کد خبر: ۴۳۴۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

نماینده جمهوریخواه کنگره: ترامپ ممکن است یک دوره ای شود

نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از پیامدهای تصویب طرح بیمه درمانی دولت ترامپ، گفت در این صورت ممکن است ریاست جمهوری دونالد ترامپ یک دوره ای شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، 'توماس مسی' نماینده جمهوریخواه کنگره که یک روز پیش از رای گیری بر سر طرح بیمه درمانی پیشنهادی ترامپ با تلویزیون سی ان ان آمریکا سخن می گفت، از مخالفت گسترده عمومی با این طرح خبر داد و گفت که پیامدهای تصویب این طرح برای رییس جمهور آمریکا جدی خواهد بود.

وی که روز چهارشنبه با سی ان ان گفتگو می کرد، بر مخالفت خود با جایگزینی بیمه درمانی اوباما تاکید کرد و افزود: اگر این طرح مورد تصویب قرار بگیرد، این نگرانی را خواهیم داشت که وی یک دوره ای شود.

این نماینده جمهوریخواه تصریح کرد: ما تلاش می کنیم که وی (رییس جمهور آمریکا) را حفظ کنیم. رای دادن به این طرح در شرایط کنونی از منظر پایگاه مردمی نادرست است و نتایج آن که در دو سه سال آینده قیمت بیمه درمانی را بسیار بالا می برد و وضعیت بدتر خواهد شد.
وی پیشنهاد کرد که طرح بیمه درمانی دولت آمریکا با تامل بیشتری بررسی شده و برای تصویب آن در مجلس نمایندگان عجله نشود.

قرار است روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان آمریکا به طرح جنجالی دولت این کشور برای جایگزینی بیمه درمانی سراسری اوباما رای بدهد.

جمهوری‌خواهان که اکثریت هر دو مجلس کنگره را در دست دارند از طرح دونالد ترامپ به حذف طرح بیمه درمانی دوران اوباما که به 'اوباما کر' شهرت دارد، استقبال کرده اند. با این وجود، هنوز نمایندگان جمهوریخواه بر سر جزییات طرح جایگزین به توافق نرسیده اند.

در صورت تصویب، این طرح میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث خواهد شد که بیمه درمانی فعلی خود را از دست بدهند. پیش بینی می شود که با طرح جدید، قیمت بیمه درمانی در آمریکا افزایش چشمگیری یابد که فشار اقتصادی بالایی به طبقات کم درآمد وارد خواهد کرد.

بر اساس آمار دفتر محاسبات کنگره آمریکا، در صورت تصویب و اجرای طرح بیمه جایگزین جمهوری‌خواهان، 14 میلیون شهروند آمریکایی در همان سال نخست از خدمات بیمه درمانی که اکنون دارند محروم خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین