کد خبر: ۴۲۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برپایی بزرگداشت پوراحمد و احمدجو در جشنواره حسنات، اجرای تئاتری از چیستا یثربی،اعلام پخش کننده «ویلایی‌ها» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : بزرگداشت «کیومرث پوراحمد» و «امرالله احمدجو» دو هنرمند سینما در ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره حسنات، برنامه بزرگداشت‌های این دوره جشنواره حسنات به دو کارگردان سینما و تلویزیون از خطه زاینده رود اختصاص داده شده است و خالقان «قصه‌های مجید» و «روزی‌روزگاری» که علاوه بر فعالیت حرفه‌ای، فیلم‌های کوتاه مهمی نیز در کارنامه آنها به چشم می‌خورد، از سوی دست‌اندرکاران جشنواره و جوانان علاقه‌مند به سینما  تجلیل خواهند شد.

کیومرث پوراحمد (متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸، نجف‌آباد اصفهان) کارگردان سینما و تلویزیون است که چند اثر مهم او همچون قصه‌های مجید، خواهران غریب، سرنخ و اتوبوس شب در دهه‌های مختلف از نقاط عطف تلویزیون و سینما به شمار می‌رود. بزرگداشت پوراحمد در این دوره جشنواره حسنات با عنوان «سپیدار سینما» برپا خواهد شد.

امرالله احمدجو (متولد 1 دی ۱۳۳۲، میمه اصفهان) سازنده فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی بوده و یکی از مهم‌ترین آثار دهه‌های اخیر تلویزیون (روزی روزگاری) را ساخته است. بزرگداشت احمدجو در این دوره جشنواره حسنات با عنوان «روزی روزگاری امرالله احمدجو» برپا خواهد شد.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.

چیستا یثربی «شب» را در تالار سایه به صحنه می‌برد

نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی و بازیگری چیستا یثربی از روز دوشنبه 9 اسفند ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر از روز دوشنبه 9 تا جمعه 27 اسفند ماه نمایش «شب» را که پیش از این در تالار قشقایی به صحنه رفته بود، مجدد در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش«شب» به نویسندگی و کارگردانی و بازیگری چیستا یثربی از روز دوشنبه 9 اسفند ماه ساعت 18 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

اعلام پخش‌کننده «ویلایی‌ها»

پخش «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی به تهیه کنندگی سعید ملکان به هدایت فیلم رسید.

محمد شایسته مدیر پخش هدایت فیلم در این ارتباط گفت:من در جشنواره فجر این فیلم را دیدم و فکر میکنم با توجه به جوایزی که دریافت کرد و استقبال مردم، قطعا می تواند اکران موفقی داشته باشد. امیدوارم بتوانیم در شش ماه اول سال 96 شرایط خوبی را برای نمایش عمومی آن فراهم کنیم.

در «ویلایی ها» که بازیگران هر کدام در نقشهای متفاوتی حضور پیدا کرده اند، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و با حضور صابر ابر، بازیگران کودک فیلم: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری به ایفای نقش می پردازند.

دیگر بازیگران «ویلایی ها»عبارتند از:گیتی قاسمی، فریماه کهنمویی، مهدخت مولایی، فاطمه بابایی و معصومه بیگی.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:دوست نداشت من بیام اینجا... همیشه می گفت:بمون درس ات رو تموم کن، حیفه... گفتم:حیف از اون زمانیه که ما می تونیم کنار هم باشیم و نباشیم...

از عوامل تولید این فیلم که در ژانر دفاع مقدس است، می توان به:نویسنده:منیرقیدی، ارسلان امیری، کارگردان:منیر قیدی، مشاور کارگردان:محمد مهدی عسگرپور، مدیرفیلمبرداری:علی قاضی، مدیر تولید:محمدرضا منصوری، طراح چهره پردازی:سعید ملکان، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه:مهدی موسوی، صدابردار:رشید دانشمند، صداگذار: امیر حسین قاسمی، موسیقی: ستار اورکی، طراح لباس:مه لقا ناقد، جلوه های ویژه میدانی:ایمان کریمیان، جلوه های بصری:هادی اسلامی، دستیار اول کارگردان:پانته آ حسینی، منشی صحنه:ندا قائدی مقامی، عکاس: امیر حسین شجاعی، دستیار فیلمبردار:آرش رمضانی، مشاور رسانه‌ای:بیتا موسوی و تهیه کننده:سعید ملکان.

خلاصه داستان:دوست نداشت من بیام اینجا... همیشه می گفت:بمون درس ات رو تموم کن، حیفه... گفتم:حیف از اون زمانیه که ما می تونیم کنار هم باشیم و نباشیم...

شرایط استفاده علاقه‌مندان سینما از برنامه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد

عموم علاقه‌مندان سینما برای استفاده از فیلم‌ها و برنامه‌های متنوع جشنواره جهانی فیلم فجر می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره و تکمیل فرم های مربوط، به عضویت باشگاه جشنواره درآیند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، علاقه‌مندان باید با مراجعه به سایت جشنواره ابتدا با وارد کردن مشخصات عمومی خود در بخش ثبت نام، به عضویت باشگاه درآیند.

 شرط لازم برای خرید بلیت، عضویت در باشگاه جشنواره است و تنها با طی کردن این مرحله و دریافت کد عضویت، خرید بلیت امکان پذیر است.

فایل راهنمای ثبت نام ضمیمه این خبر شده است و می‌تواند  ثبت درخواست را تسهیل کند.

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com  و  پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲۱-۲۸ آوریل ۲۰۱۷ (۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

نقد و بررسی «خاطرات اسب سیاه» در پردیس چارسو برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خاطرات اسب سیاه» ساخته شهرام علیدی روز یک‌شنبه هشتم اسفندماه در پردیس چارسو تهران برگزار می‌شود.

پردیس چارسو روزهای یکشنبه  در روزهای برگزاری جشن تصویرسال در خانه هنرمندان، میزبان جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در گروه هنروتجربه است.

در این نشست ابتدا از ساعت ۱۶ فیلم‌ «خاطرات اسب سیاه» به نمایش درمی‌آید و سپس از ساعت ۱۷:۳۰ نشست نقد و بررسی با حضور شهرام علیدی و علی علایی منتقد سینمایی برگزار می‌شود .

«خاطرات اسب سیاه» داستان گروهی پنج نفره از جوانان است که در کردستان ترکیه برای آموزش زبان کردی به کودکان منطقه تلاش می‌کنند. ئاسکه یکی از دختران این گروه کشته شده و جسد او را در چاهی در مرکز یک شهر کوچک انداخته‌اند. حالا گروه درصدد است جسد او را بیرون آورد و به وصیت‌های او عمل کند. یکی از این وصیت‌ها این است که ئاسکه می‌خواهد اسبی که خودش بزرگ کرده برای آخرین بار برسر جنازه او حاضر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین