کد خبر: ۴۳۲۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

صالحی: ایرادات منتقدان به برجام عوامانه است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که از برجام ایراد می‌گیرند ایرادشان عوامانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور با بیان اینکه امید از عناصر محرکه جامعه است اما متاسفاته نمی‌دانم به خاطر انتخابات یا مسایل حزبی چرا برخی ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند گفت: اینها که انتقاد می‌کنند بگویند چه کار باید می‌کردیم که نکردیم. مثلا باید ۲۰ هزار سانتریفیوژ را حفظ می‌کردیم که البته حرف در این زمینه هم زیاد است. ما امروز ذخایر غنی اورانیوم داریم و در آینده هم مقادیر بیشتری اورانیوم (حدود ۹۵۰ تن) خریداری می‌کنیم که ان‌شاءلله آقای عراقچی در مذاکراتی که دارند مشکلات بر سر راه خرید آن را که به خاطر انتخابات آمریکا و تصمیمات خانم تراز می به تاخیر افتاده حل کنند.

وی ادامه داد: از اول خلقت حضرت آدم ما فقط ۵۵۰ تن اورانیوم داشتیم تا چندی پیش که ذخایرمان در حال اتمام بود. بنابراین معتقدم  کسانی که ایراد می‌گیرند ایرادشان عوامانه است.

صالحی گفت: ما ۲۰ هزار ماشین داشتیم. فرض کنید ۱۸۰ هزار تا هم روی آن گذاشتیم، اما با کدام اورانیوم باید کار می‌کردند؟ اگر ادامه می‌دادیم و کل صنعت هسته‌ای از کار می‌افتاد چه می‌شد؟

وی گفت: ما با مذاکرات هسته‌ای توانستیم حقوق هسته‌ای خود را محقق کنیم پس چرا فضای تشویش و ناامیدی را تزریق می‌کنید؟ این رویکرد برخلاف جوانمردی و انصاف و منافع کشور است.

به گزارش ایسنا، صالحی با بیان این که کلید طلایی خاورمیانه یقینا در ایران است اظهار کرد: ما مشکلات اقتصادی داریم اما خیلی ها نمی‌خواستند ما به اینجا برسیم، اما رسیدیم به لطف خدا.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کشور ما پتاسیل قوی و آینده‌ای رو به رشد برای پیاده سازی این اقتصاد دارد و باید به آن توجه جدی داشت. در عرصه هسته‌ای مولد بودن را آغاز کردیم چون ما خودمان چشمه علم هستیم چیزی که من در کشوری مدل مالزی نمی‌بینم. ایران به آستانه‌های هسته‌ای رسیده است البته برای به بلوغ رسیدن آن راه زیاد است.

وی با اشاره به سفرش به انگلستان و بازدیدش از پروژه "جت" گفت: قبل از برجام بعید بود که یک کشور در حال توسعه بتواند از این پروژه بازدید کند و خوشبختانه به لطف دوستان وزارت خارجه و هماهنکی های انجام شده توانستیم بازدید خوبی داشته باشیم.

صالحی در ادامه با اشاره به حضور معنوی ایران در سوریه، یمن، لبنان وعراق گفت که نقش و حضور ایران در منطقه  غیر قابل کتمان است و کشور این حضور را به لطف مقاومت و انسجام مردم ایران و جوانان به دست آورده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین