کد خبر: ۴۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

واعظی: تا پایان دولت یازدهم 95 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت متصل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت یازدهم 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به سیستم اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر محمود واعظی عصر شنبه در آئین افتتاح طرح اینترنت پرسرعت روستایی که در روستای محمد آباد گرگان برگزار شد، اظهار داشت: هم اینک قریب 27هزار روستای کشور به اینترنت متصل است که در 3.5 سال اخیر 5هزار و 500میلیارد ریال برای تجهیز این روستاها به اینترنت هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات نباید در تهران متمرکز باشد ،یادآور شد: یکی از سیاست های دولت یازدهم تقسیم و توسعه امکانات و اعتبارات در مناطق روستایی، محروم و مرزی است.
به گفته وی؛ در ابتدای دولت یازدهم هیچ روستای کشور متصل به اینترنت نبوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خدمات دولت یازدهم در مناطق روستایی گفت: در بخش گازرسانی در مجموع دوران ده دولت گذشته 9 هزار روستا از این خدمات بهره مند شده اند، درحالی که تنها در دولت یازدهم به 14 هزار روستا گازرسانی شده است.
وی به خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات پست و پست بانک به روستاییان در مناطق دوردست بخش دیگری از خدمات دولت یازدهم به مناطق محروم و روستایی است.
دکتر واعظی؛ هدف از ارائه این خدمات را ماندگاری جوانان و نسل های آینده در روستاهای خود و خدمت رسانی آنان به این مناطق عنوان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص طرح تکاپو نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال؛ اظهار داشت: طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) امسال در 3 استان مازندران ، خوزستان و گلستان به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرایی شده است و امروز تفاهم نامه همکاری این طرح در گلستان به امضا خواهد رسید.
وی عنوان کرد: طی 15 روز اخیر این طرح در این استانها اجرایی شده است.
واعظی در خصوص طرح ملی اطلاعات نیز گفت: این طرح از پروژه های مهم دولت یازدهم است که تمام امکانات دولت برای اجرای آن بکار گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، شبکه ملی اطلاعات به عنوان اصلی ترین زیرساخت اطلاعاتی و ارتباطی کشور دربرگیرنده اهداف راهبردی فراگیر خدمات الکترونیک مانند دولت الکترونیک و افزایش بهره وری، کاهش وابستگی به شبکه اینترنت و توانایی اعمال مدیریت حداکثری بر دسترسی به آن، گسترش محتوای ایرانی- اسلامی و ارتقای سواد دیجیتال، افزایش کسب و کار دیجیتال و توسعه سهم آی.سی.تی در اقتصاد و استفاده از آن به عنوان موتور محرک توسعه، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان فضای دیجیتال در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
به گزارش ایرنا طرح اینترنت پرسرعت امروز با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور همزمان در 669 روستای استان گلستان به بهره برداری رسید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین