کد خبر: ۴۲۵۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
با وجود اعتراض‌ها به فهرست نامزدها برگزار شد؛

غیبت برخی هنرمندان در مراسم تجلیل از نامزدهای جشنواره فجر

در مراسم تجلیل از نامزدهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که شامگاه سه شنبه 19 بهمن با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، محمد حیدری، دبیر جشنواره تاکید کرد با وجود اعتراض‌ها به فهرست نامزدها باید به نظر هیئت داوران احترام گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم تجلیل از نامزدهای جشنواره فیلم فجر در حالی شب گذشته برگزار شد که تعداد زیادی از هنرمندان و به ویژه بازیگران در آن غایب بودند.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز، در مراسم تجلیل از نامزدهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که شامگاه سه شنبه 19 بهمن با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، محمد حیدری، دبیر جشنواره تاکید کرد با وجود اعتراض‌ها به فهرست نامزدها باید به نظر هیئت داوران احترام گذاشت.   
 
در ابتدای این مراسم که با بیش از یک ساعت تاخیر در خانه همایش برگزار شد، محمد سلوکی، مجری برنامه از محمد حیدری دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر، رامین حیدری‌فاروقی و مهدی باقری از اعضای هیات انتخاب دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند، سپس از نامزدهای بخش بهترین دستاورد فنی تقدیر به عمل آمد.
 
در این بخش سید وحید حسینی برای پژوهش فیلم «بزم رزم»، سید محمدرضا هاشمیان برای پژوهش «رئیس الوزراء»، همیلا موید برای تدوین «صفر تا سکو»، امین ابوالصدق برای صداگذاری «صفر تا سکو»، مرتضی پایه شناس برای تدوین «کویرس وطن کوچک من» و بهروز بادروج برای فیلمبرداری «آهستگی» حضور پیدا کردند.
 
پس از تقدیر از برگزیدگان این بخش، حبیب احمدزاده و سام کلانتری از اعضای هیات انتخاب بخش مستند روی صحنه حضور پیدا کردند و از نامزدهای بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم تقدیر کردند.
 
آرش لاهوتی (آبی کم رنگ)،یاسر خیر (آهستگی)، حسام اسلامی (متهمین دایره بیستم)، سحر مصیبی (صفرتا سکو)،، محمد کارت (آوانتاژ) در بخش بهترین کارگردانی و حسام اسلامی (متهمین داره بیستم)، یاسر خاسب (آهستگی)، مهدی همایونفر (بزم رزم)، مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی (صفر تا سکو)، آبان عسگری و محمد کارت (آوانتاژ) در بخش بهترین فیلم مستند مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در بخش بعدی این مراسم که سخرانی‌های معمول در آن جایی نداشت، رویا نونهالی از اعضای هیات داوران در کنار محمد حیدری روی صحنه حاضر شد و نامزدهای بهترین عکس مورد تجلیل قرار گرفتند. امیرحسین شجاعی برای مجموعه عکس‌های فیلم «رگ خواب»، امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم «اسرافیل»، مریم تخت‌کشیان برای مجموعه عکس‌های فیلم «نگار»، احمدرضا شجاعی برای مجموعه عکس‌های فیلم «خفه‌گی» و سحاب زری‌باف برای مجموعه عکس‌های فیلم «ماجرای نیمروز» مورد تقدیر دبیر جشنواره قرار گرفتند.
 
ادامه این مراسم به تجلیل از نامزدهای بهترین چهره‌پردازی اختصاص داشت که روی صحنه حضور پیدا کردند. در این بخش از سودابه خسروی برای «اسرافیل»، عبدالله اسکندری برای «خوب، بد، جلف»، ایمان امیدواری برای «زیرسقف دودی»، مهرداد میرکیانی برای «یک روز بخصوص» و علی بهرامی‌فر برای «ایتالیا ایتالیا» تجلیل شد.
 
برای تقدیر از  نامزدهای بخش بهترین جلوه‌های بصری، محمدرضا تختکشیان به روی صحنه آمد و از محمد لطفعلی برای «آباجان»، مهدی قاسمی برای «ویلایی‌ها»، سینا قویدل برای «رگ خواب»، محمدرضا نجفی امامی برای «بیست و یک روز بعد» و کامران سحرخیز و امیر سحرخیز برای «پشت دیوار سکوت» تقدیر کرد.
 
نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه میدانی در بخش دیگری از مراسم روی صحنه آمدند، آرش آقابیک برای فیلم‌های «خفه‌گی» و «رگ خواب»، حمید رسولیان برای «گشت 2 » و «چراغ های ناتمام»، ایمان کرمیان برای «ویلایی‌ها»، آرشا اقدسی برای «سارا و آیدا» و محسن روزبهانی برای «ماجرای نیمروز» نامزدهای این بخش بودند.
 
در ادامه این مراسم ایرج رامین‌فر یکی دیگر از اعضای هیئت انتخاب روی صحنه حاضر شد تا از نامزدهای بهترین طراحی لباس که شامل کامیاب امین عشایری برای «یک روز بخصوص»، کیوان مقدم برای «تابستان داغ»، محسن نصراللهی برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» و بهزاد جعفری طادی برای «ماجرای نیمروز» بود، تقدیر کند. در این بخش امیرحسین قدسی برای فیلم «نگار» رامبد جوان نیز نامزد شده بود که در مراسم حضور نداشت.
 
همچنین شهرام اسدی دیگر عضو هیئت انتخاب در کنار محمد حیدری برای تقدیر از نامزدهای بهترین صدابرداری روی صحنه آمد تا ازعباس رستگارپور برای «زیرسقف دودی»، پرویز آبنار برای «فراری»، داریوش صادق‌پور و محمود کاشانی برای «تابستان داغ»، امین میرشکاری برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» و وحید مقدسی برای «نگار» تجلیل کند. در این بخش نیز وحید مقدسی حضور نداشت.
 
نامزدهای بهترین صداگذاری هم شامل پرویز آبنار برای «فراری»، سیدعلیرضا علویان برای «بدون تاریخ، بدون امضاء»، حسین ابوالصدق برای «نگار»، محمدرضا دلپاک برای «زیر سقف دودی» و امیرحسین قاسمی برای «تابستان داغ» بودند که در ادامه مراسم روی صحنه حاضر شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
حامد ثابت برای «تابستان داغ»، پیمان یزدانیان برای «بدون تاریخ، بدون امضاء»، ستار اورکی برای «ویلایی‌ها»، یحیی سپهری شکیب برای «فراری» و کریستف رضاعی برای «نگار» نامزدهای بهترین موسیقی در جشنواره بودند که پیمان یزدانیان و ستار اورکی در مراسم حضور نداشتند.
 
در بخش تجلیل از نامزدهای بهترین تدوین، اکبر نبوی روی صحنه آمد و از سپیده عبدالوهاب برای «سد معبر»، بهرام دهقان برای «نگار»، حسن حسندوست برای «فراری»، سهراب خسروی برای «تابستان داغ» و احمد مرادپور برای «سارا و آیدا» تجلیل شد که احمد مرادپور نیز در مراسم حضور نداشت.
 
بخش بعدی این مراسم به تجلیل از نامزدهای بهترین فیلمبرداری اختصاص داشت و مسعود سلامی برای «گشت ۲»، پیمان شادمانفر برای «بدون تاریخ، بدون امضاء»، بهرام بدخشانی برای «نگار»، محمد آلادپوش برای «سوفی و دیوانه» و هومن بهمنش برای «تابستان داغ» نامزدهای این بخش بودند که مسعود سلامی و بهرام بدخشانی در مراسم حضور نداشتند.
 
در ادامه مراسم نوبت به تجلیل از نامزدهای بازیگری رسید و از گیتی قاسمی برای «سدمعبر» و «ویلایی‌ها»، مینا ساداتی برای «تابستان داغ»، زکیه بهبهانی برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء»، ثریا قاسمی برای «ویلایی‌ها» و شبنم مقدمی برای «آباجان» تقدیر شد. به جز ثریا قاسمی که در این مراسم حضور نداشت بقیه نامزدها روی صحنه حاضر شدند.
 
در بخش تجلیل از بهترین بازیگر مکمل مرد نیز تنها هادی حجازی‌فر از میان نامزدهای این بخش در مراسم حاضر بود که روی صحنه آمد. ساعد سهیلی برای «گشت ۲»، نوید محمدزاده برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء»، هادی حجازی‌فر برای «ماجرای نیمروز»، نادر فلاح برای «سدمعبر» و «انزوا» و جواد عزتی برای «ماجرای نیمروز» نامزدهای بهترین بازیگر مکمل بودند.
 
 برای تجلیل از بازیگران نقش اول مرد محمدمهدی دادگو از اعضای هیات‌داوران فیلم فجر روی صحنه حاضر شد تا از امیر آقایی برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء»، محسن تنابنده برای «فراری»، مهرداد صدیقیان برای «ماجرای نیمروز»، علی مصفا برای «تابستان داغ» و حمید فرخ نژاد برای «خوب، بد، جلف» تقدیر کند که در این بخش نیز امیر آقایی، علی مصفا و حمید فرخ‌نژاد در مراسم حضور نداشتند.
 
در بخش دیگر مراسم نوبت به تجلیل از بازیگران نقش اول زن رسید، در این بخش مریلا زارعی برای «زیر سقف دودی»، لیلا حاتمی برای «رگ خواب»، پریناز ایزدیار برای «تابستان داغ»، غزل شاکری برای «سارا و آیدا»، سارا بهرامی برای «ایتالیا،ایتالیا» و هدیه تهرانی برای «اسرافیل» نامزد بودند. در این بخش نیز تنها مریلا زارعی و غزل شاکری روی صحنه حاضر شدند و بقیه نامزدها در مراسم حضور نداشتند.
 
نامزدهای بهترین فیلمنامه توسط حجت الله ایوبی و محمدرضا هنرمند مورد تقدیر قرار گرفتند. منیره قیدی و ارسلان امیری برای «ویلایی‌ها»، کامبوزیا پرتوی برای «فراری»، پیام کرمی برای «تابستان داغ»، سعید روستایی برای «سد معبر» و وحید جلیلوند و علی زرنگار برای «بدون تاریخ، بدون امضا» نامزدهای این بخش بودند. منیره قیدی و کامبوزیا پرتویی نیز از غایبان این بخش بودند.
 
در بخش بعدی از نامزدهای بهترین کارگردانی تجلیل شد؛ وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء»، ابراهیم ایرج زاد برای «تابستان داغ»، پوران درخشنده برای «زیر سقف دودی»، محمدحسین مهدویان برای «ماجرای نیمروز»، علیرضا داوودنژاد برای «فراری» و رامبد جوان برای «نگار» نامزدهای این بخش بودند که رامبد جوان در سالن حضور نداشت.
 
در بخش پایانی این مراسم، نامزدهای بهترین فیلم معرفی شدند. جهانگیرکوثری برای «فراری»، جواد نوروزبیگی برای «تابستان داغ»، پوران درخشنده برای «زیر سقف دودی»، سیدمحمود رضوی برای «ماجرای نیمروز» و علی جلیلوند برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» نامزدهای این بخش بودند که روی صحنه حاضر شدند و از آنها تقدیر شد.
 
در حاشیه مراسم تجلیل از نامزدهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری دبیر جشنواره در واکنش به برخی اعتراض‌ها نسبت به فهرست نامزدهای فیلم فجر و کیفیت پایین برخی آثار برای نامزد شدن در بخش‌های مختلف گفت: «من این نظر را قبول ندارم و معتقدم همه کسانی که نامزد شده‌اند، نظر محترم هیئت‌داوران این دوره جشنواره بوده‌ است و باید به آن احترام گذاشت.»
 
حیدری در ادامه افزود: «همه ساله این اتفاقات در جشنواره پیش می‌آید و تعدادی اعتراض نسبت به معرفی کاندیداها وجود دارد، این اعتراضات بیشتر در بخش انتخاب و داوری است و همیشه حاشیه‌های زیادی را همراه خود داشته است.»

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
این همه دستمال کش داریم!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین