کد خبر: ۴۲۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
/ایرانی تهدیدپذیر نیست/

مشاور وزیر ارشاد: ایران باید پرچم بیداری را حفظ کند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران باید پرچم بیداری را حفظ کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«حمیدرضا ارباب سلیمانی» در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان سوادکوه با بیان این‌که ۲۲ بهمن روز بیعت ملت ایران با آرمان‌های شهدا و پیروزی بزرگ است، اظهار کرد: با توجه به شرایط دنیا و منطقه ۲۲ بهمن‌ماه روشن‌سازی نور امید در ایران و شرکت مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن نوعی شکرگذاری و تجدید پیمان با شهدا است.

به گزارش ایسنا، وی، افزود: فیض کاشانی در تفسیر خود یوم‌الله را روزی که‌ مهر الهی تنزل پیدا کرده دانست، از این‌رو قرآن می‌فرماید یوم‌الله را باید یاد کنیم و شکرگزار باشیم.

ارباب سلیمانی، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب همواره ایران در فشار دشمنان اسلام بود اما به هیچ عنوان مستعمران نتوانستند پرچم خود را در کشورمان نصب کنند مستعمره آنان شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در زمان قاجار تا پیروزی انقلاب حدود ۱۵۰ سال می‌گذرد و کشورهای بیگانه برای ظلم و ستم به ایران تلاش کردند، یادآور شد: روس‌ها پیش از پیروزی انقلاب در ایران مستقر شدند و به کتابخانه‌ها و مسائل فرهنگیان و در بسیاری موارد دیگر تجاوز و آثار تاریخی امان را از کشورمان خارج کردند و پس از آن‌ها انگلیسی‌ها وارد ایران شدند و آنان نیز تلاش کردند تا حکومت اسلامی را تغییر دهند و این جریان در زمان رضاخان بیشتر آشکار شد.

وی، گفت: آمریکا برای موفقیت در زمینه تغییر فرهنگی با تغییر افکار عمومی از طریق ابزارهای نوشتاری و شنیداری فعالیت خود را به پیش برد هم‌چنین دانشگاه‌هایی را تأسیس کردند و افرادی را در آن‌ها گماردند تا کسانی که‌ پس از فارغ‌التحصیلی از آنجا خارج می‌شوند بی‌دین و برخلاف فرهنگ ایرانی و اسلامی و بی‌تفاوت به نظام باشند و در میان دانشجویانی که‌ در آن دوران بی‌تفاوت بودند افرادی هم‌چون شهید بهشتی و مطهری به دسیسه‌های دشمن پی بردند.

ارباب سلیمانی، تصریح کرد: اگر بخواهیم ارزش یوم‌الله ۲۲ بهمن را بشناسیم باید دید در طی ۱۵۰ سالی که ایران در اختیار استکبار بود با چه ذلتی تحقیر شد و منافعش از میان رفت و کسی نمی‌توانست اعتراض کند.

وی، خاطرنشان کرد: در سال ۴۲ قانونی تصویب شد که‌ اگر آمریکایی توهینی به ایران کرد هیچ ایرانی حق هیچ برخوردی را ندارد و حتی دادگاه‌ها هم نمی‌توانستند آنان را محاکمه کنند که‌ در این هنگام امام فریاد زد و با شنیدن فریاد امام وی را شبانه دستگیر کردند و اما در سال ۵۷ با ورود امام ملت ایران یکپارچه قیام و لبیک گفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امام با خدا پیمان بسته بود، گفت: ایران باید پرچم بیداری را حفظ کند و تک تک ایرانیان نمایندگان امام و شهدا هستند و نباید بار مسئولیت را بر روی زمین قرار داد.

این مسئول اسلام، امام، امت و وحدت را سرمایه‌هایی انقلاب دانست و با اشاره به این‌که باید برای حفظ آن کوشا باشیم، افزود: همه کسانی که‌ در حال خدمت هستند باید این چهار رکن را مورد توجه قرار دهند و چه دولت‌های گذشته و دولت‌های کنونی با این تفکر در حال حرکت هستند.

وی، یادآور شد: در این دوران دولتمردان با توجه به همه فشارها و تحریم‌ها اما هم‌چنان در حال خدمت هستند و دولت و ملت از هم جدا نیست و همگان در مسیر مقام معظم رهبری باید گام برداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین