کد خبر: ۴۲۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

وقتی شهردار به خود اجازه می دهد ... !

روزنامه گلچین امروز چاپ استان گیلان در شماره شنبه 23 بهمن ماه، مطلبی در قسمت یادداشت امروز با عنوان وقتی شهردار به خود اجازه می دهد ... ! به قلم سید رضا علوی در ارتباط با مدیریت شهری کلانشهر رشت و ضرورت توجه به منافع عمومی بجای مصالح گروهی منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مکاتبه عتاب آمیز شهردار رشت به نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از سه زاویه قابل بررسی است:یک اینکه این شهردار محترم در سایه نمایندگان دیگر آن، جایگاه تقنینی را تنزل داد، دوم اینکه مدیریت ارشد اجرایی شهرستان و استان را نادیده گرفت و سوم اینکه شورای شهر رشت را که گاهی تصمیم به سوال و یا استیضاح می کنند و بعد با ابزارهای سفارشی پشیمان می شوند ، محو کرد.
محتوای نامه عتاب آمیز ثابت قدم به نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی این طور به نظر می رسد که شهردار رشت در سایه دو نماینده دیگر شهر و بعضی از شخصیت های مورد وثوق استان جایگاه تقنینی را تنزل داد و اعلام کرده که در گوش نکردن به نصایح ناظران همچنان ثابت قدم است.
البته پیام دیگر این نامه عدم استقلال نماینده قلمداد می شود چرا که قرار گرفتن در زیر چتر این و آن باعث می شود دوستان دیروز ایشان امروز بصورت مستقیم و غیرمستقیم به وی بتازند و پیام دهند که هرچه گفتیم همان است و دیگر اینکه این آقای شهردار اعلام کرد نه تنها شورای شهر را با ابزارهایی مدیریت می کند، در این خصوص هم پا را فراتر گذاشته و به نماینده مجلس نیز نزدیک می شود ضمن اینکه پیام دیگر نامه آقای شهردار بصورت غیر مستقیم به مدیریت ارشد شهرستان و استان هم بر می گردد که در این شرایط باید نظارت از بالا به پایین انجام شود و مطالبه عامه مردم مورد لحاظ قرار گیرد.
متاسفانه جایگاه مدیریت ارشد شهرستان و استان نادیده گرفته می شود و نامه آقای شهردار ثابت کرد که مجموعه مدیریت ایشان در قالب نهاد عمومی غیر دولتی خیلی تمایل و هماهنگ با مدیریت اجرایی شهرستان و یا استان را ندارد.
همچنین باید گفت زاویه دیگر این نامه محو کردن نظارت شورای این شهر به عملکرد وی می باشد، این نامه اعلام کرد که وقتی وی به تذکر یک نماینده مجلس تمکین نمی کند، دوستان شورا نشین که یک روز تصمیم به استیضاح ایشان می گیرند و روز بعد با ابزارهایی رای شان بر می گردد، نمی توانند نظارت عالیه به مدیریت شهری داشته باشند، البته نگاه معامله گرایانه به مدیریت شهری همواره جایگاه ها را تنزل می دهد و امیدوارم درگیری های دوستان دیروز با یکدیگر، تبیین کننده انتخاب های درست باشد که تحت هیچ شرایطی منافع عمومی را قربانی مصالح گروهی نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین