کد خبر: ۴۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سخنگوی قوه قضاییه:

حکم پرونده «بابک زنجانی» اکنون در حال اجراست

سخنگوی قوه قضائیه گفت: حکم پرونده بابک زنجانی همین الان در حال اجراست؛ زیرا حکم یک شکل ندارد، شکل دیگر این حکم سلب حیات است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در صد و هشتمین نشست خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چندی پیش مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت در پرونده بابک زنجانی عنوان کرد که حکم این پرونده تا قبل از پایان سال 95 اجرایی می شود، در حالی که تاکنون مطالبات وزارت نفت محقق نشده است، اظهار کرد: این حکم همین الان در حال اجراست؛ زیرا حکم یک شکل ندارد. شکل دیگر این حکم سلب حیات است. جلساتی با خود محکوم علیه و افراد دیگر در جهت شناسایی اموال و چگونگی وصول طلب شرکت متعلق به نفت در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در موضوع پرونده بابک زنجانی سه موضوع به رسیدگی نیاز دارد، یک بحث، اموال است که هم باید شناسایی شود و هم نیاز به کارشناسی دارد و نمی توان به صرف محکوم علیه بودن تمام اموال شخص را ضبط کرد. همچنین زمان آن قابل پیش بینی نیست. نسبت به تتمه وجوهی که تاکنون ارسال نشده است، هنوز به صورت مطمئن نتوانستیم بگوییم ایشان در خارج از کشور مالی یا سندی دارد. به طور قطع نمی توان گفت این هست یا نیست.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: اخیرا وزارت اطلاعات بیشتر وارد میدان شده و نسبت به متهم جدید هم در حال انجام اقدامات بیشتر هستیم که بررسی کنیم آیا اموالی در خارج از کشور وجود دارد یا نه. در مورد اموال دیگر که شناسایی شده نیز در حال رسیدگی هستیم. نکته دیگر اینکه حکم دو متهم این پرونده نقض شده است. برای دو نفری که حکم شان نقض شده است امکان تعیین زمان وجود ندارد و کسی که ادعا کرده قبل از عید حکم انجام می شود، اگر منظورش کل حکم است که باید بگوییم در حال اجراست و اگر منظور سلب حیات است که حتما ایشان اطلاعات کافی ندارد و این مورد تاکنون انجام نشده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه به رغم نیاز جامعه به وکیل و میزان علاقمندان این رشته همچنان تعداد محدودی برای ظرفیت کانون وکلا اعلام می‌شود در صورتی که مطابق قانون اجرای سیاست های اصل 44 هیچ مرجع صدور مجوز و پروانه حق تعیین ظرفیت را ندارد. آیا شما هم مخالف این انحصار هستید؟ گفت: مخالفت یا عدم مخالفت من چه تاثیری دارد، اما به طور متعارف هر چند هزار نفر نیاز به وکیل دارند؟ کانون وکلا وابسته به قوه قضائیه نیست و مستقل است، اما آنها می گویند بسیاری از وکلا کار ندارند در حالی که بعضی از وکلا سرشان بسیار شلوغ است. در این رابطه اطلاعات ریز و دقیق ندارم. 22 بهمن خانمی مراجعه کرد و گفت همسرم وکیل است و کسی به آن مراجعه نمی کند،‌ گفتم اگر منظور شما این است که من به ایشان کسی را معرفی کنم باید بگویم که من این کار را نمی کنم. طبعا عده کم با تقاضای بیشتر هم کار مردم را دیرتر انجام می دهند هم قیمت را بالاتر می برند. خودم با محدودیت موافق نیستم اما اینکه آیا محدودیت هست یا نیست و چه مقدار است اطلاعی ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین