کد خبر: ۴۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

پایبندی هلند به برجام

مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه که در چارچوب مشورتهای سیاسی به هلند سفر کرده است، با وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند در ابتدای این دیدار با ابراز تاسف از درگذشت  آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این ضایعه را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

برت کوندرس با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تصریح کرد: هلند  به برجام متعهد است و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه است.

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به زمینه همکاری بین دو کشور در حوزه منطقه ای تصریح کرد: تروریسم و موضوع آوارگان موضوعاتی هستند که هلند و اروپا می توانند با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا،معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه مناسبات با اروپا می باشد و ما  معتقدیم همکاریها با اروپا می تواند در حوزه های دوجانبه و منطقه ای گسترش یابد.

 وی در این رابطه به تداوم رایزنی‌ها  در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن، افغانستان، سوریه و عراق تاکید کرد.

تخت روانچی افزود: همکاریهای بین ایران و هلند علاوه بر حوزه نفت و گاز، در زمینه ها  انرژی های تجدید پذیر و همچنین زیر شاخه های اقتصاد از جمله در  بخش کشاورزی می تواند گسترش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین