کد خبر: ۴۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

شوراها هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند

یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: متأسفانه پس از 17 سال که از استقرار شوراهای شهر در کشور می‌گذرد و با توجه به اینکه این شوراها بزرگترین نهاد مردمی هستند، هر سال که پیش رفته‌ایم، از جایگاه شورا در کشور کاسته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا فلاح امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهارکرد: وقتی مردم پای عهد خود باقی مانده‌اند یعنی مسؤولیت مسئولان مضاعف شده و باید به وعده‌های خود عمل کنند. مردم به نظام اعتقاد کامل دارند پس مسؤولان باید خود را وقف مردم کرده و از مسؤولیت خود سوء استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه مسؤولان باید بدانند بدون حضور مردم اداره کشور امکان پذیر نیست، افزود: شوراها به عنوان رکن نظام تعیین کننده خواست‌ها و تضمین کننده مشارکت شهروندان در عرصه توسعه جامعه هستند. مردم توسط شوراها می‌توانند مشکلات را به گوش مدیران برسانند و از عملکرد مسؤولان باخبر شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه با توجه به اهمیت شوراها و نقش آن‌ها در قانون اساسی استقرار نظام شورایی هنوز به درستی در کشور انجام نشده و جایگاه و منزلت شوراها به درستی تبیین نشده است که این موضوع نیازمند آسیب شناسی، تبادل نظر و بررسی این موضوع است.

فلاح اضافه کرد: با وجود گذشت 17 سال از استقرار شوراها، آن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مردمی که در قانون اساسی هم به عنوان یکی از ارکان‌ مستقل و تصمیم گیر هستند، هنوز جایگاه و منزلت خود را نیافته‌اند و هرچه به پیش رفته‌ایم، نه تنها به وظایف شوراها افزوده نشده است، بلکه از جایگاه آن‌ها نیز کاسته شده است.

وی ادامه داد: امید است دولت و نمایندگان مجلس نسبت به شوراها دیدگاه بهتر و مطابق با آنچه در قانون اساسی آمده نگاه ویژه داشته باشند و جایگاه آن‌ها را به جایگاه تعریف شده بازگردانند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال جای تشکر و قدردانی از شهرداری است که اگر فعالیت‌های شهرداری نبود، متولیان امر بایستی نسبت به این حرکت خود در دهه فجر ابراز شرمندگی می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین