کد خبر: ۴۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
سخنگوی وزارت امور خارجه:

آزمایش موشکی ایران ناقض هیچ‌یک از تعهدات بین‌المللی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آزمایش موشکی ایران ناقض هیچ‌یک از تعهدات بین‌المللی تهران نیست، گفت: مشارکت انگلیس در تأمین تسلیحاتی برخی از کشورهای منطقه برای حمله به مردم بی‌گناه یمن را نمونه آشکار اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه می‌دانیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه انگلیس، گفت: همانگونه که بارها اعلام شد آزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه‌های دفاعی کشور بوده و به هیچ وجه نقض‌کننده هیچ‌یک از تعهدات بین‌المللی کشورمان نیست.

وی افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، برقراری و تحکیم ثبات بوده و ایران همواره تمام تلاش خود را برای ارتقای امنیت و ثبات در همکاری با کشورهای منطقه بکار گرفته است. ما همواره گفته‌ایم که ثبات در منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد، تامین و تقویت شود و حضور نیروهای خارجی در این منطقه، منشاء بسیاری از بی‌ثباتی‌ها و ناآرامی‌ها است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به تلاش‌های اخیر انگلیس برای بازگشت دوباره به منطقه خلیج فارس گفت: مصداق بارز نقش مخرب و غیرسازنده حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج فارس را می‌توان سوءاستفاده مقامات بریتانیایی از شرایط منطقه با وارونه جلوه دادن واقعیات، توجیه اقدامات مداخله‌جویانه خود و مصداق بارز یک فرصت‌طلبی در جهت افزایش حضور نظامی در منطقه خلیج فارس دانست.

قاسمی ادامه داد: در همین ارتباط، مشارکت انگلیس در تأمین تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه برای حمله به مردم بی‌گناه یمن و کشتار افراد غیرنظامی و زنان و کودکان آن کشور را نمونه آشکار اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه می‌دانیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین