کد خبر: ۴۳۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
مربی حیوانات باغ وحش مشهد:

شبکه های مجازی، بازیگوشی ببرهای مشهد را خشونت پنداشتند

مربی حیوانات باغ وحش وکیل آباد مشهد با رد برخی شایعات منتشره در فضای مجازی مبنی بر رفتار وحشیانه ببرهای این مجموعه گفت: ببرهای این باغ وحش، دست آموز بوده و به دلیل برقرار کردن ارتباط عاطفی با انسانها، به هیچ وجه با آنان وحشیانه رفتار نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن طیرانی، با بی اساس خواندن کلیپی که با عنوان 'حمله ببر درنده باغ وحش مشهد به مجری سیما' در فضای مجازی منتشر شده، گفت: دیروز 'ارسیا صنعتی' مجری صدا و سیما به همراه شماری از بازیگران سینما مهمان باغ وحش مشهد بودند که در این بازدید به همراه مربی حرفه ای ببرها وارد قفس ببرها شدند. 
وی با بیان اینکه این کلیپ نشان از بازیگوشی و بازی ببرها با این مجری سیما دارد و هیچ گونه خشونت و حمله ای از سوی آنها در کار نیست، افزود: متاسفانه برخی با هدف جلب مخاطب به کانال های مجازی خود اقدام به انتشار این کلیپ با عناوین دروغین و غیرواقعی کردند. 
طیرانی اظهار کرد: 'رایا' و 'مایا' 2 ببر ماده باغ وحش مشهد هستند که استعداد ویژه ای در برقراری ارتباط خوب و عاطفی با انسانها دارند که رایا؛ پارسال این استعداد خود را در مستند 'قزل شیر' که در منطقه 'میان کاله' ساخته شده بود، نشان داده است. 
وی با بیان اینکه زندگی در میان انسانها و برقراری رابطه خوب با مربی، زندگی در اسارت را برای این ببرها آسانتر کرده است، افزود: مایا نیز در فیلمی سینمایی با همین نام با حضور بازیگرانی چون 'نفیسه روشن'، ' مهران رجبی' و 'سیاوش خیرابی' هنرنمایی کرده است که هنوز به مرحله پخش نرسیده است. 
مربی حیوانات باغ وحش وکیل آباد مشهد گفت: هم اکنون 120 گونه و 850 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شوند که از جمله گونه های شاخص می توان به ببر بنگال، تمساح پوزه کوتاه، پلنگ و سیاه گوش به عنوان یکی از گونه های گربه سانان اشاره کرد. 
این مجموعه در فضایی به وسعت سه و نیم هکتار با حدود 100 جایگاه نگهداری از حیوانات فعالیت می کند. 
پیشینه تاسیس اولین باغ وحش شهر مشهد به سال 1339 بر می گردد که در محدوده خواجه ربیع فعلی قرار داشت و در سال 1356، باغ وحش جدید این شهر در ورودی بوستان جنگلی وکیل آباد ایجاد شد. 
این مکان بزرگترین باغ وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه های جانوری را دارد که از جمله می توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین