کد خبر: ۴۳۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

دستگیری 7500 قاچاقچی "مواد مخدر" در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به تشریح عملکرد پلیس استان در سال جاری پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار منوچهر امان‌اللهی در نشست خبری امروز (22 اسفند) با اشاره به ارتقاء عملکرد پلیس در سال جاری، گفت: خوشبختانه در سال جاری با برنامه‌ریزی و تلاش موثر همکاران در سطوح مختلف شاهد ارتقا عملکرد و تغییرات مطلوبی در تمامی حوزه‌های مختلف هستیم.

وی از کاهش چهار درصدی انواع سرقت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال در بحث سرقت‌های مهم 9 درصد، سرقت منزل 15 درصد، سرقت مغازه 20 درصد، سرقت خودرو 10 درصد و سرقت موتورسیکلت هفت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: در بحث سرقت مسلحانه نیز امسال 53 درصد و در سرقت به عنف 46 درصد کاهش داشته‌ایم و رشد کشفیات و دستگیری‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها قابل توجه بوده است.

کشف 43 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از دستگیری 1972 قاچاقچی طی سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: بحث مبارزه با قاچاق اولویت انتظامی استان در سال جاری بود و در همین راستا افزایش 28 درصدی دستگیری‌ها و پرونده‌ها در این زمینه را شاهد هستیم.

وی از انهدام 36 باند قاچاق در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

امان‌اللهی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه استان در سال جاری را 43 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم نیز نسبت به سال گذشته 180 درصد رشد داشته است.

دستگیری 7500 قاچاقچی "مواد مخدر" در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف 2106 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان نیز نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

امان اللهی با اشاره به دستگیری 150 قاچاقچی عمده و حرفه‌ای اظهار کرد: امسال همچنین 7313 توزیع کننده خُرد که عمدتا در نقاط آلوده شهر کرمانشاه فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

وی از شناسایی و انهدام 42 باند مواد مخدر در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال 1302 فقره طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرا شده است.

223 نفر در حوزه جرایم "مجازی" استان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به آمار حوزه پلیس فتا استان نیز اشاره کرد و افزود: پرونده‌های این حوزه نسبت به سال گذشته رشد 19 درصدی داشته و بیش از 100 درصد پرونده‌ها کشف شده که تعدادی مربوط به سالهای گذشته بوده است.

امان‌اللهی از دستگیری 223 نفر در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: عمده جرائم در این حوزه به ترتیب اقتصادی، اخلاقی و منافی عفت و جرائم اجتماعی هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش از جان باختن  393 نفر در تصادفات امسال استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

برقراری 700 هزار تماس با پلیس 110

امان اللهی در ادامه از برقراری 692 هزار تماس با پلیس 110 در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 285 هزار تماس عملیاتی شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است، همچنین 312 هزار و 100 تماس نیز درخواست راهنمایی و مشاوره و سوال از سوی مردم بوده است.

امان اللهی با بیان اینکه آموزش همگانی و مشارکت همواره در دستور کار انتظامی استان قرار دارد، گفت: امسال 1700 جلسه آموزش همگانی داشته‌ایم و 180 نمایشگاه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نیز در سطح استان برپا شد.

سارقان "بانک ملی" اسلام‌آبادغرب دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از دستگیری سارقین بانک ملی اسلام آباد غرب خبر داد و اظهار کرد: سارقان اهل استان های دیگر هستند که با همکاری انتظامی استان‌های محل سکونت آنها دستگیر شدند.

وی افزود: دستگیری این افراد ظرف چند روز اخیر صورت گرفت و در حال حاضر اقدامات قانونی کار در حال طی شدن است.

امان اللهی همچنین از انهدام دو باند زورگیری و سرقت به عنف در استان در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: چهار نفر در این زمینه دستگیر شدند که به 15 فقره سرقت به عنف و زورگیری اعتراف کرده‌اند.

وی همچنین از شناسایی و انهدام باند سارقین منزل ظرف چند روز اخیر در استان خبر داد و اظهار کرد: اعضای این باند پنج نفره به 34 مورد سرقت منزل اعتراف کرده‌اند که ارزش اموال سرقتی آنها 80 میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی استان در پایان در خصوص اولویت‌های انتظامی استان در سال آینده، به رشد  100 درصدی نزاع‌های فردی و دسته جمعی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی ما در سال آینده برخورد با این نوع جرم بوده و در اولویت‌های بعدی بحث مبارزه با سرقت و عمدتا سرقت خُرد و نیز بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا در دستور کار قرار خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین