کد خبر: ۴۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

باید و نبایدهای اجرا در صداوسیما

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما گفت: باید متناسب با تحصیلات، سابقه و دانش مجریان برنامه‌ها به سمت تخصصی کردن اجرا پیش برویم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی امور استان‌های صداوسیما، علی دارابی در نشست تخصصی مجریان، گویندگان و گزارشگران مراکز استان‌های صداوسیما درباره سیاست‌های مد نظر در اجرا و گویندگی، افزود: ارتقاء دانش و مهارت همکاران از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: جذب افراد برای اجرا، گویندگی و گزارشگری در استان‌ها تنها با هماهنگی دفتر امور مجریان انجام می‌شود.

علی دارابی افزود: این اجلاس فرصتی برای هماهنگی و تبادل نظر و دانش‌افزایی است تا بتوانیم در برگزاری انتخابات ۹۶ خوب عمل کنیم.

وی تأکید کرد: در این نشست می‌توانیم دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های جدید را تدوین کنیم.

دارابی گفت: آن چیزی که ما می‌توانیم در حوزه رسانه درخصوص مجریان و گزارشگران تعریف کنیم، نقش‌ها و کارکردهای دست‌اندرکاران است.

وی تصریح کرد: گاهی شما در مقام نماینده رسانه هم حضور پیدا می‌کنید و گاهی افکار عمومی شما را به عنوان نماینده حاکمیت تلقی می‌کند.

معاون استان‌های صداوسیما خاطرنشان کرد: باید حقوق مردم را پاس بداریم و سیاست‌های نظام را تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: این سخن به معنای گرفتن جسارت و ریسک از مجریان نیست.

دارابی با اشاره به تنوع اجرا در صدا و سیما گفت: باید در حوزه‌های مختلف به سمت تربیت نیروهای متخصص پیش برویم.

وی با بیان ۱۲ مساله به عنوان بایسته‌های اجرا افزود: در اجرا باید یک خلاقیت و ابتکار وجود داشته و در مرحله بعد مطالعه مستمر و آموزش همراه باشد.

دارابی در ادامه اضافه کرد: الگو بودن و رعایت حریم‌ها، حفظ اصول و ضوابط برنامه زنده، ویژگی‌های شاخص مجریان از جمله چهره بودن، نقطه وصل برنامه و مخاطب بودن، هماهنگی با سایر عوامل، رعایت مشخصات ظاهری، مراقبت و صیانت از خود، رعایت زبان و ادب فارسی، خودسازی و یاددهنده و یادگیرنده بودن از جمله بایسته‌های اجرا است.

معاون استان‌های صداوسیما درباره نبایدهای موجود در اجرا گفت: پرهیز و اجتناب از رسانه برای شهرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی، ممنوعیت ورود در دسته‌بندی‌های مختلف، پرهیز از سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد، دامن نزدن به شایعات، ممنوعیت بکارگیری از واژه‌های بیگانه، ممنوعیت استفاده از زیورآلات و خودنمایی، تفکیک شدن گزارشگر و مجری در حوزه صداوسیما، از جمله نبایدها در اجراست.

وی افزود: در معاونت استان‌ها بانک اطلاعاتی مجریان، گویندگان و گزارشگران تشکیل شده و به‌زودی کامل و نهایی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین