کد خبر: ۴۳۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
امام جمعه قزوین:

اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد، گفت: اعتکاف زمینه خوبی برای فکر کردن به اعمال است، در اعتکاف باید به تقوا رسید و حقیقت آن را درک کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به ارتحال عالم مجاهد و ابوالشهید حضرت آیت‌الله باریک بین اظهار کرد: این عالم بزرگوار بیش از نیم قرن به اسلام خدمت کرد و جوانی خود را در محضر علمایی چون آیت‌الله بروجردی و امام راحل در نجف و قم به تحصیل و تهذیب گذراند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه قزوین در ادامه افزود: آیت‌الله باریک بین بی اعتنا به مال و مقام دنیا بود و در عمل و زندگی خود این بی توجهی به مقام دنیوی را اثبات کرد خدمت به محرومان و درماندگان و نیازمندان دغدغه این عالم بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه ولایتمداری از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله باریک بین بود، ابراز کرد: پیش از دوران انقلاب این عالم بزرگوار پیشوا و رهبر خود را امام خمینی(ره) می‌دانست و همه توجه ایشان این بود که نظر و صحبت امام راحل چیست تا بدان عمل کرده و این منویات را اجرایی کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین اضافه کرد: آیت‌الله باریک بین پس از ارتحال امام خمینی(ره) نگاه ولایتمداری خود را نسبت به رهبری تا آخرین لحظه عمر مبارکش حفظ کرد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله باریک بین نخستین کسی بود که نام فتنه را برای باند نفوذی و فاسد ثروت و قدرت امضا کرد و تندترین برخورد را با این باند ظالم و تشنه قدرت داشت که از برگه‌های افتخاری است که ایشان در زندگی سیاسی خود بر جای گذاشت.

حق طلبی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله باریک بین بود

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در گذشته حوزه‌های علمیه قزوین از بین رفته بود؛ اما این حوزه‌ها توسط آیت‌الله باریک بین و آیت‌الله شالی اِحیا شد و این دو بزرگوار در شرایط خفقانی حوزه‌ها را نجات دادند و زمینه بالندگی و رشد آنها را فراهم کردند.

وی عنوان کرد: معرفی امام و اندیشه ایشان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه در عصر غیبت در دیار قزوین توسط آیت‌الله باریک بین مطرح و شناخته شد و مردم در جریان انقلاب امام(ره) قرار گرفتند؛ البته اقدام این عالم بزرگوار مشکلاتی برایش به وجود آورد و تحت تعقیب، تبعید و تهدید قرار گرفت.

این خطیب نمازجمعه حق طلبی را یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله باریک بین برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خودشان، این مرد ارزشمند و بزرگ را به عنوان روحانی پارسا و انقلابی معرفی کردند و به ارادتمندان آیت‌الله باریک بین در قزوین تسلیت گفتند و ما نیز به حجت الاسلام محمدحسن باریک بین و بیت ایشان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم خدای متعال روح ایشان را تعالی ببخشد و میهمان اولیا و انبیا باشد.

اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد

وی در ادامه با طرح این مطلب که نباید نسبت به نعمت‌های خدای متعال بی توجه باشیم، اذعان کرد: مراسم اعتکاف امسال در استان باشکوه بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شد و هرسال معنویت آن نسبت به سال گذشته عمق بیشتری می‌یابد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد و تمرینی برای رسیدن به تقوا و فضایی برای دستیابی خلوت با خداست؛ در این مراسم معنوی یک رصدی می‌کنیم برای آخرت خود چه اندوخته‌ای داریم.

وی ادامه داد: اعتکاف زمینه خوبی برای فکر کردن به اعمال است، در اعتکاف باید به تقوا رسید و حقیقت آن را درک کنیم؛ برای اینکه در همه لحظات خدای متعال را ناظر اعمال خود ببینیم نیازمند اعتکاف و خلوت گزینی هستیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خودشناسی در اعتکاف شکل می‌گیرد، عنوان کرد: انسان امروزی از همه مسائل اطرافش اطلاعات دارد؛ اما نسبت به وظیفه، مسئولیت و سعادتمندی خودش بی اطلاع است.

وی محاسبه نفس را از دیگر برکات اعتکاف دانست و گفت: قبل از اینکه ما را در دادگاه الهی به محاکمه بکشند ما باید اعمال و رفتار خود را محاسبه کنیم تا فرصت بازسازی در دنیا را از دست ندهیم؛ ماه رجب، شعبان و رمضان زمینه‌ای برای آماده سازی روحی انسان است.
 

ارتش در دفاع مقدس امتحان خود را مردانه پس داد

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی اذعان کرد: اگر ارتش بنا داشت در دوران مبارزات انقلابی مقابل مردم بایستد تعداد شهدای ما افزایش می‌یافت؛ اما ارتش خود را جزو مردم و سرباز امام(ره) می‌دانست.

وی افزود: ارتش در شرایط دفاع مقدس امتحان خود را مردانه پس داد و امروز هم همین ارتش مقتدر ما برای مقاومت اسلامی، حمایت از مستضعفان و مسلمانان در کشورهای مختلف آماده است مردم مظلوم عراق، سوریه، یمن، غزه و بحرین همه دلبسته ارتش و قدرت آن هستند.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: برای همه نیروهای ارتشی کشورمان قدرت ایمانی و جسمانی و عزم معنوی آرزو داریم و هم اکنون در اوضاع منطقه امیدواری برای حق و ناامیدی برای باطل دیده می‌شود و بازنده جنگ سوریه، استکبار جهانی و منافقین داعشی هستند و مردم و اسلام با عزت و اقتدار خواهند درخشید.

وی اضافه کرد: امروز سعودی‌ها در حال افول هستند و در حکومت طرفدار ظلم و استکبار ترکیه تزلزل دیده می‌شود و امیدواریم آینده روشنی در بلاد مسلمان رقم زده شود، تا پازل اقتدار دینی هر روز مقتدرتر شود.
 
آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: امروز باید مقتدرتر از همیشه پای حق بایستیم و از هیچ تهدیدی نترسیم و خود را برای روی کار آمدن دولتی جوان، قدرتمند و کارآمد، ولایتمدار، پای کار و مومن آماده کنیم.

هدف اصلی منافقان درافتادن با رهبر معظم انقلاب است

آیت‌الله عابدینی در ادامه اذعان کرد: چه بسا منافقان ولی‌فقیه را غلیظ تر از دیگران به زبان می‌آورند اما آنها با رهبر معظم انقلاب نیز در می‌افتند و مانع حق می‌شوند؛ در محافل خاص خود طور دیگر رفتار می‌کنند و در امورات مختلف جامعه سنگ اندازی کرده و به فکر منافع دنیایی هستند.

وی افزود: منافقان نسبت به مومنان استکبار می‌ورزند و نسبت به دشمنان اسلام ذلت پذیر و خاضع هستند؛ زیرا عزت را از مستکبرین طلب می‌کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: منافقان در مقابل رهبر و توده‌های مردم احساس خودبرتربینی دارند؛ اما در مقابل آمریکا و قدرت مداران بین المللی خشوع دارند و تسلیم هستند.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال منافقان را رسوا می‌کند، گفت: گاهی فردی عنوان می‌کند که من به هیچ عنوان در انتخابات شرکت نمی‌کنم و کسی را هم معرفی نمی‌کنم زیرا رهبری به من توصیه کرده است؛ اما پس از مدتی هم خودش حضور پیدا کرده و هم گزینه معرفی می‌کند، این عملکرد نشان دهنده این موضوع است که خدای متعال می‌خواهد به وسیله خودش او را ضایع کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: گاهی هم عده‌ای می‌گویند از رکود خارج شدیم اما پس از مدتی با انکار سخنان خود مطرح می‌کنند که در رکود به سر می‌بریم؛ یا در رسانه‌های می‌گویند صد روزه مشکلات را حل می‌کنیم اما بعد همین حرف خود را منکر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
این حرف شروع یک بدعت جدید اصلا ربطی به حج نداره اعتکاف
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین