کد خبر: ۴۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در دانمارک

استقبال شرکت‌های دانمارکی برای توسعه همکاری‌ها با ایران

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ در دو مراسم جداگانه با حضور قابل توجه مقامات و شخصيت‌هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي، سفرا و ديپلمات‌هاي مقيم، ايرانيان، مسلمانان و علاقمندان به انقلاب اسلامي، نهادهاي ايراني و خانواده‌هاي نمایندگی در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضي مراديان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک  در این مراسم به بررسي تحولات انقلاب اسلامی ایران در عرصه داخلي، منطقه‌اي و بين المللي پرداخت.
وی با تاکيد بر شرايط ويژه منطقه‌ای گفت: متاسفانه برخي کشورهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه  تحليل نادرستي از توافق هسته‌اي ايران  دارند در حالي که اين توافق نويد بخش صلح و ثبات در منطقه است و به نفع همه کشورهاست.

به گزارش ایسنا، سفیر ایران در دانمارک با بررسي تاثير توافق برجام در عرصه روابط بين الملل و فضاي پس از آن، روابط ايران با کشورهای اتحاديه اروپا و دانمارک را مثبت و مبتني بر اعتماد ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه دولتمردان آمریکایی به طور کامل به تعهدات خود  عمل نکرده‌اند. 

سفير ایران تاکید کرد: همه طرفهای توافق متعهد به اجرای توافقات هستند.
 مراديان با اشاره به ارتقاء روابط دوستانه ایران و دانمارک خاطرنشان کرد: در سال جاری دیدارهای مهمی در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به سفر وزیر امورخارجه دانمارک به ايران، ديدار  وزير نيروی ایران از دانمارک، دیدار معاونان وزاری خارجه دو کشور و تبادل ده‌ها هیئت تجاری و اقتصادی به ویژه هیئت‌های اتاق بازرگانی زنجان و تهران اشاره کرد.

وی گفت: طی این سفرها یاداشت تفاهم‌های مهمی بین دو کشور به امضا رسیده و در نتیجه این تلاش‌ها حجم روابط اقتصادی بین دوکشور در ده ماهه اول سال 2016 با 60 درصد افزایش نسبت به سال 2015 به 230 میلیون دلار رسیده است.
سفير ايران در مراسم ويژه ايرانيان هم با اشاره به تحولات داخلي ايران در آستانه سي و هشتمين سالگرد انقلاب اسلامي برعزم راسخ ملت ايران در شکل گيري و ادامه اقتصاد مقاومتي و مشارکت گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري در سال 96 تاکيد کرد.
مراديان  در ادامه سخنان خود با تاکيد بر نقش مهم ايرانيان خارج از کشور خصوصا در دانمارک افزود: خوشبختانه ايرانيان فرهيخته در اين کشور با دو ويژگي مهم "تخصص و همگرائي با قوانين و ضوابط دانمارک" نقش مهمي در ارتقاء روابط دوکشور در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و علمي دارند.
وی گفت: در سفارت به روي همه ايرانيان باز است و برای نزدیکی بیشتر ایرانیان با هم تلاش کرده‌ایم با بهره‌مندي از تارنماي نمايندگي و فضاي مجازي ارتباطات گسترده‌اي با آنان داشته باشيم.
سفیر ایران در دانمارک در بخش دیگری از سخنان خود  ابراز اميدواري کرد: باتوجه به تحولات جدید در عرصه‌هاي مختلف از جمله استقبال شرکت‌های اقتصادی دانمارک در توسعه همکاری‌ها  شاهد توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف بین دوکشور باشیم .
 در اين مراسم اجرای هنر فرش باقی و خطاطی به صورت زنده توسط هنرمندان ایرانی در معرض تماشای مهمانان قرار گرفت.
همچنین نمايشگاهي از ميراث فرهنگي ایران به همراهي بخش هاي از جاذبه هاي جهانگردي کشورمان به نمايش گذاشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین