کد خبر: ۴۲۶۸۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

این‌ها سلاطین واقعی استانبول هستند

فیلم «کدی» که در زبان ترکی به معنای گربه است چگونگی زندگی روزانه گربه‌ها در خیابان‌های استانبول را به تصویر می‌کشد. «جیدا توران» کارگردان این فیلم است. او در زمان آغاز این پروژه باردار بوده و نوزادش شش ماهه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- مستندی که به‌تازگی پخش شده زندگی هفت گربه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گربه‌های ترکیه را نشان می‌دهد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «المانیتور» با اشاره به این موضوع می‌نویسد: «از ادای احترام به تومبیلی محبوب‌ترین گربه استانبول که عکس‌هایش در رسانه‌های اجتماعی و کلیپ‌های کوتاه منتشر شده بود تا پرداختن به زندگی دیگر گربه‌ها؛ از جمله مسائل مطرح شده در مستند تازه هستند. در بخشی از این فیلم گفته می‌شود که در میان ترک‌ها، گربه‌ها مورد علاقه هستند؛ به‌خصوص گربه‌های معروف استانبول. بچه‌ها از کودکی با این هشدار بزرگ می‌شوند که اگر گربه‌ای را بکشید باید یک مسجد بسازید تا بخشش و مغفرت خداوند شامل حال‌تان شود. همسایه‌ها از گربه‌ها مراقبت می‌کنند اما آنان هیچ صاحب رسمی‌ای ندارند. 

این‌ها سلاطین واقعی استانبول هستند

فیلم «کدی» که در زبان ترکی به معنای گربه است چگونگی زندگی روزانه گربه‌ها در خیابان‌های استانبول را به تصویر می‌کشد. «جیدا توران» کارگردان این فیلم است. او در زمان آغاز این پروژه باردار بوده و نوزادش شش ماهه بوده است. او در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی تصویربرداری از گربه‌ها در خیابان‌های شهر بزرگ استانبول را آغاز کرد. بازیگران این فیلم مستند تنها هفت گربه هستند؛ آن هم با شخصیتی منحصر بفرد. 

المانیتور در ادامه می‌نویسد: «توران در منطقه کادیکوی استانبول بزرگ شده است. او اشاره می‌کند که برای ساخت این فیلم با همسایه‌ها زیاد صحبت کرده تا بهترین گربه‌ها  و جالب‌ترین آن‌ها را انتخاب کند. اشاره می‌کند یکی از این گربه‌ها نام مستعارش شکارچی است و صاحب کافه‌ای در کنار ساحل کاندیلی از او متشکر است چرا که وجودش سبب شده تا هیچ موشی جرات نزدیک‌شدن به کافه را نداشته باشد. او می‌گوید که از این گربه جز مهر و عشق ندیده است». 

استانبول شهر گربه‌های متنوع است چرا که کشتی‌هایی که از مکان‌های مختلف به آن شهر می‌آمدند همراهان‌شان‌ گربه‌هایی را با خود داشتند که در پایان سفر بسیاری از آن‌ها در کوچه و پس کوچه‌ها گم می‌شدند. یکی دیگر از جنبه‌های جالب این فیلم، موسیقی آن و ضرباهنگی است که هماهنگ با حرکت گربه‌ها در آن وجود دارد. 

توران در این فیلم تعامل مردم استانبول با گربه‌ها را به تصویر کشیده است. المانیتور می‌نویسد: «اغلب از استانبول به عنوان شهری خشن با افزایش آمار خشونت و حنایت و ترافیک شدید یاد شده است، توران اما در این فیلم چهره دیگری از آن شهر و مهربانی ساکنان‌اش با گربه‌ها را به تصویر می‌کشد و می‌گوید که همه باید مدیون مهربانی و دوست‌داشتنی‌بودن گربه‌ها باشیم. او می‌گوید گربه‌ها درمانی برای روح خسته ما در شهرها هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
3
سلاطین غیر واقعی و خیالی ایران بعضی تریبون داران عوام فریب در صنف های مختلف ، سنگ انداز ، چرخ تدبیر و امید کشور هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
5
خدا حفظ کند این خانم با شرف را اما در ایران و مردم حیوانستیزش جایی برای گربه ها نیست و زنان چنان از دیدن گربه جیغ می کشند که آدم خیال می کند اژدها دیده اند ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین