کد خبر: ۴۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

وضعیت سفید ؛ روحانی چه کرد؟

وقتی روحانی رئیس جمهور شد،6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران وجود داشت و مدام دامنه تحریم ها گسترش می یافت و از تحریم های هسته ای به سمت تحریم های بانکی می رفت به گونه ای که کار به جایی رسیده بود که حتی کارهای کوچک بانکی نیز برای کشورمان میسر نبود و این، یعنی تحریم کامل ایران،حتی تحریم غذایی و دارویی چرا که هر چند غذا و دارو مشمول تحریم نبودند،اما چون نمی توانستیم پولی را در سطح بین المللی جابجا کنیم، نمی توانستیم بخریم.
آفتاب‌‌نیوز : این روزها، دلواپسان تمام عزم خود را جزم کرده اند تا تمام آنچه در 4 سال گذشته را تخطئه کنند. هر چند بر روحانی و دولتش، نقدهای بسیاری وارد است که همگان بر آن واقفیم ولی انصاف آن است که کارهای بزرگی در دولت او صورت گرفت که به لطف تیم رسانه ای ناکارآمد دولت، بر عموم مردم مکتوم مانده است.وضعیت سفید ؛ روحانی چه کرد؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وقتی حسن روحانی رئیس جمهور شد، 6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران وجود داشت و مدام دامنه تحریم ها گسترش می یافت و از تحریم های هسته ای به سمت تحریم های بانکی می رفت به گونه ای که رفته رفته کار به جایی رسیده بود که حتی کارهای کوچک بانکی نیز برای کشورمان میسر نبود و این، یعنی تحریم کامل ایران، حتی تحریم غذایی و دارویی چرا که هر چند غذا و دارو مشمول تحریم نبودند، اما چون نمی توانستیم پولی را در سطح بین المللی جابجا کنیم، نمی توانستیم بخریم.

 حتی کار به جایی رسیده بود که هزینه خدمات پروازی به هواپیماهای ایرانی درفرودگاه های خارجی را به صورت نقدی داخل چمدان می ریختند و به خلبان می دادند تا به مسؤولان مالی فرودگاه مقصد بدهد! و همین امر، باعث مضحکه کشورمان در فرودگاه های سراسر جهان شده بود.

چون بانک ها با ایران کار نمی کردند، مجبور بودیم دلال ها را به کار گیریم و بسیار از نیازهایمان را از بازار سیاه تهیه کنیم. نتیجه نیز مشخص بود: -تهیه کالاها با قیمت بسیار بالاتر و حتی چند برابر
-تهیه اجناس نامرغوب و بدون گارانتی
-پر شدن جیب دلال های وطنی و خارجی از پول مردم ایران
-گسترش فساد در سیستم اداری ایران که رسماً تن داده بود بازار غیرشفاف و واسطه گری.

اینک اما، اوضاع فرق کرده است و در کمتر از 4 سال:
-نه تنها هیچ قطعنامه ای علیه ایران تصویب نشده، بلکه همه قطعنامه های ضد ایرانی، ملغی شده اند
-بانک های دنیا آرام آرام به مراودات خود با ایران را آغاز کرده اند
-دلال ها حذف شده (و به صف مخالفان روحانی پیوسته اند)
-کالاهای موردنیاز خود را نه از بازار سیاه که از فروشندگان اصلی و در یک بازار رقابتی انتخاب می کنیم و با قیمت واقعی می خریم؛ از کالاهای صنعتی گرفته تا غذا و دارو و شیرخشک کودکان.

اینک وضعیت سفید است و آژیر خطر را نمی شنویم و عادی بودن وضعیت عده ای را به این سوال کشانده روحانی چه کرده است؟ جواب این است: روحانی توانسته در این کمتراز 4 سال، کشور را به سمت وضعیت عادی و سفید ببرد. ماهی ایران دوباره به آب برگشته است و ماهی وقتی در آب است، وجود آن را احساس نمی کند.

اگر منصف باشیم و اگر آنقدر فراموشکار نباشیم که وضعیت قرمز 4 سال پیش را از یاد ببریم، فارغ از این که به روحانی رأی بدهیم یا نه، این نکته واضح و مبرهن را خواهیم فهمید: این که او با همه کارشکنی ها، ضدیت ها، موانع و با همه ضعف هایی که خودش و تمیش دارند، کشور را به وضعیت سفید رسانده، کاری است واقعاً مهم.
کدام یک از ما دوست داشتیم وضعیت 4 سال پیش ادامه می یافت و هر چند ماه یک بار ، یک قطعنامه جدید علیه ایران در شورای امنیت تصویب می شد و دایره محاصره کشور، روز به روز تنگ تر و تنگ تر می شد؟! سال 92 را به یاد بیاوریم.

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین