم (كه در اينحالت بايد پناه ببريم به خداي قادر متعال) دليل ندارد كه بگوييم گدايي و ساده زيستي دليل برتري انسان است و مال و دارايي و راحت زيستن دليل بدي انسان!! چه بسا ثروتمند با تقوايي كه به فقرا كمك مادي هم مي كند، ارج و قربش حتي از فقير با تقوي هم بالاتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
1
چشم آقای احمدی نژاد و طرفداراش روشن که 8 سال با شعار بازگشت به ارزشها به هاشمی و خانواده اش تهمت اشرافیگیری زدند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
3
بلا تشبیه بلاتشبیه بلاتشبیه چه تهمت ها که به انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام نزدند . وقتی بدترین افترا ها را به معصومین نسبت میدهند ، چه انتظاری است که به این عزیزان ، تهمت نزنند .
هاشمی کبیر ، نمونه بی نظیر ایثار و از جان گذشتگی بود .
لعنت خدا بر کسانیکه به مظلومین انقلاب ، همچون بهشتی و هاشمی جسارت کردند . لعنت خدا بر مزدوران دشمن که سالهای سال ، خون به دل عزیزترین عزیزان مردم کردند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین