کد خبر: ۴۲۷۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

ادامه حملات سعيد جليلي به دولت

سعيد جليلي فعال شده است. هر سخنراني براي او يعني فرصتي براي زير سوال بردن سياست‌هاي دولت يازدهم؛ فرقي هم نمي‌كند چه موضوعي باشد؛ از مذاكرات هسته‌اي و برجام گرفته تا مسائل اقتصادي. كمتر از سه ماه به انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده و او و اصولگرايان حامي‌اش به دنبال پيروزي در اين انتخابات هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اعتماد، جليلي يك بار در ميدان رقابت مغلوب حسن روحاني شده؛ در آن انتخابات او جدي‌ترين كسي بود كه از روند مذاكرات هسته‌اي كه آن زمان در جريان بود دفاع مي‌كرد و به عنوان نماينده سياست «مذاكره براي مذاكره» و نه «مذاكره براي بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران» شناخته مي‌شد كه صدالبته روحاني منتقد آن بود. بعد از انتخابات معلوم شد كه برنامه‌ها و حرف‌‌هاي جليلي حدود چهار ميليون طرفدار بيشتر نداشته است. او مغلوب انتخابات شد اما ترجيح داد همچنان همان مواضع و سخنان را در جمع حاميانش تكرار كند. در سال‌هاي اول دولت كمتر اما از يك سال گذشته خيلي بيشتر پشت تريبون قرار مي‌گيرد و اقدامات دولت در بخش‌هاي مختلف را زير سوال مي‌برد.

وي در ادامه گفته«يك عده به جنگ مي‌رفتند و عده‌اي كلاهبرداري مي‌كردند؛ امروز هم عده‌اي مدافع حرم شدند و عده‌اي حقوق نجومي گرفتند.» او ترجيح داده از كنار اين واقعيت عبور كند كه كل رقم حقوق‌هاي نجومي كه او از آنها صحبت مي‌كند ٢٣ ميلياردو سيصد ميليون تومان بوده كه تازه همه آن به خزانه بازگشت داده شده؛ در حالي كه كل رقم مطرح شده در پرونده بابك زنجاني به عنوان يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي فساد مالي در دولت احمدي‌نژاد ده هزار ميليارد تومان بود. او حتي ترجيح مي‌دهد از كنار واگذاري غيرقانوني املاك نجومي در شهرداري تهران هم بگذرد.

همان املاكي كه به گفته احمد توكلي با ٢٤ ميليارد و ٣٠٠ ميليون تومان تخفيف غيرقانوني واگذار شدند و اگر سرنوشت حقوق‌هاي نجومي مشخص شد و مازاد آن به خزانه بازگشت اما سرنوشت اين املاك همچنان نامشخص است. به گزارش مهر، سعيد جليلي پنجشنبه‌شب در جمع مردم شهر قدس، فرازهايي از نهج‌البلاغه را قرائت كرده و بعد گفته است: در مقابل توده‌هاي مردم كه سينه‌شان را در برابر دشمنان سپر مي‌كنند، افرادي هستند كه بيشترين بار را براي كشور دارند. آنها هستند كه بيش از يكصد هزار ميليارد تومان معوقه بانكي دارند. حدود ٩٠ درصد اين معوقات نزد ١٠ درصد افراد است و زماني تنها ٢٣ نفر از اين افراد ١١ هزار ميليارد تومان بدهي داشتند.

جليلي كه مانند باقي اصولگرايان بيش از حد به موضوع حقوق‌هاي نجومي علاقه‌مند است اين را هم گفته كه افرادي كه حقوق‌هاي نجومي مي‌گيرند و برج‌هاي نجومي دارند، از مردم و نظام طلبكارند و به صراحت مي‌گويند براي پيشرفت اشكالي ندارد، عده‌اي از مردم له شوند. جليلي با بيان اينكه ثروت‌اندوزي اين افراد محصول سوءاستفاده از بيت‌المال و ويژه‌خواري آنهاست نه عرضه آنها، گفته است: اتفاقا اين افراد جزو بي‌عرضه‌ترين افراد جامعه هستند. يك نفر هزار ميليارد تومان از يك بانك وام گرفته و در بانك ديگر با سود ٢٠درصد سپرده است! با چنين ويژه‌خواري، سهم اين افراد در پيشرفت كشور جز فساد چيست؟

جليلي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه امروز همه دنيا مي‌گويند كه امنيت كشور ما مثال زدني است، ادامه داده است: جواناني كه امنيت را به ارمغان آوردند، مي‌توانند مشكلات و نارسايي‌ها مثل ركود و بيكاري را نيز حل كنند. همه قدرت‌هاي دنيا مي‌گفتند كه ايران نبايد هسته‌اي باشد اما جواناني مانند شهيد احمدي‌روشن ايران را هسته‌اي كردند. وقتي ۸۵۰ هزار بيمار كشور نياز به دارويي داشتند كه لازمه‌اش غني‌سازي ٢٠ درصد بود يك استاد دانشگاه نماز شب‌خوان مانند شهيد دكتر شهرياري با اينكه مي‌دانست در معرض خطر و ترور است اين مهم را انجام داد. اين معناي نترسيدن و اجابت دعوت خداوند است.

خطر جنگ وجود نداشت
جليلي ادامه داده: رييس‌جمهور سابق امريكا مي‌گفت كه ما امكاني براي حمله نظامي نداشتيم و حتي تحريم نيز ديگر كارايي نداشت، لذا اگر دشمن با ايران جنگ نكرد چون نمي‌توانست.

امريكا در برجام اصرار داشت كه تاسيسات فردو تعطيل شود چرا كه در تاسيسات فردو فعاليت‌هاي هسته‌اي زير كوه انجام مي‌شد و قابل بمباران نبود اما پس از برجام فعاليت‌هاي هسته‌اي در فردو برچيده شد و بيان شد سانتريفيوژهايي كه باقي مي‌مانند در سالن B نطنز باشد كه امنيت فردو را نداشته باشد. او همچنان تاكيد دارد اينكه مي‌گويند با برجام خطر جنگ برداشته شد، دروغ محض است، چون خطر جنگ وجود نداشت.

او در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه موشك براي جلوگيري از جنگ است، كنايه‌اي هم به علي مطهري زده و گفته: كساني صنعت هسته‌اي و موشكي را مزاحم مي‌دانند، چون كه هسته‌اي و موشكي مزاحم منافع اربابان آنهاست. اين سخنان او با واكنش‌هاي منفي اصولگرايان همراه بود كه علي مطهري را مخالف صنعت موشكي ايران قلمداد مي‌كردند. اما بعد علي مطهري توضيح داد كه هيچ‌وقت نگفته مخالف صنايع موشكي است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
جلیلی بی سواد تو که رفتی تحریم های زیادی برای ایران اوردی و تو یکی دیگر ......
الف
|
Germany
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
جلیلی بی سواد حیا کن سیاست را رها کن ، آنچه دردوران بی سواد ترین ، دروغ گوترین و و .... ریاست جمهوری قبلی برسرما ملت ایران آوردید بس است .
چرا ول نمی کنید تا آنها که کار بلد هستند کشور را هدایت کنند .البته میدانیم که حرام خوری از بیت المال برای شما لذت داشت و حالا که کمی دستتان کوتاه شده ول نخواهید کرد. هرچند که آنقدر خوردید و بردید که برا ی نسل اندر نسلتان کافی است ولی از قدیم گفته آن کس که ندید بدید هست وقتی به لذت های مفت می رسد شیرینی اشت اجازه نمی دهد که دست بردارند.
امیدواریم تاوان عدم لیاقت خودتان را هرچه زود تر هم دراین دنیا بدهید تا دل ما ملت ایران خنک شود.
و هم درآخرت به عذاب الهی دچار شوید . انشاءا....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین