کد خبر: ۴۲۶۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

کمیسیون انتخابات آمریکا از ترامپ خواست ادعای "تقلب انتخاباتی" خود را ثابت کند

یکی از اعضای کمیسیون انتخاباتی فدرال آمریکا از دونالد ترامپ خواست مدراک خود در حمایت از این ادعا که وقوع تقلب در انتخابات 2016 آمریکا موجب بازنده شدن او و سناتور سابق کلی آیوت در ایالت نیوهمپشایر شده را ارائه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، الن وینتروب، مقام ارشد کمیسیون انتخاباتی فدرال آمریکا در بیانیه ای گفت: توطئه‌ای که رئیس جمهور آمریکا از آن صحبت کرده می تواند مصداق وقوع هزاران فقره جرم کیفری بر طبق قوانین نیو همپشایر باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر مدعی شده بود وقوع تقلب انتخاباتی باعث بازنده شدن او و کلی آیوت، سناتور جمهوری خواه سابق در انتخابات در ایالت نیوهمپشایر در ماه نوامبر گذشته شده است. ترامپ اخیرا در روز پنجشنبه نیز دوباره این ادعایش را تکرار کرد و این بار گفت، دورنمای انتخاباتی آیوت از سوی "هزاران" نفری که از ایالت ماساچوست در همسایگی آن در نیوهمپشایر رای دادند، از بین رفت.

وینتروب که از سوی جورج دبلیو. بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به عنوان مقام ارشد کمیسیون انتخاباتی فدرال منصوب شده در بیانیه‌اش از ترامپ خواست "فورا مدارک مربوط به ادعایش را با عموم و مقامات ضابط قانون مربوطه به اشتراک بگذارد تا ادعاهایش به درستی و با جامعیت مورد تحقیق و رسیدگی قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین