کد خبر: ۴۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

عراقچی وارد مسکو شد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ، برای دیدار و گفت‌وگو با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، وارد فرودگاه «شرمیتووای» مسکو شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، براساس برنامه اعلام شده، در مذاکرات سید عباس عراقچی و ریابکوف مذاکره کنندگان ارشد هسته ای دو کشور، آخرین شرایط و وضعیت اجرای یک ساله برجام و روند عملی شدن تعهدهای طرفین امضا کننده این توافق بررسی می شود.

همچنین افزون بر بررسی توسعه همکاری های تهران ومسکو در این سفر یک روزه، پیش بینی می شود در رایزنی معاونان وزیران خارجه دو کشور، سرپیچی های آمریکا از اجرای کامل تعهدهای خود و همچنین مانع تراشی های جدید این کشور در قالب وضع تحریم های غیرقانونی ضد ایران بررسی شود.

ریابکوف روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا ضد ایران تاسف آور است و تهران برجام را نقض نکرده است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران در مسکو تاکید کرد: پرتاب‌ها و آزمایش های موشکی (ایران) ناقض برجام و قطعنامه 2231 به عنوان تائید کننده توافق هسته ای نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کردیم .

روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین