کد خبر: ۴۲۵۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸

صالحی: برای صنعت هسته‌ای ٧ و نیم میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم

رییس سازمان انرژی اتمی حضور در راهپیمایی ٢٢ بهمن را یک وظیفه خواند که صیانت از اینده در عرصه تهدیدات پرطمطراق کنونی است و گفت: این حضور بدون اینکه درگیر شویم میتواند حساب کار را دست طرف بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه شرایط خاص که شامگاه پنجشنبه از شبکه سوم سیما منتشر شد با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: از پیش از انقلاب در دانشگاه صنعتی شریف پست داشتم و تا کنون پستهای زیادی بوده، اما بهترین دوران خدمتم زمانی بود که مشغول اموزش دانشجویان در صنعت هسته ای بودم. ان زمان دانشجویان بسیار خوبی داشتم که یکی از انها شهید شهریاری بود.

وی افزود: الان بسیاری از افرادی که در سازمان در مسند کار هستند از شاگردان من بودند که از این بابت خوشحالم.

رییس سازمان انرژی اتمی  گفت: برای هر کاری باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا مردم باید به انرژی هسته ای افتخار کنند گفت: ما بعد از انقلاب با یک چالش با استکبار قرار گرفتیم که استکبار مسائل زیادی مانند حقوق بشر را میتوانست علیه ایران مطرح کند اما لطف الهی بود که گفتند بعد از عراق با بحث هسته ای میتوانند ایران را تسلیم کنند اما بحث هستهای یک بحث فنی بود. جوانان ایرانی در این عرصه دویدند و با سرعت بالا استانه های این فناوری را بدست اوردند که غرب را متحیر کرد. غرب این چالش را ایجاد میکرد اما شدت ان در طول زمان بیشتر میشد.

وی ادامه داد اگر این بحث در مباحث دیگر مانند حقوق بشر  علیه ایران شکل میگرفت نمیشد به نتیجه رسید زیرا بحثی و جدلی بود و نه فنی و معلوم هم نبود به نتیجه برسد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه برای در جنگ فهمیدم باید روی پای خود بایستیم وگرنه انها به ما هیچ نخواهند داد مثل لوله خمپاره انداز گفت:  سازمان انقدر آزمایش کردیم تا توانستیم یک لوله خمپاره انداز بسازیم.

صالحی گفت: به حساب امروز اگر به دلار بگیریم تا کنون 7 تا 7و نیم میلیارد دلار هزینه کردیم که ٥ میلیارد دلار ان نیروگاه بوشهر است. ما با 2 و نیم میلیارد دلار نطنز و اراک و ... را ساختیم و به تکنولوژی هسته ای هم رسیدیم. ایران تنها کشور در حال توسعه است که به اینجا رسیده است.

وی افزود : توانستیم استانه های هسته ای را کسب کنیم اما هنوز به بلوغ نرسیده ایم و هنوز کار داریم و باید انقدر کار کنیم تا صنعتی و به روز کنیم. میتوان در افق 10 ،  15ساله به ارز اوری برسیم. 60 میلیون یورو برای تولید رادیو دارو هزینه کرده ایم که بزودی نتیجه خواهد داد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: پاکستان در بخش بمب اتم وارد شد و در دنیا برزیل و چند کشور هستند اما ایران تنها کشوری است که در سطح وسیع دنبال میکند موضوع را.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود ترامپ را یک پدیده خواند و گفت: پدیده ای که در چارچوب قرار دارد و در یک ساختار تعریف شده لاجرم قرار دارد. ترامپ  در لبه چارچوب راست قرار گرفته بر خلاف دیگر روسای جمهور که وسط می ایستادند.

وی ترامپ را همسنگ داعش و روسیه و چین تهدید اروپا خواند و گفت: این سخنان مقامات اروپایی است.

معاون رییس جمهور با اشاره به منع ورود ایرانیان به امریکا در حالیکه  تهدید امریکا از سوی دیگر کشورها گفت:  اطرافیان ترامپ هم متنوع هستند و این چهار سال دولت وی دیدنی خواهد بود. اقای ظریف نیز در همین خصوص گفت من که 40 سال است در حوزه امریکا کار میکنم با این پدیده روبرو نشده بودم. در این چهارسال باید با دقت عمل کرد.

صالحی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب در دانشگاه شریف حضور داشته و تغییر نام این دانشگاه را مدیریت کرده، گفت: اولین تقاضای انقلابی مردم این بود که این دانشگاه به اصفهان نرفته و در تهران بماند و ما این خواسته را قبول کردیم. 

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب در دانشگاه نماز میخواندم گفت؛ ان زمان کسی اعتماد نداشت و بعد از انقلاب اساتید نزد من امده و میگفتند که ما تصور میکردیم تو ساواکی هستی.

وی بااشاره به مبارزات خود گفت: دی ماه 57 ساواک امد و با ضربه ای که زدند سر من شکاف برداشت و به زندان بردند و بعد به بیمارستان بردند که در انجا پزشکان مرا پنهان کردند.

رییس سازما انرژی اتمی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را یک وظیفه خواند که صیانت از اینده در عرصه تهدیدات پرطمطراق کنونی است و گفت: این حضور بدون اینکه درگیر شویم میتواند حساب کار را دست طرف بدهد.

به گزارش تسنیم، صالحی در پایان به زبان عربی و ترکی و فرانسوی و اسپانیایی و المانی و انگلیسی از مردم در برنامه خداحافظی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
بنظر مى رسد رياضيات جناب صالحى بسيار ضعيف عمل مى كند، به اين هزينه هاى اعلام شده ميبايست هزينه تحميل احمدى نژاد به كشور را ، اتلاف ٧٠٠ ميليارد دلار منابع كشور و بيش از ٥٠٠ ميليارد دلار هزينه غير مستقيم تحريم ها ، هدر رفت ١٦ سال عمر ٨٠ ميليون ايرانى يعنى ١٢٢٠ ميليون سال عمر يك انسان را نيز اضافه نمود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین