کد خبر: ۴۳۷۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

تبدیل نقاشی‌های قدیمی به عکس با هوش مصنوعی + تصاویر

محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی، از روی نقاشی عکس‌های طبیعی مربوط به منظره نقاشی را بازسازی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، این سامانه هوش مصنوعی که قابلیت یادگیری نیز دارد، می‌تواند عکس‌های معمولی را نیز به نقاشی آبرنگ تبدیل کند.

این سامانه قابلیت تبدیل تصویر میوه‌های هم‌اندازه نظیر سیب و پرتقال به یکدیگر و یا حیوانات تقریبا همسان نظیر گورخر و اسب را به یکدیگر دارد.

در این تحقیق چند اثر از "کلود مونت" به عکس تبدیل شده است و محققان توانستند مناظری را که "مونت" با نگاه به آنها یا تجسم آنها در ذهن خود، موفق به خلق آنها شده است، به صورت عکس با وضوح بالا بازسازی کنند.

این سامانه هوشمند با بررسی تصاویر و پیکسل‌های آن نزدیکترین حالت طبیعی به آن را با توجه به شکل و رنگ آن پیکسل بازسازی می‌کند.

بازسازی عکس‌ها بوسیله این سامانه هوشمند با استفاده از پایگاه داده عکس‌های سایت فیلکر انجام می‌شود.

به این ترتیب که سامانه با بررسی اجزای موجود در تصاویر شبیه‌ترین عکس به آن قسمت را در پایگاه داده می‌یابد و با توجه به ترکیب رنگ آن در نقاشی، نمونه عکس آن را بازسازی می‌کند.

در مراحل ابتدایی کار این سامانه با توجه به قابلیت یادگیری آن، محققان به سامانه برای تصمیم‌گیری مناسب‌تر کمک کردند تا قدرت تصمیم‌گیری آن ارتقاء یابد.

به این ترتیب محققان این دانشگاه آمریکایی توانسته‌اند سامانه‌ای طراحی کنند که به جای ترجمه زبان‌های انسان‌ها به یکدیگر هنر نقاشی و عکاسی را به یکدیگر ترجمه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین