کد خبر: ۴۳۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

شکرگزاری به درگاه خداوند در روز طبیعت/سبزی دل را به سبزه بهاری گره بزنیم

سیزدهمین روز از آغاز فصل بهار را ایرانی ها هر سال با سبزی و طراوت گره می زنند و با بدرقه نوروز، آماده می شوند تا در مسیر زندگی با الهام از دگرگونی طبیعت، راهی برای نو شدن دل باز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرقی ندارد در کجا زندگی کنی، در شهر یا روستا، مهم این است که روز سیزدهم را متفاوت با روزهای گذشته سپری کنی، روزی که به عقیده گذشتگان باید غم و اندوه را از خانه و کاشانه بیرون کرد و شادی ها را در دل طبیعت با سبزه های تازه روییده گره زد. 
رویش دوباره طبیعت و زنده شدن درختان و سبزه ها روح انسان را نو می کند، و گویی طبیعت دفتر زیبایی های خود را به روی چشم انسان می گشاید تا هر کس بنا بر میزان احساسات و درک خود، خطی از پیچیده های آفرینش را به جان دل نوش کند. 
تجربه حسی متفاوت در روزی به نام طبیعت و از جنس طراوات و تازگی، قدمی به سمت شناخت است، شناخت هر آنچه خداوند زیبایی ها، برای بهره انسان از نعمت ها خلق کرده است تا گام به گام و همراه با طبیعت به سمت نور و روشنایی نزدیک شود. 
نغمه پرندگان سرخوش از این همه زیبایی و پاکی به همراه رقص شاخه های تازه شکوفه زده درختان در روسری حریری از جنس نسیم بهاری، نمایشی بی نظیر از هستی را به تصویر می کشد که روح سرگشته انسان را جلا می دهد. 
لحظه لحظه این روز را باید قدر دانست و سبزه دل را به سبزی بهار در هم آمیخت تا در لابلای هیاهوی طبیعت برای نو شدن، ما نیز در وجود خود طرحی نو در اندازیم و از نشانه های الهی که همانا گل و سبزه و درخت است، ریسمانی بسازیم برای نزدیک شدن به ذات لایزال آفریدگاری که به حق زیباست و هر آنچه می آفریند چشم نواز و بی نظیر است. 
طبیعت این روزها جشنی به پا کرده، من و شما نیز به این میهمانی باشکوه دعوتیم، جشنی که میزبانش پروردگار هستی است و در این رستاخیز طبیعت همه چیز از گل و سبزه گرفته تا زمزمه چشمه ساران و نسیمی با طعم بهار را برای پذیرایی مهیا کرده است. 
بیایید در این روز سراسر زیبایی که نم نم باران، درختان نوشکفته و سبزه های تازه رسته را نوازش می کند، به خالق هستی که به روح طبیعت جان دوباره ای بخشیده دست مریزاد بگوییم و سر تعظیم فرود‌ آوریم به آفریدگاری که بار دیگر توفیق لذت بردن از این همه زیبایی را شامل حالمان کرد تا اندکی از دریای بیکران برکاتش را ببینیم، لمس کنیم، لذت ببریم و بفهمیم. 
در روز طبیعت شایسته آن است که ما نیز دست نوازشی بر سر طبیعت بکشیم، و ضمن لذت بردن از طراوت و تازگی فصل بهار، این فضای سبز و دنیای رنگارنگ که ترکیبی از رنگ های مختلف است و با دست هنرمندانه آفریگار عالم نقاشی شده را از سیاهی و آلودگی دور نگه داریم تا این سبزی و سرزندگی برای روزهای آینده نیز صفای دل و روحمان باشد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین