کد خبر: ۴۳۷۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
با حمایت بانک و بیمه سامان صورت می‌گیرد

عظیم قیچی‌ساز؛ در یک قدمی ثبت رکوردی جهانی

عظیم قیچی‌ساز، تنها کوهنورد ایرانی که به فتح ۱۳ قله از ۱۴ قله مرتفع جهان دست یافته، از آمادگی ثبت رکوردی دیگر برای کشور با فتح قله لوتسه، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سرویس بازار ایسنا، نشست خبری «کمپین ایران‌بالا» با حمایت بانک و بیمه سامان برای حمایت از عظیم قیچی‌ساز، با حضور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و صدای مشتریان بانک سامان و مسئولان بیمه سامان برگزار شد.

سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان با تبریک به عظیم قیچی‌ساز برای کسب موفقیت‌ها و همچنین تقارن این رویداد با ماه رجب بیان کرد: امیدواریم جشن بازگشت این ورزشکار عزیز را به زودی برگزار کنیم و آرزوی موفقیت هرچه بیشتر برای وی داریم.  

منصور مومنی مدیر روابط عمومی و صدای مشتریان بانک سامان با اشاره به فعالیت باشگاه هشت‌ هزارمتری‌ها گفت: این باشگاه در حمایت از افرادی تشکیل شده که تاکنون موفق به صعود ۱۴ قله‌ بالای ۸هزار متر در جهان شده‌اند؛ تعداد افراد این باشگاه بسیار محدود بوده و از ایران نیز عظیم قیچی‌ساز نخستین ورزشکاری است که در آستانه ورود به این باشگاه قرار دارد.

وی در ادامه درباره اهمیت ورزش کوهنوردی در سطح جهانی افزود: در پیچیده‌ترین ورزش‌ها در مسابقاتی همچون المپیک و ورزش دو ماراتن، دونده تنها دو ساعت به رقابت می‌پردازد در حالی‌ که موفقیت عظیم قیچی‌ساز در کسب این موفقیت به دلیل مدت زمان طولانی که این ورزش دارد، متفاوت و قابل توجه است.

مدیر روابط عمومی بانک سامان در ادامه بیان کرد: متاسفانه در کشور، درباره این اتفاق ویژه و جایگاه آن در ورزش کوهنوردی کشور، اطلاع‌رسانی خوبی انجام نشده است و امیدواریم با توجه به پتانسیل این رویداد، گامی برای افزایش شأن ورزش کوهنوردی برداریم.

به گفته مومنی، بیمه سامان، کوهنورد رکوردشکن کشورمان را به مدت دو سال و به مبلغ دو میلیارد ریال بیمه می‌کند.

عظیم قیچی‌ساز تنها هیمالیانورد ایرانی در ادامه این نشست گفت:  کوهنوردی حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۰ آغاز کردم و در طول این سال‌ها موفق به صعود ۱۳ قله از ۱۴ قله بالای ۸هزار متری شده‌ام.

وی ادامه داد: نخستین صعود خود را در سال ۱۳۸۴ و در قالب تیم ملی به قله اورست انجام دادم؛ صعود به برودپیک نیز در قالب تیم ملی انجام شد و بعد از آن تصمیم گرفتم به صورت انفرادی ۱۲ قله دیگر دنیا که ارتفاع ۸هزار متری دارند را فتح کنم.

وی با اشاره به اینکه اکثر صعودهایی از این دست به صورت انفرادی و یا در قالب تیم‌هایی از کشورهای مختلف صورت می‌گیرد، بیان کرد: ورزشکاران دیگری نیز از ایران در این صعود حضور دارند که به صورت جداگانه اعزام می‌شوند و این به دلیل مسئولیت همراهی در تیم‌های چند نفره است.

این ورزشکار در ادامه گفت: در برنامه صعود به قله لوتسه، تیم‌هایی از هشت کشور جهان حضور دارند که هر یک به صورت جداگانه این صعود را انجام می‌دهند.

قیچی‌ساز افزود: در سال ۹۳، پس از صعود قله شیشاپانگما قصد داشتم قله لوتسه را فتح کنم، اما به علت ریزش بهمن و در سال بعد به علت وقوع زلزله، دولت نپال تصمیم به کنسل کردن این رویداد گرفت.

وی با اشاره به زحماتی که برای فتح همه این ۱۳ قله کشیده شده، اضافه کرد: در قدم‌های نهایی باید با احتیاط قدم برداریم و اتفاقات کوچک می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد؛ در این صعود آخر باید بر احساسات خود غلبه کنیم و بتوانیم بدون کوچکترین نقصی این رویداد را به بهترین شکل به سرانجام برسانیم.

تنها هیمالیا نورد ایرانی با این شعار که صعود به هر شکلی مورد قبول نیست، گفت: سلامت جسمانی بسیار مهم بوده و من در بین ۱۵ نفری که تا به حال هر ۱۴ صعود را انجام داده‌اند، تنها فردی هستم که خوشبختانه کوچکترین آسیبی ندیده‌ام.

این کوهنورد با توضیح اینکه فدراسیون کوهنوردی خانه دوم اوست، افزود: فدراسیون کوهنوردی زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان است؛ من در طول این چند سال فعالیت کوهنوردی، ۵۰ نفر از دوستانم را از دست داده‌ام؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به ورزش کوهنوردی داشته باشند و به تامین نیازهای کوهنوردان نیز توجه کنند.

وی درباره همکاری با بانک و بیمه سامان گفت: معرفی هرچه بهتر این ورزش در سطح کشور مهم‌ترین انگیزه همکاری ما بوده است.

این ورزشکار درباره شرایط ویژه ورزش خود گفت: در سطح جهان تنها ۳۴ نفر توانسته‌اند بدون استفاده از اکسیژن و باربر محلی موفق به این ۱۴ صعود شوند و امیدوارم بنده پس از این صعود نهایی در رتبه ۳۵ قرار بگیرم.

قیچی‌ساز با اشاره به نام کمپین ایران‌بالا افزود: سعی داریم پرچم ایران نیز در میان پرچم‌های دیگر که تاکنون بر این قله‌ها برافراشته شده، به اهتزاز درآید.

عظیم قیچی‌ساز در ۲۰ فروردین ماه امسال با حمایت بانک و بیمه سامان عازم صعود به قله لوتسه آخرین قله از مجموعه قله‌های بالای ۸هزار متری در جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
1
درود بر عظیم قیچی ساز دلاور تبریزی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین