کد خبر: ۴۴۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

فرش قرمز گردشگری در زادگاه نیما یوشیج

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که روستای ' یوش ' زادگاه ' نیما یوشیج ' ، پدر شعر نو ایران به عنوان روستای هدف گردشگری ، بازسازی می شود .
آفتاب‌‌نیوز :
 یوش در پنج کیلومتری بخش بلده شهرستان نور واقع است و گردشگران از 2 مسیر جاده هراز و کندوان به آن دسترسی دارند.

یوش علاوه بر زادگاه نیما ، روستایی مولد در تولیدات محصولات کشاورزی و دامی و صنایع دستی است .

خانه نیما یوشیج ، برج کیا داوود، ، رودخانه یوش ، کوچه باغ های بکر ، ارتفاعات زیبا ، باغ های میوه ، چشمه های بالامحله ، پائین محله و چشمه سر ، خانه های تاریخی میرزا مهدی خان و باغ شاه از جاذبه های گردشگری یوش است. 

سید مجید هاشمی روز پنجشنبه در نشست خبری در ساری افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حفظ بافت و معماری روستایی ، طرح های زیر بنایی و احیاء و باز سازی را در روستاهای هدف گردشگری از جمله یوش انجام می دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون 6 روستای مازندران به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب و طرح های مختلف زیر بنایی عمرانی و باز سازی در آنها صورت گرفته است ، اظهار داشت : در حال حاضر کار عمرانی در سه روستای هدف گردشگری در شهرستان های بهشهر و نکا در حال اجراست.

هاشمی با اشاره به اینکه تمام هزینه های عمرانی این روستاها را دولت متقبل می شود ، خاطر نشان کرد : به طور یقین زمین فروشی در این روستاها وجود ندارد و همه اهالی روستاهای گردشگری با هدف ارائه خدمات گردشگری فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر این که تمامی روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری دارند ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان ساخت سوئیت های گردشگری و تولیدات صنایع دستی در روستاها تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد کم پرداخت می کند.

** بازگشت تعصب حفظ زمین های روستایی در دولت یازدهم 

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام این که در چهار سال اخیر روند حفظ زمین و بافت های روستایی در مازندران مطلوب شده است ، گفت : امروز روستائیان مازندران به این نتیجه رسیده اند که به جای فروش زمین به غریبه ها ، می توانند با تولیدات کشاورزی و صنایع دستی در کنار ارائه خدمات به گردشگران در روستاها می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

وی افزود : با این که در 2 دهه اخیر پای بسیاری از تهران نشینان ، اصفهانی ها ، شیرازی ها و حتی تبریزی ها با خرید زمین های روستائیان به قیمت زیاد در این مناطق باز شد ، اما این روند در چهار سال اخیر به مراتب کم شد.

هاشمی علت مهم بی رغبتی روستائیان مازندران در فروش زمین طی چهار سال گذشته را علاوه بر بهبود درآمد آنان از محل کشت و کار ، سختگیری های قانونی و تشدید نظارت برای برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی دانست .

وی گفت : مهم ترین نشانه سختگیری و برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستاها ، مراجعات زیاد به بنیاد مسکن و امور اراضی جهاد کشاورزی برای درخواست تغییر قانونی کاربری است .

به گزارش ایرنا،استان مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.

بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، 2 هزار و 345 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارد و دارای رح هادی روستایی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین