کد خبر: ۴۲۵۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

چرا مالک علاءالدین به حکم دادگاه هم بی‌توجهی‌ می‌کند؟

عضو و رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خواستار انتشار لیست ساختمان‌های ناامن شد.
آفتاب‌‌نیوز : اقبال شاکری امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران و در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه جمعی از دانشجویان خواهان معرفی ساختمان‌های ناایمن شدند، گفت: پیشنهاد می‌شود لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا فشار افکارعمومی برای ایمن سازی آنها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وی با انتقاد به نشست خبری روز گذشته مدیر روابط عمومی پاساژ علاالدین، گفت: یک مالک متخلف به خود اجازه می‌دهد که در ساختمان خود نشست خبری گذاشته و کار آتش نشانان را که در ساختمان‌های ناایمن کار می‌کنند زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به عدم استنکاف مالک به حکم قضایی، گفت: وقتی مالک سه بار به حکم قاضی بی توجهی کند باید به خود هم اجازه دهد که نشست خبری برگزار کند.

وی در پایان همچنین افزود: تعدادی از خبرنگاران در حادثه پلاسکو به طور شبانه روز در محل حاضر بودند که لازم است رایزنی‌هایی صورت گیرد تا در درمانگاه‌های شهرداری مورد معاینه قرار گیرند.

تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به مرحله پایانی رسیده است

ایرنا نوشت: قائم مقام شهردار منطقه 11 گفت: تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین با رعایت تمهیدات ایمنی از سوی پیمانکار متخصص در حال انجام است و هم اکنون به مرحله پایانی تخریب سقف رسیده است.

وحید محمدی گفت: برای تأمین ایمنی و آسایش کسبه و شهروندان، عملیات اجرایی هر شب بعد از تعطیلی پاساژ از ساعت 22 تا 6 صبح انجام می شود. در حال حاضر تخریب سقف طبقه هفتم در دست اقدام است.

وی با اشاره به اجرای رای کمیسیون ماده 100 در خصوص تخریب طبقه غیر مجاز پاساژ علاء الدین اظهار کرد: پس از قطعیت رأی کمیسیون ماده 100 توسط دیوان عدالت اداری، شهرداری منطقه 11 با انتخاب پیمانکار و مشاور با تجربه و متخصص نسبت به تخریب طبقه هفتم این پاساژ از 18 آبان ماه سال جاری اقدام کرد.

به گفته محمدی با اجرای راهرو سر پوشیده و ایمن در پیاده روهای ضلع شرق و شمال پاساژ و نصب دستک و حفاظ ایمنی در اطراف بام با استقرار تیم HSE، ایمن سازی انجام و سپس تمامی تیغه ها، کرکره ها، سقف های کاذب و ضایعات موجود در طبقه هفتم و پشت بام جمع آوری و به خارج کارگاه منتقل شدند.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 افزود: همچنین در راستای مقاوم سازی، مهاربندی کف طبقه هفتم با تسمه فلزی و مهار بندی قائم (بادبندها) اجرا شده که پس از آن عایق بندی، شیب بندی و کروم بندی و بتن ریزی کف طبقه هفتم انجام شده است.

وی یادآور شد: رأی کمیسیون ماده 100 و تجدید نظر پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مالک صادر شده و لازم الاجرا است.

مجتمع علاءالدین در تقاطع خیابان حافظ و خیابان جمهوری، معروفترین مرکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه در تهران است که ساخت آن در سال 74 آغاز شد.

ساخت طبقات اضافی در این مجتمع موجب صدور حکم ماده 100 مبنی بر قلع مستحدثات زاید در طبقه هفت و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی سه و اعاده کاربری در سال 93 شد و شورای اسلامی شهر تهران یک ماه برای اجرای حکم به شهرداری مهلت داد.

با شکایت مالک به دیوان عدالت اداری، حکم تخریب تا صدور حکم نهایی به تعویق افتاد و دیوان نیز رای صادره را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
پول
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین