کد خبر: ۴۲۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

ممانعت دولت ترامپ از تعیین سلام فیاض به عنوان نماینده سازمان ملل

دولت جدید آمریکا با تاکید برحمایت قاطع خود از اسرائیل با تعیین نخست وزیر سابق فلسطین به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در لیبی مخالفت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه اسکای نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل سلام فیاض، نخست وزیر سابق فلسطین و از رهبران سیاسی جریان فتح را به عنوان نماینده خود در مذاکرت صلح لیبی به شورای امنیت معرفی کرده بود و این شورا تا روز جمعه فرصت داشت تا درباره این پیشنهاد تصمیم بگیرد.

نشست روز جمعه شواری امنیت برای بررسی و تایید گزینه پیشنهادی گوترش، با مخالفت قاطع نیکی هلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل همراه شد و به این ترتیب دبیرکل سازمان ملل نتوانست به خواست خود دراین‌باره برسد.

هلی در دفاعی قاطع از اسرائیل به اعضای شورای امنیت گفت: مدت‌هاست سازمان ملل به شکلی غیر عادلانه جانب‌داری فلسطین را در دستورکار قرار داده است که این بر خلاف منافع همپیمان ما اسرائیل و ناامید کننده است.

هلی ادامه داد: از الان به بعد آمریکا به دفاع از همپیمانان خود خواهد پرداخت و در این راه تنها به سخن گفتن بسنده نخواهد کرد.

سلام فیاض قرار بود جانشین مارتین کوبلر آلمانی شود که از سال 2015 نماینده سازمان ملل در امور لیبی بود و گفته می شود نتوانسته آن گونه که باید انتظارات جامعه جهانی رابرآورده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین