کد خبر: ۴۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

نتیجه مذاکرات عراقچی - ریابکوف: همگرایی ایران و روسیه در اجرای برجام

سیدعباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزارت امور خارجه ایران و روسیه در دیدار امروز خود بر ادامه همگرایی دو کشور در اجرای برجام تا نقطه نهایی تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، مذاکره کنندگان ارشد هسته ای دو کشور طی نشست سه ساعته خود که روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد، اهمیت ادامه اجرای برجام و لزوم عملی شدن تعهدهای طرف های امضا کننده را مهم و الزامی خواندند.

ریابکوف گفت: برجام موضوع اصلی دیدار ما به عنوان عنصر ثبات بخش روابط بین الملل بود.
وی افزود: همچنین این دیدارها و مذاکرات راهی برای افزایش و تقویت همکاری های دوجانبه است.

عراقچی نیز در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: زمینه های مختلف همکاری برای ادامه اجرای برجام مورد مذاکره قرار گرفت و ما طرفدار تحقق آن هستیم.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه افزود: تبادل نظر، تعامل و همگرایی در برابر چالش ها، مسائل منطقه ای و گسترش روابط در روند رایزنی های ایران و روسیه وجود دارد که از آن استقبال می کنیم.

سیدعباس عراقچی صبح امروز برای مذاکره با همتای روس خود در باره برجام و روابط دوجانبه وارد مسکو شد.

عراقچی پس از ورود به فرودگاه شرمیتووا در مسکو به خبرنگار ایرنا گفت: در رایزنی پیش رو براساس هماهنگی های منظم مسائل مربوط به برجام بررسی خواهد شد.
وی افزود: همچنین روند یکسال از وضعیت برجام و همچنین مسائل مختلف در حوزه روابط دو کشور مورد مذاکره قرار می گیرد.

روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین