کد خبر: ۴۳۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۸

مرکل و شیراک در راه نجات قانون اساسی اروپا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مجله آلمانی اشپيگل ، دمکراتهای مسيحی های آلمان و فرانسه مدتی است که تلاش برای احيای قانون اساسی واحد اروپا را به منظور تحقق اهداف از پيش تعيين شده اين اتحاديه آغاز کرده اند .

بر اساس بررسی های انجام شده " آنجلا مرکل " صدراعظم آلمان و " ژاک شيراک " رئيس جمهوری فرانسه از جمله رهبران اتحاديه اروپا هستند که در نظر دارند در نشستهای آتی خود درباره اين مسئله به گفتگو بپردازند .

صدراعظم آلمان پس از به قدرت رسيدن نيز بر اجرای قانون اساسی واحد در سطح اروپا تاکيد کرده بود . رئيس جمهوری فرانسه پس از شکست قانون اساسی واحد در کشور خود بر لزوم دستيابی به برنامه های اتحاديه اروپا تاکيد کرده بود .

وی عدم موفقيت قانون اساسی واحد در فرانسه را به ناآگاهی مردم از مفاد آن نسبت داد.

"اورزلا پلاسنيک" وزير امورخارجه اتريش که کشورش هم اينک رياست دوره ای اتحاديه اروپا را برعهده دارد در اين زمينه خاطر نشان کرد:هر چه زمان می گذرد اهميت اجرای قانون اساسی واحد در ميان کشورهای اروپايی بيش از پيش خودنمايی
می کند.

اشپيگل نوشت : افزايش تعداد کشورهای عضو اتحاديه اروپا از 25 به 27 کشور در سال 2007 ميلادی و همچنين انديشه آتی اين اتحاديه برای عضو گيری بيشتر از جمله علتهای اصرار رهبران اين اتحاديه بر تصويب و اجرای قانون اساسی واحد است .

تاکنون 14 کشور عضو اتحاديه اروپا به قانون اساسی واحد رای مثبت داده اند . تصويب و اجرای قانون اساسی واحد به يکی از مهمترين چالش های اتحاديه اروپا تبديل شده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین