کد خبر: ۴۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

ورود اولین کشتی کروز به ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور، گفت: با این رویداد فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون امور دریایی سازمان بنادر، با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد.

به گزارش  العالم، محمد راستاد، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با آغاز طرح سفرهای نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین ماه، سه میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۳۷ ورود و خروج مسافر دریایی در کشور ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود شش درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی گردشگران دریایی در مدت زمان مذکور اظهار کرد: در این برهه زمانی، تردد دو میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر گردشگر دریایی نیز به ثبت رسید.

راستاد درباره علت کاهش آمار مسافر و گردشگر دریایی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان‌های بزرگ در سواحل کشور، پنج روز کامل نتوانستیم گشت، سفر و تفریح دریایی داشته باشیم؛ بنابراین علیرغم تدابیر و اقداماتی که برای نوروز امسال اندیشیده شده بود؛ شاهد کاهش آمارها هستیم؛ اما با این وجود، خوشبختانه به دلیل همان تدابیر شرایطی ایجاد گردید که سفرها و گشت‌ها و تفریحات دریایی در ایمنی کامل انجام شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون ورود و خروج ۲۸ هزار و ۱۰۸ فروند شناور مسافری با کاهش ۱۰ درصدی انجام شده است؛ همچنین ورود و خروج ۲۵۲ هزار و ۵۵۲ فروند شناور تفریحی با افزایش ۱۰ درصدی صورت گرفته است.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا امروز، ورود و خروج ۵۳۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه خودروی مسافران از طریق بنادر کشور و با استفاده از شناورها با افزایش پنج درصدی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع، نوروز امسال ۶۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت هشت هزار و ۸۲۰ صندلی، ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو و سه هزار و ۳۶۸ فروند شناور تفریحی در شمال و هشت هزار و ۶۰۶ شناور تفریحی در جنوب کشور آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران دریایی بودند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: اقدامات و تلاش‌های خوبی برای نوروز امسال اندیشیده شده بود؛ به صورتی که در بندر شهیدحقانی، روزانه ۱۳ هزار مسافر دریایی تردد داشتند که ۱۰ هزار نفر آنها فقط در چهار ساعت جابه‌جا می‌شدند؛ به بیان دیگر ساعتی ۲۵۰۰ مسافر جابه‌جا می‌شد؛ اما با این وجود، هیچ گونه ترافیک و تاخیری ایجاد نشد و سفرها به صورت عادی و روان با سهولت کامل صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه آسایش و رفاه کامل برای مسافران و گردشگران دریایی تدارک دیده شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال برای نخستین بار به منظور آرامش خاطر مسافران زن، در مسیر بندرعباس، قشم و هرمز از مهماندار خانم استفاده شد که رضایت خاطر و استقبال مسافران را در پی داشت.

راستاد گفت: همچنین در پایانه شهید حقانی برای اطلاع رسانی به مسافران و اشاعه فرهنگ ایمنی شبکه رادیویی داخلی در خود پایانه ایجاد شد که هم برای اطلاع‌رسانی مفید بود و هم فضای شاد و مفرحی را برای مسافران ایجا می‌کرد علاوه بر این اقدامات، نصب بنر و چاپ و پخش بروشور نیز برای اشاعه فرهنگ دریایی و ایمنی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی در اولویت دستور کار دریایی قرار دارد، اظهار کرد: شماره تلفن ۱۵۵۰ بدون کد استان برای اعلام اضظرار دریایی نیز یکی دیگر از تدابیری بود که برای ایمنی کامل مسافران و شناورهای دریایی در نظر گرفته شده است.

راستاد در ادامه یادآور شد: امسال تنوع بسیار خوبی را در سفر و تفریح دریایی شاهد بودیم زیرا جزیره هرمز، خور آذینی، خور تیاب و چند منطقه دیگر برای نخستین بار به فهرست مناطق گردشگری دریایی افزوده شده بود و خوشبختانه مورد توجه مسافران قرار گرفت.

به گفته راستاد؛ برای نخستین بار در بندر بوشهر از شناور رو- رو مسافری برای گردشگری دریایی استفاده شد.

وی گفت: علاوه بر این در بین بنادر آبادان و خرمشهر نیز گشت دریایی برقرار شد که مسافران هم می‌توانستند به عنوان تفریح از این مسیر استفده کنند و هم به سفر بپردازند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور، گفت: با این رویداد فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

پرونده سفرهای دریایی نوروز از ۲۵ اسفند آغاز شده و پایان روز ۱۵ فروردین بسته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین