کد خبر: ۴۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

500 تروریست در مصر به هلاکت رسیده اند

مدیر اداره اطلاعات جنگی و اطلاعاتی مصر اعلام کرد که از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی به عنوان رییس جمهور مصر در سال 2014، نیروهای ارتش مصر در جریان عملیات ضدتروریستی، نزدیک به 500 تروریست را به هلاکت رسانده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فلسطینی معا امروز (شنبه) به نقل از سرلشکر محمد فرج الشحات اعلام کرد: در جریان این عملیات که توسط نیروهای ارتش و پلیس مصر علیه تروریست ها انجام شده، تاکنون همچنین 130 خودرو و 250 مخفی گاه تروریست های وابسته به گروه انصار بیت المقدس در منطقه سینا هدف قرار گرفته است.
وی افزود: در همین رابطه یکی از شبکه هایی که در ساخت مدارهای الکتریکی برای تروریست ها و همچنین حمایت های مالی و لجستیکی آنها مشارکت و با شرکت های صرافی و گردشگری ارتباط داشت، توقیف شد و 115 میلیون جنیه (واحد پول مصر) از این شرکت ضبط گردید.
عملیات حق الشهید از زمان شروع عملیات تروریستی در منطقه سینا و با مشارکت نیروهای پلیس مصر و ارتش این کشور به منظور غلبه بر تروریست ها در سال 2014 آغاز شده است.
الشحات گفت که نتیجه بازجویی از برخی تروریست ها نشان داده که برخی کشورها در حمایت از تروریست ها از طریق نیروهای مسلح مقیم در مصر دخیل بوده اند.
مدیر اداره اطلاعات جنگی و اطلاعاتی مصر افزود: تلاش های این اداره بر سه محور متمرکز است که اولین محور پیگیری و رصد شبکه های تروریستی و تفکیک پایگاه های حمایتی و خشکاندن منابع مالی آنان و همچنین تامین امنیت مرزها و همکاری با وزارت خانه ها و سازمان های مربوط به مسایل مبارزه با تروریسم می باشد.
دومین محور، اجرای حملات و یورش به تروریست ها با هماهنگی پلیس و ساکنان منطقه سینا تحت نام عملیات حق الشهید برای از بین بردن ریشه های تروریسم در این منطقه است.
و سومین محور نیز آغاز اجرای طرح های توسعه همه جانبه در منطقه سینا به منظور بهبود اوضاع معیشتی و همچنین از بین بردن فضایی است که موجب رشد تروریسم می شود.
گروه تروریستی موسوم به انصار بیت المقدس که در سال 2014 با داعش هم پیمان شده و نام خود را به ولایت سینا تغییر داد از مهمترین و خطرناک ترین گروه تروریستی در منطقه سینا است.
بیشتر حمله های تروریستی مصر در سال های اخیر توسط گروه انصار بیت المقدس در منطقه سینا به وقوع پیوسته است.
منطقه سینا محل فعالیت شاخه گروه تروریستی داعش در مصر است که تاکنون صحنه دهها حمله به مواضع نظامیان و مردم عادی بوده است. دیگر شهرهای مصر از جمله قاهره (پایتخت) نیز از حمله های گروه های افراطی در امان نبوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین