کد خبر: ۴۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

«پولانسکی» خواهان بازگشت به آمریکا شد

«رومن پولانسسکی» در تلاش است با حصول اطمینان از زندانی نشدن، پس از ۴۰ سال به آمریکا بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «هارولد براون» وکیل «رومن پولانسکی» ادعا کرد که توانسته با شاکی پرونده این کارگردان ۸۳ ساله مصالحه کند و بنابراین در صورت تائید دادگاه عالی لس‌آنجلس «پولانسکی» در آمریکا به زندان نخواهد رفت و می‌تواند پس از سال‌ها دوری به هالیوود بازگردد.

سازنده فیلم‌هایی چون «پیانست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

«پولانسکی» پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد. آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،«پولانسکی» اولین فیلم بلند خود را در با نام «چاقو در آب» ساخت و سپس دومین فیلمش را با عنوان«تنفر» در انگلیس مقابل دوربین برد. وی در سال ۱۹۶۶، سومین فیلمش را با نام «بن‌بست» روانه سینما کرد و در سال ۱۹۶۷ فیلم «قاتلین بی‌باک خون‌آشام» را ساخت که اولین فیلم رنگی او محسوب می‌شد. پس از آن، پولانسکی به هالیوود رفت و با ساخت فیلم پرفروش‌ و موفق «بچه رزماری»، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.

او در سال ۱۹۷۳ یکی از بهترین فیلم‌هایش یعنی «محله‌ چینی‌ها» را ساخت که جایزه بهترین بازیگری را برای «جک نیکلسون» و «فی دوناوای» به‌همراه آورد و اسکار بهترین فیلم‌نامه را نیز کسب کرد

سال ۲۰۰۲ بود که «پولانسکی» موفق‌ترین فیلمش «پیانیست» را ساخت و در جالی که نمی‌توانست وارد خاک آمریکا شود جایزه اسکار بهترین کارگردانی و همچنین جایزه‌ نخل طلای کن را برایش به ارمغان آورد.

او در سال ۲۰۱۳ فیلم «ونوس در پوست خز» را در فرانسه ساخت و اخیرا فیلم‌برداری جدیدترین اثرش «بر اساس یک داستان واقعی» در پاریس به اتمام رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین