کد خبر: ۴۲۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

زنان با اعتماد به نفس چگونه رفتار می‌کنند؟

یک روان‌شناس گفت: زنان برخوردار از اعتماد به نفس و خودباوری، ارزشی واقعی توانایی‌ها، افکار و عقاید خود را می دانند و کمتر دچار سرخوردگی می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرشته صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: محققان معتقدند که اعتماد به نفس زنان در چهره، رفتار و حرکات آنها نمود پیدا می‌کند و یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیتِ خانم‌ها به حساب می‌آید؛ در واقع اعتماد به نفس در زنان باعث می‌شود که دیگران از بودن در کنار چنین زنانی حس خوبی داشته باشند و آنها را برای روابط طولانی مدت برگزینند.

 این روان‌شناس با بیان اینکه زنان معتمد به نفس، نقاط ضعف خود را می‌پذیرند، ادامه داد: جمله کلیشه‌ای «هیچ‌کس کامل نیست» را زیاد شنیده‌ایم، ولی بسیاری از ما به آن اعتقاد قلبی نداریم. در حالی که از ویژگی‌های بارز زنان با اعتماد به نفس، «خودآگاهی» است. آنها با آگاهی به این موضوع که پذیرفتن ضعف‌های‌شان تا چه اندازه به محو شدن آنها کمک می‌کند، کاستی‌های خود را می‌پذیرند و با تکیه بر نقاط قوت، برای بهبود نقاط ضعف خود تلاش می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه زنان قوی خود را همان‌طور که هستند دوست دارند و وقت و زمان خود را صرف بی‌نقص بودن و بهترین بودن نمی‌کنند، افزود: این قشر از زنان قدرت «نه گفتن» دارند و قادرند تا مخالفت خود را خیلی صریح و البته بسیار محترمانه بیان کنند.

 صادقیان تصریح کرد: آنها رک و صادق هستند و وعده‌های بی‌جا نمی‌دهند؛ چرا که حقیقت را بر دروغ مصلحتی و رفتارهای عجیب ترجیح می‌دهند و به جای انجام کارهایی که دیگران را خشنود می‌کند، ترجیح می‌دهند وقت‌شان را صرف اموری‌ کنند که واقعا از آن لذت می‌برند.

 این روان‌شناس خاطرنشان کرد: زنان معتمد به نفس شنونده‌ی خوبی هستند و در حالی که به قضاوت‌های خود ایمان دارند، به اظهارنظر دیگران نیز به خوبی گوش می‌دهند. البته همه آنچه را که می‌شنوند، دوست ندارند ولی از شنیدن دریغ نمی‌کنند و معتقدند که انتقاد سازنده و گوش دادن به نظرات دیگران، راهی خوب برای رسیدن به حل و فصل موضوعات است.

 وی همچنین تاکید کرد: این زنان در جستجوی علایق درونی خود هستند و هرگز برای جلب رضایت اطرافیان هم‌رنگ جماعت نمی‌شوند. آنها به اندازه‌ کافی شجاع هستند و هیچ‌گاه کاری را که به آن اعتقاد قلبی ندارند انجام نمی‌دهند. علاوه بر این، با شکست‌های عاطفی مقابله می‌کنند و اگر رابطه‌ی عاطفی‌شان با شکست مواجه شد خود را نجات میدهند.

 صادقیان یادآور شد: زنانی که اعتماد بنفس بالایی دارند، حتی در زمان ناراحتی به روی خودشان نمی آورند که ناراحتند یا رفتار تند طرف مقابل را مثل خودشان پاسخ نمی‌دهند، بلکه خیلی عادی برخورد می‌کنند و کنترل رفتاری دارند. همچنین به جای اینکه برای هر پیشامد کوچکی زانوی غم بغل بگیرند، روابط ناتمام و مخرب خود را تجربه‌ای برای روزهای آتی در نظر می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین