کد خبر: ۴۲۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

2 سناتور آمریکایی: ترامپ از یک تلفن قدیمی استفاده می کند/ احتمال خطر در اسرار ملی آمریکا

دو سناتور آمریکایی خواستار تحقیق در مورد امنیت تلفن هوشمند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شدند و گفتند اینکه وی هنوز از یک تلفن قدیمی استفاده می کند، ممکن است اسرار ملی این کشور را به خطر بیفتد.
آفتاب‌‌نیوز :
تام کارپر و کلر مک کاسکیل دو سناتور دمکرات آمریکا با انتشار نامه ای برای دولت ترامپ، خواستار ارائه اطلاعات و جزئیاتی در مورد دستگاه تلفن رئیس جمهوری شدند. 

این نامه برای جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، جان کلی رئیس امنیت ملی این کشور و مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی ایالات متحده فرستاده شد.

سناتورهای آمریکایی در مورد گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه ترامپ هنوز از سیستم اندروید استفاده می کند که ممکن است برای انتشار پیام های توییتری وی چند سال قدیمی باشد، ابراز نگرانی کردند.

در این نامه آمده: هرچند مهم است که رئیس جمهوری از توانایی ارتباط به طریق الکترونیکی برخوردار باشد، همچنین این مساله حائز اهمیت است که وی این کار را به طریقی امن انجام دهد.

این نامه در ادامه حاکی است: خطرات امنیت ملی ناشی از یک تلفن هوشمند که از جانب یک مقام ارشد دولتی همچون رئیس جمهوری آمریکا مورد استفاده قرار گرفته، قابل توجه است. 

روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داد که ترامپ پس از ادای سوگند، یک دستگاه تلفن جدید و ایمن دریافت کرد، اما به رغم اعتراض مشاوران خود، همچنان از تلفن قدیمی اش استفاده می کند. 

پس از انتشار این گزارش، کارشناسان امنیتی کامنت های فراوانی گذاشتند مبنی بر اینکه رئیس جمهوری با استفاده از تلفن شخصی قدیمی اش، از خطر دعوت به عمل می آورد. 

گراهام کلولی پژوهشگر امنیتی آمریکا در وبلاگ خود نوشت: تلفن هوشمند ترامپ به احتمال زیاد، یک دستگاه مغتنم برای هکرهای اینترنتی و هدف اصلی فهرست آژانس های اطلاعاتی در سراسر دنیا است.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین