کد خبر: ۴۲۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

نتانیاهو با اولویت فشار به استرالیا در مورد برنامه هسته ای ایران به کانبرا سفر می کند

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته جاری با اولویت فشار به مقام های کانبرا در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران که به تایید جهان رسیده است و گفت وگو در این خصوص به استرالیا سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
نتانیاهو با اولویت فشار به استرالیا در مورد برنامه هسته ای ایران به کانبرا سفر می کند
به گزارش ایرنا، تارنمای 'دی استرالیا' روز شنبه اعلام کرد اصلی ترین بعد امنیتی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کانبرا پوشش مسائل استراتژیک از جمله برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، آزمایش موشکی، مبارزه با تروریسم و مساله فلسطین عنوان شده است. 
براساس این گزارش، 'بنیامین نتانیاهو' در این سفر در مورد مساله ایران نیز سخنرانی می کند، اما این رسانه به محل سخنرانی اشاره نکرد.
'دی استرالیا' نوشت به رغم اینکه دولت استرالیا به اندازه رژیم صهیونیستی از منتقدان برنامه های ایران نیست، ممکن است حامیانی نیز برای موضع خود بیابد. 
گفت وگو در مورد بحران سوریه که ارتش استرالیا نیز در آن حضور نظامی دارد و تهدیدات گروه تروریستی داعش از دیگر موضوعاتی است که 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا و نتانیاهو احتمالا در مساله مقابله با تروریسم از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.
این رسانه نوشت که پس از نگرانی در مورد مدت و محتوای این سفر، 'نتانیاهو' که به عنوان نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد استرالیا می شود، سفر خود را از چهارشنبه آغاز و با 24 ساعت تمدید تا شنبه آینده ادامه می یابد.
در این گزارش آمده است که رهبران رژیم صهیونیستی عمدتا به دلیل نگرانی از ایجاد بحران های امنیتی تمایلی به سفرهای طولانی مدت ندارند، اما طولانی بودن این سفر به دلیل قدردانی رژیم صهیونیستی از استرالیا است.
'نتانیاهو' در این سفر با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا دیدار و در چندین برنامه با یکدیگر شرکت می کنند.
دیدار با 'پیتر کازگرو' فرماندار کل، 'بیل شورتن' رهبر مخالفان دولت استرالیا و عضو پارلمان، 'گلادیس برجکلیان' سروزیر ایالت 'نیو سوت ولز' و اعضای کابینه استرالیا و گفت وگو در مورد جامعه یهودی ها از دیگر برنامه های 'نتانیاهو' در سفر به استرالیا است. 
رژیم صهیونیستی و استرالیا قرار است گفتمان امنیت سایبری و افزایش همکاری ها خود در این حوزه را رسمیت ببخشند و توافق توسعه و تحقیق صنعتی را با هدف افزایش همکاری های فناوری پیشرفته نهایی کنند.
پیش بینی می شود در این سفر هیات 25 نفره ای از رهبران صنایع فناوری های پیشرفته از جمله تجهیزات فضایی، کشاورزی، سایبری و پزشکی رژیم اشغالگر قدس حضور داشته باشند.
'دی استرالیا' نوشت که 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در این سفر حمایت خود از تشکیل دو دولت را مورد تاکید قرار می دهد و دولت این کشور همچنین این نکته را که توافق صلح با مداخله قدرت های خارجی امکان پذیر نیست، بیان می کند.
ارزش مبادلات تجاری استرالیا و رژیم صهیونیستی یک میلیارد و 100 میلیون دلار گزارش شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین